הנה זה, מוצג כהישג טכני, בשבתתשתיות:
להלן הודעת רכבת ישראל Online בדבר הפעלת שני מערכי סימנס DDEMU בתצורת 6+6. להודעה מצורף סרטון מאת "שבתאי טל הפקות וידאו" ובאדיבות דוברות הרכבת. "רכבת...
www.facebook.com
אף מילה על פורים, חגים, קו ירושלים מודיעין (אפילו שהרכבת צולמה בגשר לתחנת ירושלים נבון), או הציבור החרדי של מודיעין עילית.
לפי הכיתוב מדובר בהארכת רכבות כדי להתמודד עם עומסי נוסעים.
אחזור שוב שהרכבת מפאתי מודיעין לירושלים כמוקד להחלפה מאוטובוסים בינעירוניים זו התפתחות חיובית מאד. לפי הסרטון יש לרכבת קיבולת של כ 2000 נוסעים, בין 40 ל 33 אוטובוסים של 50-60 נוסעים כל אחד שיחסכו מכביש 1 על כל נסיעת רכבת. הרכבת מגיעה מפאתי מודיעין לירושלים נבון תוך 16 דקות.
החיסכון הפוטנציאלי בשעות נהג הוא ענק:
2 רכבות לכיוון בשעה יכולות לחסוך בין 66 ל 80 אוטובוסים לכיוון בשעה או בין 132 ל 160 נסיעות אוטובוס דו כיווניות. הנסיעה ממחלף ענבה לתחנה המרכזית בירושלים אורכת 20 דקות בתנאים אופטימליים. 20 דקות הן שליש שעה, אז כשמחלקים 132 ו 160 ב 3 מקבלים חיסכון של 44 עד 53.3 שעות נהג כל שעה. תכפילו את זה ב 16-18 שעות פעילות והחיסכון הוא בין 704, 792 שעות נהג ביום (קיבולת 50) או 960, 1080 שעות נהג ביום (קיבולת 60).
חלקו את זה ב 8 שעות עבודה והחיסכון הפוטנציאלי הוא איפשהו בין 88 ל 135 נהגי אוטובוס ליום במחיר של אולי 10 עובדי רכבת.
ואם שינוי היררכי קטנטן כל כך יכול לחסוך כל כך הרבה נהגים "חסרים" למערכת - תארו מה חזרה נרחבת לעיקרון ההיררכי יכולה לתרום.