למה נוצרנו כאן?
שאלה: מדוע אלוקים יצר אותנו כאן הרי הוא כל יכול ואינו זקוק לשום דבר. תשובה: אלוקים יצר אותנו למעננו כדי להטיב לנו כדי שנזכה לעמוד בניסיונות ואז לזכות לחיי נצח ללא בושה וצער. תשובה: ההסבר המתומצת מדוע אלוקים ברא אותנו הוא: שמטבע הטוב להטיב, אלוקים הטוב המוחלט מעוניין לתת לנו את הטוב ביותר ואת הטוב הנצחי. כל אדם שמקבל משהו בחינם הוא מתבייש וככל שהדבר שהוא קיבל הוא יותר יקר כך הבושה יותר גדולה, חיי נצח זו המתנה הכי גדולה ויקרה שיש בעולם. לכן אלוקים שם אותנו כאן כדי שנתגבר על הניסיונות, נבחר בטוב ונעבוד אותו ואז נזכה לחיי נצח ללא בושה כי התאמצנו למען זה. שאלה: האם זו לא קטנוניות, שאלוקים מבקש שנעבוד אותו? הרי הוא לא צריך אותנו? תשובה: אשאל אותך שאלה, את מי היית רוצה שבנך יעריץ? אדם שתוי ומסומם או אדם משכיל וחכם, טוב לב ובעל חסד? ודאי היית מעדיף שבנך יעריץ וילמד ממידותיו של האדם השני היותר מושלם והיותר טוב. כך גם בורא עולם שאנו בניו – הוא מעוניין שנהיה הטובים והמושלמים ביותר ועל כן כשהוא מגלה לנו חלק ממידותיו ושלמותו ומצווה עלינו להדבק במידותיו, הכוונה לנסות לחקות את מידותיו של הבורא ולהיות רחמנים, גומלי חסדים וממילא זה הטובה הגדולה ביותר שיכולה להיות לנו, אין משהו מושלם יותר מה', אין יותר טוב מה' ואין בעל חסד גדול יותר מה', ממילא אנו מצווים להדבק במידותיו למענינו ולא למענו. שהרי אם נחקור נגלה שיש 3 אפשרויות לאדם להשקיע את חייו: 1. לעבוד למען מישהו מתחתיו , נניח מישהו רע, מושחת, וגרוע. זו כמובן אפשרות שלא טובה ורק תדרדר את האדם יותר ויותר. 2. לעבוד את עצמו ואת סיפוק תאוותיו אוכל, מין, כבוד וכו' כשאדם עובד את עצמו, הוא בסוף מרגיש חוסר סיפוק, כל הנאותיו הם רגעיות וחולפות לו, הטעם של הסטייק של אתמול לא נשאר לו לעד בפה, ואם הוא אוכל ממנו עוד כמה פעמים בסוף בא לו להקיא ממנו, כך גם כל הנאה גשמית אחרת שנימאסת בסוף, גם רדיפת הכבוד גורמת לו עצבות כעס קינאה וגאווה, כך שכשהוא עובד את עצמו הוא יכול להיתדרדר ולרדת יותר ויותר. 3. האפשרות השלישית היא שאדם ישקיע את חייו למען משהו יותר גדול ממנו, משהו יותר מושלם ממנו שהוא ישאף להיתדמות אליו ולשפר את עצמו ולכן אלוקים הטביע בכל אדם צורך להעריך ולעבוד למען משהו שיותר גדול ממנו, אחד מעריץ נבחרת כדור רגל, לא מפסיד אף משחק, כל השחקנים נמצאים בחדרו, תלויים על הקירות כמובן, הפסד של קבוצה גורם לו לצער וניצחונה משמח אותו וכל זה מדוע? מכיוון שיש לאדם צורך פנימי להעריץ מישהו חשוב, מכובד ומפורסם יותר ממנו. אחד יפעל למען הקומוניזם, אחר בשביל הקפיטליזם, סוציאליזם – אבל כל הפילוסופיות מעשה ידי אדם הם מוגבלות מטבען בשל עצם העובדה שהם מעשה ידי אדם. בכל הדורות קמו שיטות ופילוסופיות שהמכנה המשותף שלהם שהם מעשה ידי אדם ושהם קמו ברעש גדול, סחפו אחריהן אלפי אוהדים שהיו מוכנים להקריב את החיים למענן. סופן של האידיאולוגיות שהם קרסו לא לפני שקמה תיאוריה חדשה מעשה ידי אדם שחשבה להחליף את התיאוריה הקורסת. הדרך הטובה והנכונה ביותר כדי לספק את צורך האדם לעבוד למען משהו גדול מעצמו לשאוף להגיע לשלמות הגדולה ביותר לתקן את העולם שיעבוד את האידיאלים המושלמים והגבוהים ביותר. ומה יותר מושלם מהבורא יתברך. ועל כן העבודה האלוקית היא למען האדם ולטובתו ולא למען צורך הבורא. לכן זו לא גחמה של בורא עולה שהוא מבקש שנעבוד אותו אלא למעננו, למען שנגיע לשלימותינו האישית ואז לזכות לחיי נצח בשלימות.
שאלה: מדוע אלוקים יצר אותנו כאן הרי הוא כל יכול ואינו זקוק לשום דבר. תשובה: אלוקים יצר אותנו למעננו כדי להטיב לנו כדי שנזכה לעמוד בניסיונות ואז לזכות לחיי נצח ללא בושה וצער. תשובה: ההסבר המתומצת מדוע אלוקים ברא אותנו הוא: שמטבע הטוב להטיב, אלוקים הטוב המוחלט מעוניין לתת לנו את הטוב ביותר ואת הטוב הנצחי. כל אדם שמקבל משהו בחינם הוא מתבייש וככל שהדבר שהוא קיבל הוא יותר יקר כך הבושה יותר גדולה, חיי נצח זו המתנה הכי גדולה ויקרה שיש בעולם. לכן אלוקים שם אותנו כאן כדי שנתגבר על הניסיונות, נבחר בטוב ונעבוד אותו ואז נזכה לחיי נצח ללא בושה כי התאמצנו למען זה. שאלה: האם זו לא קטנוניות, שאלוקים מבקש שנעבוד אותו? הרי הוא לא צריך אותנו? תשובה: אשאל אותך שאלה, את מי היית רוצה שבנך יעריץ? אדם שתוי ומסומם או אדם משכיל וחכם, טוב לב ובעל חסד? ודאי היית מעדיף שבנך יעריץ וילמד ממידותיו של האדם השני היותר מושלם והיותר טוב. כך גם בורא עולם שאנו בניו – הוא מעוניין שנהיה הטובים והמושלמים ביותר ועל כן כשהוא מגלה לנו חלק ממידותיו ושלמותו ומצווה עלינו להדבק במידותיו, הכוונה לנסות לחקות את מידותיו של הבורא ולהיות רחמנים, גומלי חסדים וממילא זה הטובה הגדולה ביותר שיכולה להיות לנו, אין משהו מושלם יותר מה', אין יותר טוב מה' ואין בעל חסד גדול יותר מה', ממילא אנו מצווים להדבק במידותיו למענינו ולא למענו. שהרי אם נחקור נגלה שיש 3 אפשרויות לאדם להשקיע את חייו: 1. לעבוד למען מישהו מתחתיו , נניח מישהו רע, מושחת, וגרוע. זו כמובן אפשרות שלא טובה ורק תדרדר את האדם יותר ויותר. 2. לעבוד את עצמו ואת סיפוק תאוותיו אוכל, מין, כבוד וכו' כשאדם עובד את עצמו, הוא בסוף מרגיש חוסר סיפוק, כל הנאותיו הם רגעיות וחולפות לו, הטעם של הסטייק של אתמול לא נשאר לו לעד בפה, ואם הוא אוכל ממנו עוד כמה פעמים בסוף בא לו להקיא ממנו, כך גם כל הנאה גשמית אחרת שנימאסת בסוף, גם רדיפת הכבוד גורמת לו עצבות כעס קינאה וגאווה, כך שכשהוא עובד את עצמו הוא יכול להיתדרדר ולרדת יותר ויותר. 3. האפשרות השלישית היא שאדם ישקיע את חייו למען משהו יותר גדול ממנו, משהו יותר מושלם ממנו שהוא ישאף להיתדמות אליו ולשפר את עצמו ולכן אלוקים הטביע בכל אדם צורך להעריך ולעבוד למען משהו שיותר גדול ממנו, אחד מעריץ נבחרת כדור רגל, לא מפסיד אף משחק, כל השחקנים נמצאים בחדרו, תלויים על הקירות כמובן, הפסד של קבוצה גורם לו לצער וניצחונה משמח אותו וכל זה מדוע? מכיוון שיש לאדם צורך פנימי להעריץ מישהו חשוב, מכובד ומפורסם יותר ממנו. אחד יפעל למען הקומוניזם, אחר בשביל הקפיטליזם, סוציאליזם – אבל כל הפילוסופיות מעשה ידי אדם הם מוגבלות מטבען בשל עצם העובדה שהם מעשה ידי אדם. בכל הדורות קמו שיטות ופילוסופיות שהמכנה המשותף שלהם שהם מעשה ידי אדם ושהם קמו ברעש גדול, סחפו אחריהן אלפי אוהדים שהיו מוכנים להקריב את החיים למענן. סופן של האידיאולוגיות שהם קרסו לא לפני שקמה תיאוריה חדשה מעשה ידי אדם שחשבה להחליף את התיאוריה הקורסת. הדרך הטובה והנכונה ביותר כדי לספק את צורך האדם לעבוד למען משהו גדול מעצמו לשאוף להגיע לשלמות הגדולה ביותר לתקן את העולם שיעבוד את האידיאלים המושלמים והגבוהים ביותר. ומה יותר מושלם מהבורא יתברך. ועל כן העבודה האלוקית היא למען האדם ולטובתו ולא למען צורך הבורא. לכן זו לא גחמה של בורא עולה שהוא מבקש שנעבוד אותו אלא למעננו, למען שנגיע לשלימותינו האישית ואז לזכות לחיי נצח בשלימות.