למה לחברות תוכנה יש כ"כ הרבה עובדים?

yaronshani

New member
דוגמאות:

טוויטר - 7.5K עובדים
סלאק - 2.5K עובדים
זום - 7K עובדים
אסאנה - 1.6K עובדים
גלאסדור - 1K עובדים
פייסבוק - 60K עובדים
זן דסק - 6K עובדים
טוויטצ - 15K עובדים

והרשימה ממשיכה עוד ועוד.

אני שואל כי כולנו יכולים להסכים כנראה שאולי הבעיה הכי קשה של התעשייה זה החוסר בעובדים מוכשרים.
יחד עם זאת, איך אפשר לפתור את הבעיה הזו שיש כ"כ הרבה עובדים בחברות?

המצב לא תמיד היה כך -
טוויטר היתה 30 עובדים ב2009, וואטסאפ היתה 55 עובדים לפני שהיא נמכרה לFB, והיתה דרסטית פחות לפני, למרות שתמכה במאות מיליוני משתמשים.
גם אז, לחברות האלה היו בעיות כמו בעיות בסקייל, דרישות UPTIME, וכנראה הרבה מעבר, והם הסתדרו אפילו עם טכנולוגיה מלפני יותר מ10 שנים.

זה חברות שמייצרות מוצרי תוכנה, לא חומרה, לא ייצור. למה הן צריכות להיות כ"כ גדולות?
נראה שמוצרים שבפעם היו נכתבים ע"י 1-3 צוותים קטנים, היום זה חברות של אלפי אנשים.

מה קורה פה?
 
אני לא מבין כל כך את השאלה - רוב העובדים בחברות האלה הם לא עובדי טכנולוגיה: שיווק, מכירות, תמיכה, כספים, כח אדם... שאלת פעם את עצמך כמה אנשים חברה כמו טוויטר צריכה להעסיק בשביל לסנן תכנים או בשביל למכור פרסומות? אני לא אתפלא אם רק המחלקה המשפטית שלהם מחזיקה כמה מאות אנשים.
 

yaronshani

New member
אתה מתעלם שחברות הללו היו הרבה יותר קטנות בעבר, פייסבוק של 2008, טוויטר של 2009, וואטסאפ, וכנראה שיש עוד לא מעט דוגמאות לחברות שהיו הרבה יותר קטנות. וגם אז היה להם כנראה משרד משפטי, ומרקטינג (אחרת איך שמענו/השתמשנו בהם?) וכו' אז מה השתנה?

למה חברה שמייצרת saas שהגבולות שלו יחסית ברורים עם ביקוש מצד הלקוחות, צריכה להיות יותר מ50 - 150 עובדים (בדומה לאיך שדברים היו לפני 10+ שנים) ?

בגלל שאנחנו בתוכנה, אנחנו יכולים להתמקד בR&D אם זה משנה משהו, שהוא גם עצום. כמו שאמרתי למעלה, בעבר (איזור 2008-2011) מוצרים היו נבנים ע"י צוות אחד/שניים/שלוש מבחינת R&D, היום הR&D דרסטית יותר גדול ואין כזה דבר מוצר saas רציני של צוות או שניים, או לפחות ממש לא באותה כמות כמו שהיתה בעבר
 

BravoMan

Active member
אתה מתעלם שחברות הללו היו הרבה יותר קטנות בעבר, פייסבוק של 2008, טוויטר של 2009, וואטסאפ, וכנראה שיש עוד לא מעט דוגמאות לחברות שהיו הרבה יותר קטנות. וגם אז היה להם כנראה משרד משפטי, ומרקטינג (אחרת איך שמענו/השתמשנו בהם?) וכו' אז מה השתנה?

למה חברה שמייצרת saas שהגבולות שלו יחסית ברורים עם ביקוש מצד הלקוחות, צריכה להיות יותר מ50 - 150 עובדים (בדומה לאיך שדברים היו לפני 10+ שנים) ?

בגלל שאנחנו בתוכנה, אנחנו יכולים להתמקד בR&D אם זה משנה משהו, שהוא גם עצום. כמו שאמרתי למעלה, בעבר (איזור 2008-2011) מוצרים היו נבנים ע"י צוות אחד/שניים/שלוש מבחינת R&D, היום הR&D דרסטית יותר גדול ואין כזה דבר מוצר saas רציני של צוות או שניים, או לפחות ממש לא באותה כמות כמו שהיתה בעבר
אתה מתעלם מהעובדה שאף אחת מהחברות הללו היא לא מה שהיית פעם.
לומר ש-Facebook זו רק חברת תוכנה, זה מגוחך, ומראה על בורות מלאה!

זה תאגיד ענק שמתעסק בכל דבר החל ממציאות מדומה ועד לרכבים אוטונומיים.
מן הסתם כשאתה מגגל את כמות העובדים ב-FB, אתה לא מקבל את הפירוט לפי מחלקות, אלא את כולם, החל מעובדי קפטריה, ועד למהנדסי AI.

אתה יודע של-FB יש מחלקה שלמה של מהנדסי קומפילציה, שבונים גרסה משלהם ל-++C?

אתה מדבר פה כאילו זה סתם עוד אתר גדול, אבל ב-2008-2011 אנשים לא היו ננעלים מחוץ לחדרי ישיבות בחברות שונות אם FB היה נופל, ולפני שנה זה בדיוק מה שקרה!
 

vinney

Well-known member
ככל שהחברה נכנסת ליותר תחומים וליותר שווקים כך יש יותר עבודה מול גופי רגלוציה ומול לקוחות ארגוניים. ככל שיש לחברה יותר משתמשים כך יש צורך ביותר תשתיות, יותר אמינות בתשתיות ויותר שירותים הקפיים (סינון תוכן, שירות לקוחות, ניהול משברים, טיפול בתביעות ובתביעות נגד). ככל שהחברה ממציאה יותר פטנטים כך יש צורך ביותר שיווק ומכירות כדי למכור מוצרים מבוססים על הפטנטים האלה ומחלקה משפטית ענפה להגן על הפטנטים האלה (וככל שהפטנטים מצליחים יותר כך צריך לאכוף אותם יותר).

וכמובן, צריך גם לפתח מוצרים חדשים, להתרחב לתחומים חדשים, ולחדש גם במוצרים הקיימים. כולם זוכרים את MySpace שצברה המוני לקוחות, הייתה למונופול בתחומה, ולא חידשה ולא שיפרה כלום כי "למה צריך" ופתאום פייסבוק אכלו אותם לארוחת הבוקר.
 
למעלה