למורות שילוב

rotem1001

New member
למורות שילוב

שלום! אני סטודנטית הלומדת חינוך מיוחד. במסגרת התנסותי במרכז מתי"א בביה"ס, עליי ללמד במהלך כל השנה קבוצת תלמידים המשולבים בכתה ד' רגילה אסטרטגיות של הבנת הנקרא. שאלותיי הן- אילו אסטרטגיות רצוי ללמד? באיזו דרך רצוי ללמדן- האם בכל פרק זמן ללמד אסטרטגיה אחרת, או שעדיף לעבוד תמיד עפ"י טקסטים שבעקבותיהם שאלות הבנה?, או שאולי עדיף ללמד בדרך שונה לגמריי שלא ציינתי?! אני אודה מאוד לכל מי שתנסה לסייע לי. ושיהיה לכלם בהצלחה!!!, רותם.
 
אסטרטגיות למידה

קודם כל את צריכה לערוך אבחון קצר כדי לעלות על הקשיים וכן לשוחח על כך עם המורה המחנכת ולבנות יחד איתה את תוכנית העבודה. האם את אמורה לעבוד במנותק מהכיתה או בתוך הכיתה יחד עם המורה? רצוי לדעתי לעבוד דרך טכסטים ואם העבודה בשילוב עם המורה אז רצוי בטכסטים נלמדים בכיתה ואז לעבןד על אסטרטגיות בהתאם לחומר הנלמד. האם הילדים הם ילדי שילוב? אז כדי גם להתיעץ עם מורת השילוב.כדי לשקול אולי גם הטרמה במקצוע אחד. למשל מנסיוני תורה מקצוע קשה במיוחד ומאוד מעלה את ביטחונם בכיתה אם הם מגיעים עם ידע מוקדם.ואז מספרים להם קודם בעל פה אחר כך נותנים כתה משוכתב ואז אפשר לעבוד על כמה אסטרטגיות כמו סימון מילות מפתח וכו'. בהצלחה!
 
למעלה