היה אפשר בקלות לטפל במצב
בשיטות של האקדמיה:
1) מכירת חבילת מבחנים (מועד א + מועד ב) במחיר של מבחן אחד בתאריכים סמוכים (הפרש של שבוע-שבועיים). אדם שנכשל במבחן בגלל לחץ לא יוענש.
2) שיטה של ניקוד. טעות שלא גוררת תאונה ולא מסכנת חיי אדם תוריד נקודות ולא תגרור נכשל. למשל אדם שלא חנה טוב, או לא איתת, וכל מיני שטויות כאלה.
אם סיים בציון X (נניח 80) אז הוא עבר.
3) זיכוי של אדם על ביצועים במבחן קודם. אם אדם שבר הוכיח בטסט מסויים נהיגה בכביש מהיר, וחנייה, אבל נכשל בדברים אחרים, אז אין טעם בטסט הבא לשים דגש על דברים שהאדם כבר הוכיח את עצמו בהם.
כל זה כמובן היה מטופל אם המטרה הייתה לימוד אנשים נהיגה ולא רווח כספי.
בארץ מורי הנהיגה ובוחני הנהיגה חוגגים על חשבון הציבור (לרוב, על חשבון הורים של מתבגרים).