למונד: I think it’s the carbon wheels

1, 2 , 3

1. בעיה ראשונה, בגשם הם בכלל לא עוצרים ורוכבים מפספסים את הסיבוב, סיפרתי כבר על זה שנכנס בעץ ומת.
2. הם ננעלים, גם כשיבש, אז בפלוטון מישהו לוחץ על הברקס, הגלגל ננעל וכל הפלוטון על הכביש, או שרוכב פשוט רוצה להאיט בסיבוב, הגלגל ננעל, הוא על האספלט, על האספלט אין מזרונים
3. הם מתחממים עד כדי כך שפעם בירידה ארוכה, 1000 מטר הבדל גובה, ותלולה 18% פתאום נשמע פיצוץ, החישוק נשבר.

וכל זה עולה אלפי יורו.
 

Infin1ty

New member
יש לי תחושה שהתקדמנו קצת טכנולוגית

מלפני כמה שנים\עשור?
לא מסכים איתי?
 

Maxim br

New member
הכללות זה לא בריא

גלגלי קרבון, זוהי הכותרת בעצם, ו ????

אני יסכים איתך שאיכות בלימה או אפילו אדייק דיוק הבלימה בגלגלי קרבון הוא לא כמו באלומיניום ברוב המוחלט של חברות הגלגלים, יש אולי יצרן אחד יוצא דופן....

אבל להגזים שהם לא עוצרים בגשם ? אני יוצא מתוך נק הנחה שהמקצוענים משתמשים ברפידות מקוריות של כל יצרן ולא "ביהיה בסדר זה לקרבון"...

להגזים שהם ננעלים, נכון יש תחושת ABS כמעט בכל גלגלי הקרבון אבל ננעלים הם ממש לא !!

בעיניין החימום, מסכים איתך אבל מה שיש היום שונה בהרבה ממה שהיה לפני שנתיים לדוגמא, אחד הענפים בהם מושקע הכי הרבה כסף בענף זה בפיתוח גלגלי קרבון וספציפית חישוקי קרבון בדיוק בשביל להגיע לחישוק המושלם.

כמו כן תופעה של גלגלי קרבון ליום ראשון\שני\שלישי תראה רק פה בארץ
הגלגלים האלו מיועדים לתחרויות נטו !!! אבל מה לעשות בארץ הדופק עולה כשמישהו עוקף אותך עם זיפ......

בהצלחה לנותרים
 

forester404

New member
"הכללות זה לא בריא" זו גם הכללה


 

צחי נ

New member
מתארח פה חודש בשנה

ביולי כמובן

מדוע לא עוברים לבולמי דיסק באופני כביש ?

ההבדלים במשקל היום כבר די זניחים
מדובר במערכות עם כח עצירה גדול יותר
ומודולציה מעולה
שאיכות הבלימה כמעט ולא נפגמת בתנאים רטובים

כשבולמי הדיסק הראשונים יצאו לאופני שטח
המיקצוענים לא מיהרו לאמץ את הפלא

היום לא חושב שניתן למצוא רוכב שמשתמש בבולמי וי בתחרות כל שהיא

צחי
 

rolling9stony

New member
א. לא בולמי דיסק - בלמי דיסק

בולם = בולם זעזועים = shock absorber
בלם \ בלמים = brake, או "זוג ברקסים" ברבים.

ב. עד כמה שידוע לי, העניין הוא לא המשקל אלא האחיזה. לצמיג כביש יש הרבה פחות "בשר" מאשר לצמיג שטח, פחות שטח מגע, ולכן העברת כח הבלימה בין הצמיג לכביש היא בעייתית.
תיאורטית, אם תקח מערכת בלמי דיסק הידראולית של שטח, ותעביר אותה כמו שהיא על אופני כביש - בעת בלימה מהר מאוד הדיסק פשוט ינעל את הגלגל והגלגל יחליק על האספלט.
אז כן אפשר לעשות את ההתאמות הדרושות בכח הבלימה, אבל התחושה ב"נשיכה" תהיה שונה לגמרי באופני כביש.


הלכה למעשה - Sram פיתחו כבר לפני כמה שנים בלמים הידראוליים לאופני כביש, גם דיסק וגם חישוק. זכור לי שהיו בעיות, recall וכאלה. קולנגו מציעים כבר כמה שנים דגמים מסויימים עם בלמי דיסק, יש עוד כמה יצרנים, אבל בינתיים זה לא זוכה לפופולריות, לא ממש תפס.
 

rolling9stony

New member
והודעה שמצאתי עכשיו באתר של SRAM -

Brake Recall Clarification
By Admin
December 17, 2013

Since the announcement of our pending hydraulic brake recall, SRAM has received a number of inquiries related to reported incidents of brake failures in sub-freezing conditions. Our analysis shows the cold temperature accelerates the failure of the seal, but that also the sealing could fail in normal temperatures. As a result SRAM would like to once again ask all individuals riding bikes equipped with RED 22 and S-700 Hydraulic Brake Systems to STOP RIDING bikes immediately.

ולפי שרשור העדכונים הזה - הבעיה עדיין לא נפתרה.
[URL]http://sramroadhydraulicbrakerecall.com/category/u[/URL]pdates/

בקיצור לא הייתי בונה לרכב בכביש עם בלמים הידראוליים בשנים הקרובות.
בשטח - נהנה מזה מאוד.
 

Yarnin

New member
גלגלי קרבון ובלמי דיסק

טכנולוגית הקרבון התקדמה מאוד וכיום איכות ויכולת הבלימה של חישוקי קרבון ברמה כל כך גבוהה גם בתנאי גשם.
לאזרח הפשוט מן השורה השימוש בבלמי דיסק הם אפשרות נהדרת.
למקצוענים זו לא אפשרות ולו מהסיבה שזה לא חוקי עדיין.
למי שחושב שזה פשוט להגיד בלמי דיסק למקצוענים ולפתור את כל בעיות הבלימה לא ממש נכנס לעובי הקורה ולא מבין את ההשלכות.
לשם הבהרה של שני ראשי פרקים אציין את נושא הפציעות בנפילה ואת נושא התאמה בין חברות שונות וקטרים שונים.

לגבי אחיזה של צמיגי כביש לעומת שטח זה ממש לא בר השוואה ונושא לדיון ארוך עם הסברים מאוד מפורטים כולל מטמתיקה ופיזיקה.
רק אציין שלצמיג צר יש יותר התנגדות גלגלול מלצמיג רחב ושלהידרופלנינג אין קשר לאופני כביש, למרות מה שאנשים נותים לחשוב.

ירנין
 
למעלה