למומחים במנועים חשמליים

efihecht

New member
למומחים במנועים חשמליים

קיבלתי מנוע AC מאמריקה 115 וולט 60 הרץ פועל עם permanent split capacitor של 6 מיקרופרד שאלתי למומחים: אם אני רוצה להפעילו בארץ האם מספיק להמיר את המתח ל- 100 וולט AC ( לא 115 וולט בגלל שינוי התדר מ-60 הרץ ל- 50 הרץ)? או אני צריך גם לשנות את הקבל ?? ולאיזה ערך, האם צריך להגדיל את הקבל ב- 20% ? בתודה ובברכה
 

efihecht

New member
מאגר

ההספק הוא 1/8 כח סוס. אבל עקרונית זה לא משנה מלבד זה שבהספקים נמוכים ההתחממות של המנוע בשל חוסר התאמה אופטימלית ( 50-60 הרץ) היא קטנה יחסית. השאלה גם אם מהירות סיבובי המנוע תהיה קטנה אם לא נשנה את הקבל ואם נשנה את הקבל המהירות תהיה כאילו חיברנו את המנוע ל-60 הרץ? בברכה אפי
 

מאגר

New member
הספק המנוע קובע את גודל הקבל

לפי חישוב המנוע הוא בהספק של כ-100W אי לכך אתה צריך קבל שלא יקטן מ6מקרופרד אך לא יהיה גדול מ- 8 מיקרופרד אך מותאם למתח של 110V עד-240V רצוי מאוד להשתמש בטרנספורמטור של 220V/50HZ ל-110V/60HZ קיימים כאלה טרנפורמטורים ועלותם מש לא גבוה הם נעים בסדרי גודל של בין 45- ל- 100 ש"ח ליחידה תלוי ברמת היציבות
 

efihecht

New member
מאגר

מאגר אתה אומר שיש ממירים זולים (100 ש"ח) מ- 220 וולט 50 הרץ ל- 110 וולט 60 הרץ? אתה חייב לספר לי איפא משיגים את המוצר בתודה מראש אפי
 
מנוע חשמלי

1.יש להשתמש בשנאי בעל יחס השנאה של 1:2. 2.על הספק השנאי (VA) להיות לפחות כמו הספק המנוע בעומס מלא. 3.הואיל ותדר הרשת בארץ (50 הרץ)נמוך מזה שלו המנוע תוכנן (60 הרץ), אזי מהירות המנוע תהיה נמוכה ב 20 אחוז מהמהירות הנומינלית של המנוע. 4. לגבי הקבל, יש לבדוק אם הוא נועד לסליל ה START (כמה יציאות יש מהמנוע?), או לשיפור קוסינוס פי?
 

efihecht

New member
יוסי

זה לא קבל לשיפור קוסינוס פי אבל אני לא מומחה למנועים אני מבין שאתה אומר שהמהירות במנוע כזה לא תלויה בקבל אבל תלויה במדר הרשת? בתודה מראש אפי
 

efihecht

New member
יוסי

למנוע הזה יש מספר סנפים והוא מופעל ב-4 מהירויות שונות, כל זאת בנוסף כמובן לקבל 6 מיקרו פרד. כך שהשפעת התדר על המהירות היא בנוסף להשפעת יחס הליפופים במנוע.
 
למעלה