למה לא קראוּ לכביש של מנהרוֹת הכרמל כביש 2 ?

Yarenn

New member
למה לא קראוּ לכביש של מנהרוֹת הכרמל כביש 2 ?

היה אפשר פשוּט להמשיך את המספר של כביש החוֹף למנהרוֹת הכרמל ואז גם לכביש "58" לקריית ים. היה אפשר לקרוֹא לכל הדבר הזה 2.
 

משה12333

New member
מאותה הסיבה שלא קראו לנתיבי האיילון כך. נתיבי האיילון הם

כביש מס' 20.

מנהרות הכרמל הם כביש מס' 23 (כביש רוחב הוא תמיד אי-זוגי).

עוקף הקריות הוא כביש מס' 22 (כביש אורך הוא תמיד זוגי).

הסיפרה הראשונה (2) בכבישים 20,22,23 מעידה על כך שהם הארכות/הרחבות של כביש מס' 2 ושהם נמצאים בין כביש מס' 2 ממערב להם לכביש מס' 4 ממזרח להם (2 ו-4 הם שני כבישי אורך ולכן הם זוגיים).

ואכן, כביש 22 (עוקף הקריות) מתחיל ממערב לכביש מס' 4 בחיפה, כפי שכביש 23 (מנהרות הכרמל) מתחיל ממערבו.


דרך אגב, "כביש 58" הוא לא כביש ארצי ובכלל שמו הוא עממי-חיפאי מקומי ע"ש קו האוטובוס שעובר בו. כביש 22 הוא כביש ארצי.

 

Yarenn

New member
אבל יוֹצא מנקוּדת הנחה שאלה כבישים נפרדים

אני שוֹאל למה לא התייחסוּ אליהם כבר כאוֹתוֹ כביש. זה לא מיוּחד שכביש עם מספר זוּגי מסתוֹבב לרוֹחב בחלקוּ ולהיפך.
 

משה12333

New member
כי אלה כבישים ייעודיים נפרדים. זה נכון שניתן להסתכל על

כביש 20 + כביש 2 + כביש 23 + כביש 22 ככביש אחד רציף מראשון לציון לעכו כמו כביש 6 מהנגב ועד לגליל, אבל בניגוד לכביש 6, שבו הקטעים הוקמו אך ורק בשבילו, כביש 23 (מנהרות הכרמל) הוקם למען תושבי חיפה וכביש 22 (עוקף הקריות) הוקם בשביל תושבי הקריות.

אף אחד לא חשב עליהם, בעת התכנון, כעל הארכה של כביש מס' 2 אלא הם חוברו יחדיו בשל קרבתם אליו. בעת התכנון, חשבו עליהם כעל פתרונות תחבורה לתושבי חיפה והקריות.

גם שים לב שנהג ישראלי שרוצה לנסוע צפונה או דרומה לאורך ישראל, לא עושה זאת דרך כביש 2 אלא פונה לכביש מס' 6, אפילו אם כביש 2/20/22/23 נמצא סמוך לביתו.

הנוסעים דרומה לאורך ישראל לעולם לא יפנו מערבה למנהרות הכרמל בדרום עוקף הקריות ומשם לכביש מס' 2, אלא ימשיכו ישר דרומה לכביש מס' 6.

כרגע, הנוסעים צפונה בכביש 6 אמנם ממשיכים דרך כביש 22 (עוקף הקריות) בלית ברירה, אך בקרוב מצב זה ישתנה כי כביש 6 נסלל בימים אלה במקביל אליו ויאפשר לנוסעים בו המשך ישיר לעכו ואף צפונה ממנה עד לגבול הלבנון.

 
למעלה