למה לוקח כל כך הרבה זמן עד שמחזירים תשובה

למה לוקח כל כך הרבה זמן עד שמחזירים תשובה

על בקשה למעבר גן??? רק בסוף יולי יתנו תשובה ואז מה?? אם לא אקבל מה שאני רוצה? מה לעשות? חשבתי אם אגיד שאני לא שולחת את הילדה לגן עד שיתנו לי את השיבוץ שאני רוצה- מה אז? קצת הגיון אנשים מה ביקשתי כולה? שיתנו לי את הגן מתחת לבית וקצת הגיון מהבנאדם ששיבץ אותנו במרחק הליכה של 10 דקות מפה- איפה ההגיון כולה גן רגיל- לא יולא!!!!! לפי דעתי מי שאחראי על השיבוצים צריך להכיר את רעננה ואת רחובותיה מא' עד ת'.... רח' בורוכוב מקביל לחנקין לעומת בורוכוב ואליעזר יפה- בחורף אני בטח לא אסחב לשם עם תינוק בעגלה...... תכלס זה באמת לא מרחק רציני אבל ממש לא בא לי שתינוקי ירטב בגשם וכל העגלה תהיה רטובה ולא כי אני מפחדת מקצת מים אלא כי זה פשוט לא לעניין.
 

סמאילי

New member
צודקת! גם אני נמצאת באותה בעיה!

זאת השנה השניה שאני נלחמת על גן קרוב לבית. בשנה שעברה לא הצלחתי לקבל את הגן שרציתי בגלל שבתי היתה קטנה ב-3 חודשים (?!) מגילי הילדים שנמצאים בגן הקרוב. במשך שנה סבלתי יום יום, כשהגן שקיבלתי נמצא בצידו השני של אחוזה. זאת הבעיה שמי שיושב שם במחלקה לא מקצועי, לא מכיר את רעננה, לא קשוב מספיק ולא רגיש לבקשות התושבים (בעצם זאת היא = חניתה דרור). הגעתי עד ראש העיר (חופרי) וסגנו (עוזי כהן) וכלום לא עזר... אטימות!!! השנה אני מנסה שוב ועדיין לא ברור לי למה זה לוקח להם כ"כ הרבה זמן לתת לי תשובה. בדיוק היום דיברתי עם עדי (כשכבר שבועיים אני מנסה להשיג מישהו מהמחלקה ואין מענה) והיא עונה לי בשיא האדישות ואחכה בסבלנות עד סוף החודש. ואז מה??? בטוח שאקבל שיבוץ לא רצוי ואסבול שוב שנה שלמה... מחלקת החינוך ברעננה ממש לא מתפקדת מאז הבחירות והשינויים שהיו בה. אני אומרת זאת על סמך היכרות מעמיקה עם עובדי העירייה (דור רביעי ברעננה). נו, מישהו שמע את הזעקה ומוכן לעזור?
 

ATAF151

New member
בצדק לא קיבלת את הגן הקרוב

בגנים ציבוריים יש תאריך חקוק בסלע. ואם ביתך קטנה בשלושה חודשים מהתאריך, אז בוודאי שהיא לא תתקבל לאותו גן.
 
אני מסכימה בעניין הגיל

ולא ממש מזהה חוסר מקצועיות או היעדר קשב במחלקת החינוך. להיפך. מה שכן - אני חושבת שיותר שקיפות בתהליך, במיוחד להורים שכבר זקוקים למידע, ממש לא תזיק. אפנה את הקישור להודעות הללו על מנת שתתקבל תשובה.
 

סמאילי

New member
גיל זה לא הכל....

ישנם עוד שיקולים - כמו מרחק מהבית, למשל. אני מטפלת בשתי בנותיי לבדי בבוקר, וההסעות לבי"ס ולגן גוזלות המווווווון זמן יקר. לא מספיק שגם ככה היציאה מרעננה בשעות הבוקר היא ארוכה ומייגעת, נוסף גם מרכיב ההסעות לבי"ס ולגן... (יותר מחצי שעה - בחורף זה יותר)!!! אז למה לא להקל עליי, אם יש גן קרוב ומוכר בקרבת הבית?! וכן, אני דורשת שקיפות!!! מתי בדיוק יערכו "וועדות הערעור"? מדוע לא נעשו עד היום? איך ניתן לבדוק שהילדים ששובצו הם אכן כולם תושבי האיזור? אני רוצה לקבל רשימת כתובות וגילים של הילדים בגן, כי עד עתה לא ענו לי על שאלותיי, ולא קיבלתי שום רשימה או הוכחה שלא נעשו פה "קומבינות" למיניהם... (במאמר מוסגר: את זה אני טוענת כי אני יודעת בוודאות על ילדים מחוץ לרעננה, שנמצאים בגנים של עיריית רעננה בגלל קשרים אישיים / נוחות ההורים (עובדי עירייה) או זיוף כתובות (כתובת של הסבתא), וזה ממש לא הוגן!) באמת, גם אני הייתי רוצה להלל ולשבח את תפקוד העירייה, אבל איך אומרים ההורים שלי "זה לא מה שהיה פעם" - העירייה היום הרבה פחות מתאמצת בשבילנו התושבים. בתקופת ילדותי / נעוריי מחלקת החינוך היתה כ"כ שירותית, תומכת ואיכפתית (היה עם מי לדבר...) ואילו היום אין אפילו מענה טלפוני במחלקה (תנסו להתקשר 09-7610360 ולתפוס את אחת השלוחות). זה אומר הכל...
 
מניסיוני, בכל פעם שהשארתי הודעה - חזרו אלי

אני רוצה רק להאיר נקודה חשובה: לכל הורה שיקולים משלו/ה למיקום הגן. מאוד נכון בעיני לעמוד על נימוקייך, בלי קשר לשיקולים אחרים של העירייה או של ההורים. כפי שאת רוצה ליד הבית - אני רציתי וקבלתי גן רחוק מהבית (משיקולים של קבוצת הילדים העולה לאותו בי"ס). כשמתאפשר - נותנים. הירש נגרי אמרה זאת בפורום כשהתארחה בו - משבצים קודם לפי הכללים ובמקומות שנשאר משתמשים ללכת לקראת ההורים ולמלא את רצונותיהם. לעיתים יש מועד שרק לאחריו ניתן להשלים שיבוצים (גם את זה הסבירה הירש נגרי) שכן עד לאותו מועד מתקבלים הערעורים, או מתברר סטטוס סופי של ילדים (עוברים דירה, עוברים לחו"ל, מגיעים ורעננה וכיו"ב). האם הבת שלך רשומה ליול"א? כי אם כן, זה על-איזורי. ולגבי נסיעות בבוקר - רעננה קטנה, כמי שעושה כבר שנים את הנסיעות בבוקר (גם אני עושה זאת לבד), זה לא ביג דיל. תוך עשרים דקות מצליחה והצלחתי בעבר להוריד ילדים בשני צידי העיר. נסי את הרצליה ותל אביב לשם השוואה..... הבטחתי להעביר לנגרי - והעברתי. נמתין לתשובתה, שאני משוכנעת שתגיע.
 

סמאילי

New member
מה זה השטויות האלו?

מה, ילד שנולד בינואר 2000 לא לומד עם ילד שנולד ביוני 2000 באותה כיתה?! ועל אותו משקל, ילד שנולד בדצמבר 2002 לא עולה לאותו טרום חובה כמו ילד שנולד באפריל 2003?! ביתי לא קטנה מהתאריך שמתאים לקבוצת הגיל, אלא מגיל הילד הצעיר ביותר בגן, אעפ"י שהיא עשויה להשתלב נפלא בקבוצה של ילדים הגדולים ממנה בכמה חודשים, הרי כולם בקבוצת טרום-חובה וילכו יחד לכתה א' בסופו של דבר.
 

ATAF151

New member
יש סיבה לכל דבר

ישנם גנים שהעירייה התכוונה שיהיו גנים לחובה בלבד, אולם מאחר שנשארו מקומות פנויים הם ממלאים את החסר בכמה ילדים של טרום חובה. במקרה כזה הם מכניסים ילדים גדולים יחסית של טרום חובה ומעדיפים אותם על פני הקטנים למרות שגם הם שייכים לטרום חובה. כמובן שיש גם כאלו שמקבלים את מבוקשם בגלל פרוטקציות, אולם זוהי התנהגות טבעית. גם את היית נותנת פרוטקציות לו היית עובדת בעירייה.
 

סמאילי

New member
לא הייתי נותנת שום פרוטקציות...

וגם אין לי שום "שאיפות" לעבוד בעירייה...
 

ATAF151

New member
אין אחד שלא נותן פרוטקציות אם הוא יכול

כמובן אני מדבר על פרוטקציות במינון סביר, כמו למשל להעדיף ילד שממילא גר באיזור של גן מסויים על פני ילד אחד.
 

סמאילי

New member
צודק ../images/Emo45.gif

גיליתי גם פרוטקציות במינון בלתי סביר, אבל זה כבר לשירשור אחר...
 

סמאילי

New member
תודה! מקווה גם בשבילך...

אעפ"י שאני כבר מכירה את המערכת, ולכן אבדו לי כל התקוות.
 
על סמך הכרותי עם "המערכת"

אני דווקא מוצאת שהתקווה ברוב המקרים מתממשת. היכן שאפשר - נערכים לקראת ההורים ונענים לבקשותיהם. חשוב שנדע גם להיות לקוחות נבונים יותר, ולא ננהל מלחמות עולם או נכריז שהתייאשנו, כשהבקשות שלנו עצמינו לא תמיד ניתנות לטיפול. אם משרד החינוך מכתיב חודש ושנה שמתחתיהם לא ניתן למשל להתקבל לטרום חובה, הרי שההתנפלות על המערכת מיותרת. כולנו לא ממש היינו רוצים לחיות במקום שאינו שומר על חוקים וכללים.
 
שוחחתי היום עם מיכל הירש נגרי

התשובה היתה אמורה כבר להיות אצלי על המייל - כנראה לא הועברה מסיבה טכנית שתיבדק. בכל אופן, היא נחלקת לשניים: 1. מגבלת גיל (גם הפרש של 3 חודשים) היא מגבלה חוקית שמחלקת החינוך אינה בעלת סמכות לשנות. טווחי הגיל מוכתבים על פי תאריכי לידה. 2. אם התקבלה תשובה שלילית והוגשה שוב הבקשה - הרי שהתשובה תוכל להשתנות רק אם יחול שינוי בשיבוצים בגן ויתפנה מקום. קרי - ילד/ה עובר/ת דירה, נשאר/ת עוד שנה בגן פרטי וכיו"ב. היות והדברים הללו מתבררים מאוחר, הרי שהתשובות ניתנות בהתאם. אין מדובר בשרירות ליבה של העירייה אלא להיפך - גם במקרה ולא ניתן לסייע, העירייה ממשיכה לעקוב ובמידה ומתפנה מקום, מאשרת העברה גם אם זה קורה בסוף אוגוסט (למשל). עד אז - להסתמך על השיבוץ הקיים ולקוות שיתפנה מקום. כשאקבל את המייל - אעתיק אותו לכאן כלשונו. חנה.
 
למעלה