למידה מרחוק בחינוך המיוחד
אני עובדת כרכזת מחשבים בבית ספר לחינוך מיוחד (גילאי 12 – 21) במחוז חיפה. בתחילת שנה"ל הנוכחית התחלתי להפעיל פרוייקט בשם "הלמידה מרחוק ככלי לחיזוק הקשר בין מתבגרים בעלי צרכים מיוחדים לבין מוסדות בקהילה". הפרוייקט מופעל בשיתוף עם סטודנטיות הלומדות בשנה ג´ במסלול לחינוך מיוחד ב"מכללת גורדון לחינוך" בחיפה. שותפות נוספות לפרוייקט הן המנחה הפדגוגית של ביה"ס ורכזת המחשבים ב"מכללת גורדון לחינוך". מטרתו העיקרית של הפרוייקט היא: חיזוק הקשר בין המתבגרים לבין מוסדות בקהילה באמצעות ארגון סביבות למידה וירטואליות וממשיות. איסוף המידע העדכני והשימוש המושכל של המתבגרים באינטרנט - דואר אלקטרוני, פורום וצ´אט - אמורים להעצים את תחושת המסוגלות האישית שלהם, לתרום לעצמאותם ולהתמצאותם בקהילה. תכני התוכנית: - א. יישומי מחשב (הכרת כלי ה- Office והאינטרנט והשימוש בהם). ב. חינוך לתרבות הפנאי ג. הכנה לתעסוקה ד. מידע אישי שימושי. הפרוייקט מגובה הן במפגשים קבוצתיים, שתכליתם הקניית מיומנויות חברתיות, והן בכתיבת מכתבים אישיים שבועיים בין הלוקחים חלק בפרוייקט. פעילויות אלו נועדו לחזק את הקשר האישי והקבוצתי בין הלומדים לבין עצמם.
אני עובדת כרכזת מחשבים בבית ספר לחינוך מיוחד (גילאי 12 – 21) במחוז חיפה. בתחילת שנה"ל הנוכחית התחלתי להפעיל פרוייקט בשם "הלמידה מרחוק ככלי לחיזוק הקשר בין מתבגרים בעלי צרכים מיוחדים לבין מוסדות בקהילה". הפרוייקט מופעל בשיתוף עם סטודנטיות הלומדות בשנה ג´ במסלול לחינוך מיוחד ב"מכללת גורדון לחינוך" בחיפה. שותפות נוספות לפרוייקט הן המנחה הפדגוגית של ביה"ס ורכזת המחשבים ב"מכללת גורדון לחינוך". מטרתו העיקרית של הפרוייקט היא: חיזוק הקשר בין המתבגרים לבין מוסדות בקהילה באמצעות ארגון סביבות למידה וירטואליות וממשיות. איסוף המידע העדכני והשימוש המושכל של המתבגרים באינטרנט - דואר אלקטרוני, פורום וצ´אט - אמורים להעצים את תחושת המסוגלות האישית שלהם, לתרום לעצמאותם ולהתמצאותם בקהילה. תכני התוכנית: - א. יישומי מחשב (הכרת כלי ה- Office והאינטרנט והשימוש בהם). ב. חינוך לתרבות הפנאי ג. הכנה לתעסוקה ד. מידע אישי שימושי. הפרוייקט מגובה הן במפגשים קבוצתיים, שתכליתם הקניית מיומנויות חברתיות, והן בכתיבת מכתבים אישיים שבועיים בין הלוקחים חלק בפרוייקט. פעילויות אלו נועדו לחזק את הקשר האישי והקבוצתי בין הלומדים לבין עצמם.