למה מרחמים על רוצחים?

למה מרחמים על רוצחים?

נהג עבריין ממשיך לנהוג ולעשות ככל העולה על רוחו כי אף אחד לא עוצר אותו! למה??? אנא כנסו לקישור המצורף http://scoop.co.il/article.html?id=5711 ותעירו את המערכת והחברה הפושעות כלפי העם ההולך ונגמר בכבישים.
 

isra533

New member
קצת נסחפת

"... כלפי העם ההולך ונגמר בכבישים" נשמע טוב אבל מוזגם מכל הבחינות. המערכת אולי עקרה אבל לא פושעת והעם לא נגמר בכבישים לשימחתי. לדעתי ביטויים כמו " פושעת" "רוצחים" וכדומיהם לא בדיוק משרתים את המטרה של מניעת תאונות דרכים, זה אולי טוב למסע בחירות אבל לא בהתמודדות עם בעיה הנוגעת לכולנו - משתמשי הכביש.
 
"פרווה" זה במטבח לא בכביש

אני נסחפתי? או שאתה לא IN ? אתה יודע מה קורה בכבישים ובחברה שלנו? שמת לב לאלימות הגואה מסביבנו? נראה לי שלא! אתה יכול להוכיח לי שנסחפתי? נהגים משתוללים בכביש, הורים נוסעים עם ילדים לא חגורים, רכבים ללא טסט / לא בטיחותיים על הכביש, אנשים נוהגים ללא טסט, תמרורים הם רק "ציורים" בלבד לנהגים רבים, מעבר פסי רכבת גם לאחר שהמחסום מורד - גם ע"י נהגים ציבוריים!!! עבירות תנועה הן תחביב נפוץ לנהגים רבים. ואל תחשוב שזה מקובל רק אצל נהגים עבריינים / משתוללים, גם נהגים נורמטיביים הם חלק לא קטן מהמבצעים את העבירות, ולאוו דווקא מתוך הסחת הדעת, אלא מתוך מודעות לכך. לנוכח מספר גדול של נהגים עבריינים, אשר ביניהם יש כאלה המכונים סדרתיים, עקב זלזול חוזר ונשנה בחוק, ופגיעה באחרים, יש תקווה שמישהו יעצור ויבלום את תופעת ההפקרות הזו. סופסוף נעצר נהג עבריין סדרתי בגין עבירה חמורה ואף מגיע למשפט... אין בך איזו ציפייה לעשיית צדק, ושיהיה משפט הוגן? אני בטוח שכן, אז כיצד אתה מסביר שנהג עם גליון ארוך בלתי מכובד ומסוכן, אף לדברי השופט, מקבל עונש מצחיק, ומעליב עד כדי כך שהרישיון והמפתחות נשארים בכיסו??? וכאשר נגרמת תאונה קשה ואף קטלנית, עקב רשלנותו של נהג כזה, הוא מגיע למשפט כמסכן, זקוק לרחמים, משפחה קשת יום ועוד ועוד סיבות רבות לרחמים. השופט מזיל דמעה לנוכח המצב הקשה, מרחם, מתחשב ומחליט בהתאם. לצורך העניין איני מתייחס כרגע לנפגעים בתאונה. הנהג מרצה את עונשו הכבד מנשוא, ולאחר זמן קצר הוא שוב פוגע במי ממשתמשי הדרך, והנה הגלגל חוזר שוב לבית המשפט. לא נסחפתי, ולא הגזמתי ! זו המציאות כאן מסביבנו! כל יום אתה קורא על נשיא, שר, מנהל, עובד, נהג, אזרח אשר עושים כרצונם ולא מכבדים כללי התנהגות מינימליים, חוסר כבוד לחיים, לחוק, לקשישים ועוד ועוד ללא הפסקה. במידה ונמשיך כך, המדינה היא שתיגמר ולא משנה היכן, זו תהיה עובדה!!! למה המערכת עקרה? מה היא לא מסוגלת??? היא מסוגלת ולא עושה כלום! כאשר רוצים - עושים! למה עבירות תנועה הן דבר נסלח ומתקבלות כ"לא נורא"? למה כאשר נהרגים שלושה אנשים בפיגוע באילת כל המדינה . . . ??? וכאשר זה קורה מידי יום בכבישים אף אחד לא מתייחס לכך? לצערנו מדינתנו עשירה בימי זכרון למיניהם, בכך חולקים כבוד וזוכרים את הקורבנות עקב אירועים אלו ואחרים. שלא נדע יותר צער. מישהו יוכל להסביר למשפחות שיקיריהן נהרגו בתאונות הדרכים, מדוע בני משפחותיהם לא זוכים ליום זכרון??? האם הם "פחות" ממישהו שנהרג בפיגוע??? איך אתה מכנה נהג משתולל העוקף בפס לבן ??? שים לב - קרא לו ותתנהג אליו כרוצח לפני שהוא יהיה באמת מעורב בתאונה קטלנית. אל תהיה פשרן וותרן, נהג ביד חזקה כדי למנוע מאותם עבריינים לחזור שוב על מעשיהם. אף אם הענישה הקשה לא תרתיע אחרים, מן הסתם היא תחנך את אותם אנשים לבל יחזרו לסורם.
 

isra533

New member
מה שבעצם אמרת

זה שצריך להעניש יותר כדי שילמדו. נכון צריך להעניש עברינים בכל מזגר ובכל תחום, השאלה האם זה עוזר. בכל העולם ישנם עונשים לעברינים ואפילו עונש מוות במקומות מסוימים, האם עונש מוות מרתיע מעשית עבירות קשות ? התשובה לצערי היא שלילית. גם במסגרת המשפחתית גם אם הילד אינו ממושמע ועושה צרות, הפתרון הוא לא ענישה. אני לא רוצה להכנס לנושא הנפגעים ומשפחותיהם אלה דוקא מה ביכולתנו, כל אחד מאתנו, לעשות כדי לא להגיע למצבים כאלה. אפשר אמנם להצביע כל הזמן על הנהגים העברינים שבאשמתם המצב כפי שהוא אבל מכל המחקרים גם של משטרת התנועה, רוב התאונות נגרמות עקב חוסר תשומת לב של הנהג הנורמטיבי לאו דוקא העברין. לכן לא יעזור לנו גם אם העונשים יהיו כבדים מאד ועל כל עבירה תהיה שנת מאסר, כל זמן שלא נבין כולנו שהדבר בידינו וכל אחד יכול להשתמש בכביש בצורה בטוחה רק אם נרצה בכך. הבעיה היא שההתיחסות היא תמיד לאחר ולא לעצמנו. אם אני החלטתי לשמור מרחק (מכל הכיוונים), זו ההחלטה שלי ולא משנה אם הנהג האחר יתנהג בצורה לא נורמטיבית, אני באמצעים שלי לא אאפשר לו לסכן אותי בכביש. כל הדיון מה קורה לאחר מעשה מחטיא את המטרה של מניעת תאונות דרכים. אוטופיה וצדק קימים באגדות, במציאות זו החובה שלי לשמור על עצמי אם בתור נהג , הולך רגל או בתור נוסע ברכב. עם כל הכבוד לצעקה לשוויון בין הקרבנות הדבר לא ישנה את המצב בכביש. עונשים וסיפורי אימה משפיעים לטווח של מספר חודשים, כפי ששוטר העומד בכביש משפיע על הזרה בה הוא נמצא ומעבר לכך כל אחד עושה לפי שיקול דעתו.
 

אהובה.א

New member
שניכם צודקים

הבעיה היא לא בענישה. את זה כבר הוכח מזמן. הבעיה היא בחינוך לנהיגה נכונה. ברגע שנהג לומד נהיגה בכדי לעבור את הטסט בלבד - הוא למעשה מקבל רשיון להרוג. אני מקצינה את העניין בכוונה כי זה ממש כך בכבישים. מורי הנהיגה לא מחנכים נהגים בכדי לנהוג בחוכמה. הם מלמדים אותם כיצב להשתמש ברכב ואיך לעבור את מבחן הרישוי. נכון שאחרי קבלת הרשיון - הנסיון הוא שיעשה את ההבדל , אולם יש צורך בשינוי הגישה של המורים כלפי לימוד הנהיגה. לדעתי , מה שצריך לעשות הוא להתחיל לחנך תלמידי תיכון כבר בכיתה י' נורמות ותרבות נהיגה. ללמדם שיעורי תיאוריה כבר בכיתה י"א-י"ב. זה הרבה יותר חשוב מלימוד על צ'יכובסקי ובטהובן או שייקספיר. ושיסלחו לי אלה שמעדיפים מוזיקה קלאסית. יש להכניס את הלימוד במסגרת משרד החינוך. להעביר את התלמידים תיאוריה בבית הספר במסגרת לימודית תקינה. את המבחן המעשי שיעשו בסוף י"ב במסגרת הבגרות. בצורה זאת הורגים שתי ציפורים במכה אחת. גם יעלו את המוטיבציה של התלמידים להמשיך ללמוד עד כיתה י"ב ורמת הלימודים תעלה בהרבה בתי ספר תיכוניים וגם אולי יצליחו למנוע עבירות תנועה חמורות כי ה"חומר" נכנס בצורה נכונה לנשמה.
 
פעילות חובקת תחומים

אהובה, הרעיון שלך הוא 10 ! אולם מה לעשות עם "המבוגרים" החושבים עצמם לחכמים גדולים, המרשים לעצמם לעשות ככל העולה על רוחם בכביש??? איך אותם נחנך, איך נבלום את ההשתוללות שלהם? הפעילות למניעת תאונות חייבת לכלול מגוון רחב של תחומים : חינוך מגיל קטן עד יב' כולל בגרות בציון טוב! , לימוד נהיגה כולל כל מה שנהג עובר וחווה בתור נהג, הסברה והדרכה למבוגרים, וענישה. אין מה לעשות מי שלא מקיים כללי תרבות ונימוס חייב לשאת בתוצאות.
 
אז מה לעשות???

מה דעתך לבטל את בתי המשפט, נשחרר את כל האסירים לחופשי, נסגור את בתי הכלא, ויהיה לנו יותר כסף למימוש מטרות רבות. אני מודע ומבין כי ענישה לא מרתיעה רבים, ולצערנו כולנו סובלים מכך. אולם הדבר הטוב המושג בענישה הוא כלפי אותו אדם שביצע את העבירה, כלומר חינוכו (לפחות נסיון) מחדש. אם האדם ביצע עבירה חמורה ענישתו הקשה תמנע ממנו ביצוע נוסף בתקופה מסויימת, אם חזר לסורו עם השחרור יש להענישו מחדש ובחומרה יתרה. לא תמיד המודעות הרבה שלך וקריאת הכביש עשויה למנוע מצבים לא נעימים. במקרים רבים אתה עשוי להינצל תודות לערנותך, אולם לפעמים אתה יכול "לאכול אותה" בגלל איזה . . . מניעת תאונות זו המטרה ואני עוסק בכך רבות, אולם זה עדיין לא הכל. הפעילות בתחום אמורה להקיף את כל המישורים והנושאים. חשבת על כך שבכך שהענשת (בצורה זו או אחרת) נהג, יתכן ומנעת את העבירה הבאה שהוא היה עלול לבצע? כאשר אני נותן דו"ח לנהג אני גם מסביר לו את מהות העבירה והסכנה שבכך ועוד הסברים על הנושא, ובסיום הוא לוחץ את ידי מודה לי ואומר שהבין והפנים.
 

isra533

New member
הטעות הנפוצה

ביותר היא שגם אם אנחנו ננהג בצורה בטוחה, תמיד יהיה מישהו אשר יכנס בנו או יגרום לתאונה בכל צורה אחרת. נהיגה בטוחה זה לא אומר שאני מקיים את הכללים וערני לסביבה שלי אלה אני נוהג במודעות לסובב אותי כדי להמנע מלהכנס לאותם מצבים שיווצרו ע"י נהגים אחרים או לפעמים עלידי. "לאכול אותה" אתה יכול כאשר לא ראית את הנהג האחר מבצע פעולה המסכנת אותך או לא נתת תחום בטחון לעצמך לאפשרות של תיקון. בשום מקום לא אמרתי שלא צריך להעניש כך שכל הדיבורים על זה מיותרים. המטרה שלי למנוע את התאונה ולא להתעסק בתוצאות שלאחר מכן מכל הבחינות. לא בגלל שאני מזלזל בתוצאות אלה דוקא בגלל שכואב לי על כל אחד שנפגע ועלול להפגע. בהתמודדות בתאונות דרכים אמנם צריך לעסוק בהרבה כיוונים אבל קודם כל צריך לקבוע סדר עדיפויות וכיוון שאכיפה וענישה משפיעים מעט מאד על המצב בשטח והתנהגות הנהגים משפיע הכי הרבה, חיבים להשקיע את רוב התקציבים בשינוי התנהגות בכבישים ע"י הדרכה מסיבית לנהגים שכבר נוהגים ולנהגים שבדרך ע"י אכיפה מאוזנת כלומר על התנהגות טובה הנהג יקבל נקודות חיוביות ועל התנהגות שאינה לפי הכללים יקבל נקודות שליליות, ע"י עידוד הציבור להיות שותף במאמץ למניעת תאונות דרכים ובתגמול על פעילות כזאת (כמובן כולל את הנוער והתלמידים בבתי הספר), ע"י קביעה בחוק שתשלום הביטוח יהיה יחסי להנהגותנו בכביש, ע"י הנהגת נוהל נהיגה מדורג לנהגים חדשים האומר שנהג חדש לא יכול לנהוג בין 11 בערב עד 5 בבוקר, כמובן מלווה אבל עם חתימת המלוה על הליווי ולא רק זמן הליווי,מבחן חוזר לנהג כעבור שנה והפעם לנהיגה בטוחה (בלי חניות ). אני בטוח שלא כללתי את כל מה שניתן לעשות אבל בטוח שצריך לשנות את סדר העדיפויות ולהתיחס אחרת לנושא מניעת תאונות הדרכים כי האמצעים שנוקטים בהם היום לא משפיעים בהרבה על הנעשה בשטח.
 
למעלה