למידה וסרטן.

למידה וסרטן.../images/Emo62.gif

הסרטן אינו מבדיל בין תלמידים למי שאינו תלמיד. יתכן שהוא נותן לאנשים סיבה להיות תלמידים, לשנות תחום לימוד וכיוצא בזה. בכל מקרה, לתלמיד המתמודד עם סרטן יש צרכים שונים מאשר לתלמיד בריא. האם הוא צריך אסטרטגיות למידה שונות כדי ללמוד כמו כולם? האם הוא צריך אסטרטגיות למידה שונות כדי ללמוד יותר ביעילות מאחרים? הנגשת למידה למוגבלותיו (טכנולוגית וטכנית)? אולי צריך להתאים לו מוסד לימוד חלופי (עמותת תללים, אוניברסיטה פתוחה, מורים פרטיים)? ואולי זה דווקא אידאל לשלב תלמידים חולי סרטן בשיטות ומוסדות הלימוד הקיימים ולהתעלם מכל צורך מיוחד שלהם? איך אפשר ללמוד אחרת? בואו ודונו איתנו בשני פורומים בנושא: חינוך ביתי וחלופי (728) ו-אסטרטגיות והנגשת למידה (874) המודעה באישור ההנהלה.
 

blg

New member
עדו,

אני מאוד פרו חינוך ביתי לטעמי, אולם אין לזה שום קשר לסרטן!! סרטן, כמו כל מחלה ממושכת הופך את ההליכה לבי"ס ליותר בעיתית, לפעמים מאושפזים, לפעמים חלשים, לפעמים מע' החיסון מוחלשת ואז "נכפה" על החולה ללמוד בשיטה אחרת - לימוד ביתי. איך לומדים בבית זה כבר סיפור אחר. ולא קשור ממש לסרטן / לא ייחודי לו - נדרשות התאמות כפי שנדרשות לכל יוצא דופן. בקצור בעיני הדיון הייחודי בתלמידים מסורטנים נובע מאי הכרה והוא אף דרמטי שלא לצורך. וזה למרות שדיון בחינוך ביתי הוא דיון ראוי מאוד בעיני. וייתכן שחולים שנאלצים ללמוד בבית יכולים להרוויח ממנו.
 
נדמה כאילו שאת סותרת את עצמך.

את מונה מאפיינים מיוחדים לתלמידים חולי סרטן וטוענת שמצבם אינו מיוחד. לגבי שיטות הוראה: ראשית, הלימוד בבית גורם לזה שישתמשו בשיטות שונות מאשר בכיתה. שנית, גם לעומת תלמיד בריא הלומד בבית, יש לתלמיד החולה בסרטן פחות מן ללמוד. את הזמן הנותר הוא צריך לנצל טוב יותר. לכן צריך שיטה יעילה יותר ללימוד. שלישית, יתכן שנרצה לתת תכני לימוד נוספים דווקא לתלמיד חולה סרטן.
 

blg

New member
אני לא רואה את הסתירה

מאפינים יחודיים לחולים (לא דווקא בסרטן) יש. אבל זה הופך אותם ליחודיים בבית הספר, לא ליחודיים בחינוך הביתי (שממילא מקבל את ייחודו של כל ילד/לומד) מקווה שהפעם הסברתי עצמי טוב יותר. כמו כן, לתלמיד חולה (בסרטן או במשהו אחר) נרצה לתת תכנים שמענינים אותו כמו לכל מתחנך אחר בבית. ואני לא יודעת מה זה "לנצל את הזמן טוב יותר" האם יותר יעיל = יותר הספק?
 
לימוד יעיל

לימוד יעיל הוא לימוד בו נרכשות פחות תפיסות שגויות ויותר מידע מעשיר וכלי מחשבה בפחות זמן, תוך הנאה רבה יותר ויצירת סקרנות
 

מיליתו

New member
למה לומד רק בבית?

לי היה סרטן בגיל14 והמשכתי ללכת לבית ספר. אמנם הפסדתי המון, אבל השלמתי (ממחברות של אחרים) באופן רציף. סיימתי את השנה במצב לימודים כמו כולם. לא הרגשתי צורך במשהו מיוחד למעט "ויתורים" על תאריכי הגשה לעיתים רחוקות בדרך כלל, כשניתנו שיעורים או עבודה מספיק זמן מראש התארגנתי כך שהכל יהיה מוכן בזמן. דרך אגב, היום אני 10 שנים אחרי, והסרטן חזר. אני סטודנטית באוניברסיטה וממשיכה את הלימודים כרגיל (למעט הפסדי הרצאות לצורך טיפולים שאותן אני משלימה כל הזמן - לא צוברת פערים). עבודות אני מגישה בזמן כמן כולם (יבורך האימייל...) אני חושבת שלימוד יעיל זה משהו שצריך להקנות לכל הילדים, לא רק לילדים חולים. מי שיודע ללמוד בצורנ יעילה יודע להתאים את אופי הלימוד שלו לכל מצב. מי שלא - גם תנאים "אידיאליים" ביותר לא יעזרו לו...
 

ornusha

New member
צודקת בהחלט...

לי היה סרטן בסוף י"ב. נכון, בדרך כלל לא הולכים לבית ספר בימים האלה, אבל אצלנו לא. אני הייתי אקסטרנית בפנימייה (כלומר רק למדתי בבית ספר וגרתי בבית), ואנחנו למדנו כל השנה. אז נכון, סוף י"ב לא לומדים הרבה, אבל יש בגרויות ומתכונות. וניצלתי כל הזדמנות שהייתה לי ללכת לבית ספר. יום אחרי טיפולים הייתי הולכת לבית ספר (אומנם רק ב-10 או 11) אבל הייתי הולכת (למרות שבלי שום קשר הייתי מגיעה הרבה לבית ספר רק בשעות האלה
). וכל מבחן שהיה ולא היה לי טיפול באותה שניה הייתי עושה, גם אם יום לפני היה לי טיפול. אפילו בגרות במתמטיקה רציתי לעשות (והייתה לי דלקת ריאות באותו יום, אבל פשוט הייתי בבית), ובסוף לא עשיתי רק בגלל המנהלת שלא נתנה לי... בקיצור.......... אפילו שיש סרטן אפשר ללמוד בבית ספר, ואולי אפילו יותר עדיף (כל "ההנחות"
). נ.ב. רק אל תחשבו ממה שכתבתי שניצלתי את המצב שלי או משהו כי ממש לא, זה היה סתם בנימה צינית...
 

תמר 26

New member
מדהימות! איך???

יום אחרי טיפול לעשות מבחן/בגרות לבוא לשמוע הרצאה, כל הכבוד
אני מתביישת להודות שכמעט לא זזתי איזה 2-3 ימים לפחות אחרי טיפול
 
למעלה