למה נהגי ישראל הם קקות רציניים ???

למה נהגי ישראל הם קקות רציניים ???

ראבאק למה לצאת לעקיפה כשרכב עוקף מתקרב אליך ונמצא כבר בנתיב עקיפה ??? למה להידחף ???? ואחר כך עוד יגידו שהרכב שבא מאחור נסע מהר מידי ולא הצליח לבלום !!! ככה רוצים להעלות את מהירות הנהיגה בארץ בכבישים מהירים ??? שנהג שייסע בנתיב שמאלי [עקיפה] 150 קמ"ש ונהג שרוצה לעקוף ייכנס לו לתחום העקיפה ויגרום לו ללחוץ על הברקס בחוזקה ???? זה מה שהנהגים רוצים בארץ ???? למה אי אפשר לחוקק ולעשות דברים יותר הגיוניים ויותר ישימים במדינה הזו ??? שיגבילו מהירויות לנתיבים מסויימים !!! והמשטרה שתאכוף את החוק הפשוט שנקרא "נהיגה בנתיב שמאלי ללא צורך". כמה זה מרגיז !!!!!
 

be_roo

New member
הוא לא נדחף, הוא פשוט לא טרח להסתכל

במראות. בודדים הנהגים שמוודאים שהם לא נעקפים לפני שהם יוצאים לעקיפה בכביש דו סטרי. 1. צריך לדעת לקרוא את כוונתם 2. צריך ללמד אותם להשתמש במראות 3. הכעס מובן, אבל צורת ההתבטאות לא מוסיפה לך בארי.
 
ועוד לא רשמתי כמה קיללתי אותו ../images/Emo3.gif

האמת שלרוב אני קורא אותם על הכביש,אבל הפעם זה פשוט היה ממש ממש קרוב להתנגשות. וזה לא שהרכב שלי יכול להיות בתוך שדה ראייה מת של הפוקוס הקטנה הזו.
 
מסכים איתך, be_roo . הרשי לי

להוסיף: צריך ללמד אותם לאותת! ושוב - ע"מ שלא ניכנס לדיכאון ו"קוטריי" מוגזמים - את הדבר הבא למדתי בילדותי, בזמן שרכבתי על אופניים בצפון לונדון: מה סדר הפעולות של נהג אוטובוס (לונדוני) שצריך לצאת מתחנה? 1. יוצא מהתחנה. 2. מסתכל במראה. 3. מאותת. ועוד לא התחלתי לדבר על נהגי מוניות לונדוניים. נדמה לי שכתבת בשרשור אחר שהכי בריא הוא לצפות מנהגים אחרים מעשים לא רציונליים, ע"מ לצמצם את כמות ה"הפתעות"...
 

be_roo

New member
הפוך גוטה, הפוך

אחרי שהוא יוצא מתחנה הוא מאותת ואז מסתכל במראה (אולי).
 
../images/Emo45.gif

הרבה פעמים אני עוצר בכיכר בגלל מישהו שלא אותת (הבעיה נפוצה במיוחד באיתות ימינה ביציאה מהכיכר).
 
אתה צודק

הדבר הכי בריא שאפשר לעשות כשמישהו מתנהג בצורה מסוכנת (כגון הגחה מהירה מולך ברחוב צר המאפשר מעבר רכב אחד בלבד) הוא להאט או לעצור. כך תפחית את הנזק והפגיעה למינימום במקרה של התנגשות חו"ח. אותו כנ"ל אם "חותכים" אותך בצורה פראית, אם מנסים לעשות תמרונים מתמרונים שונים בלי לאותת ולהבהיר כוונות, אם הולכי רגל מהלכים על הכביש, ואם רוכב אופניים (או שניים) נוסע מולך נגד הכיוון החוקי. ויש עוד דוגמאות ועוד מקרים.
 

wil

New member
אני כבר מזמן מחלק את הנהגים ל4

אסכולות. I: מסתכלים ומאותתים. אלה בסדר. יש לא הרבה כאלו. II: מסתכלים, לא מאותתים. לחלקם יש שיקול דעת די סביר, מידת הסיכון הסביבתי שהם גורמים לא מאוד גבוהה. תת קבוצה IIb של קבוצה זו היא אלו שמזגזגים כאילו הם במשחק מחשב, אבל לפחות הם מרוכזים בנהיגה ויודעים בדיוק איפה כל רכב ממוקם ואיפה ה"חורים". III: מאותתים, לא מסתכלים. מניחים שהרכב השני כבר יבלום. אם לא - זבש"ו. IV: לא מאותתים, לא מסתכלים. הם בד"כ לא שמים לב בכלל שהם עוברים נתיב. תשומת הלב במקום אחר לגמרי, הרבה פעמים בצד השני של שיחה סלולרית.
 
את קבוצה II שלך אני מכנה:

"משתמשי שפת גוף". קבוצה IV אינה עושה נסיון כלשהו לתקשר, כמו מי שאומר: "אני משוגע - היזהרו ממני!" איך מחולקות הקבוצות סטטיסטית?
 

wil

New member
קשה לי לתת חלוקה מדוייקת

כי כמובן מה שנחרט בזיכרון הוא ארועים חריגים שאילצו אותך להגיב, ולא עשרות מעברי נתיב תקינים של נהגים מקבוצות I-II.
 
למעלה