למה מפרישים היום תרומות ומעשרות כשאין כהנים .

  • פותח הנושא msch
  • פורסם בתאריך

msch

New member
למה מפרישים היום תרומות ומעשרות כשאין כהנים .

אמיתיים וגם אין בית מקדש. הייתי המסעדה וראיתי את המשגיח כשרות חותך חתיכה מכל פרי וזורק לא חבל שיתנו את התרומות והמעשרות האלו לעניים ?
 
בהיות ועדיף לאכול בשר אדם

מאשר לאכול חזיר. ועדיף לאכול חזיר, ולא פירות טבל שלא הפרישו מהם תרומות ומעשרות.
 
באמת???

נאמר, עדיף למות מרעב ולא להפריש מעשר מה התחלקת על בננה??!? עדיף שהיהדות שקפאה על שמריה תתעורר כבר ומי שעומר שצריך להקפיד במצוות קלה כחמורה ולא להפעיל הגיון חוטא לעיקר שהרי ניתנה לנו בני ובנות האדם היכולת לחוש מידה. כך לדוגמא את הפסיקה "פיקוח נפש חוה שבת" האם יותר חשובה שמירת שבת מהפרשת מעשר? פלמוני 777 - שקול מילותיך!
 
גם הרמבם החליק על בננה ?

לפי הכלל ``מי שאחזו בולמוס... מאכילים אותו הקל, הקל תחילה. כיצד? טבל ונבילה, מאכילין אותו נבילה. שהטבל במיתה`` והנבילה היא בלאו. ואם על בשר אדם אינו בלאו, וכ``ש שאינו במיתה, בהכרח שעדיף לאכול בשר אדם מאשר נבילה, ואין מה לדבר על פירות טבל.
 

אופירA

New member
מנהל
אין כהנים - זה אומר שאין למי לתת

אבל זה לא אומר שמותר לאכול ללא קדושה חלקים שבקדושה שבפרי. התרומה הגדולה הוקדשה לכהן בפירותיה של ארץ ישראל הקדושה. את קדושת התרומה אין אפשרות להפקיע, כשם שאת קדושת ארץ ישראל אין אפשרות להפקיע, כשם שאת קדושת ירושלים אין אפשרות להפקיע באמצעות מצעד תועבה. עכשיו, אם ניתן לעניים את חלקי הפרי שיש בהם קדושה, נגרום להם לעבור עבירה חמורה. נשאלת השאלה, אם העניים וכל עם ישראל כולו צריכים לזון ולהתפרנס מעבירות, או דווקא צריכים להרבות מצוות ע"מ לזכות במתנת ידו של הקב"ה יתברך. הכי תקצר יד ה' להושיע? אלא שאם הוא סוגר את הפרנסה יש לו סיבה לכך, ואת הסיבה הזו לא נוכל להפקיע ע"י שנעקוף אותה באמצעות עבירות... לכן התרומות אינן מיועדות לאכילת עניים, אלא להשמדה, בזכות שבעוונותינו הרבים אין לנו הזכות לתת אותם למי שצריך לתת. המעשרות דווקא כן נאכלים ואינם נזרקים. הם מופרשים וקדושתם מחוללת על מטבע ובכל מיני אופנים שונים. אחד המעשרות הוא מעשר עני, וכאשר מקפידים היטב על ההלכה, אז מי שזוכה בו הוא העניים והנצרכים דווקא. כך שיותר עדיף וראוי להקפיד על ההלכה מאשר לנסות לעקוף אותה.
 
ומה המשמעות העמוקה של הפרשת מעשר?

הפרשה = קדושה או לא תהיה לך הארץ אלא לעובדה בלבד? (מצטטת מהזיכרון ונדמה לי ששיבשתי את הפסוק..)
 
למצוות

בניגוד למה שהרבה חושבים יש סיבה משמעות כוונה הכוונה של הפרשת מעשר שהעם העובד אדמתו בארצו, יזכור שהוא חב תודה למשהו גדול ממנו הזן את העולם כולו ובטובו הגדול דאג שלא חסר לנו ואל יחסר לנו מזון לעולם ועד. -אמן- (ויש להפעיל שיקול דעת כמובן כך שבשאלה הפותחת היתה הרבה יותר רגישות מאשר בתשובתך שמתעלמת מהקונפליקט שעלה בשואל.. כמו שפעם היו אומרים להורי "ילדים בהודו מתים ברעב ואתה תגמור מהצלחת!") הבנת את שאלתי או אם לדייק את ההתייחסות שלי אופיר התשובות שלך תמיד מעניינות אותי ואוהבת לקוראן, אבל כשאני רוצה תשובות אני מאזינה ללבי ולא לספרים אני מכבדת כל אדם, ומנסה שלא לפגוע וכשנפגעים, לרוב זה בשל אי הבנות בין הצדדים המפתח לאחווה אמיתית בין בני האדם הוא בסיס של כבוד. על כך אני חושבת שאת ואני מסכימה משום שבמענים שלך את מראה כזה סוג של יחס טוב ושוב אני נסחפת... יום נעים
 
למעלה