למידה מרחוק- מה קורה בשדה?

למידה מרחוק- מה קורה בשדה?

אחד התסכולים העמוקים שלי מאז שאני עוסקת בלמידה מרחוק, הוא לשמוע הדים ממורה נלהבת שמסיימת את הקורס המקוון הראשון שלה ומעוניינת ליישם את הנלמד בשדה ונבלמת. מנהל בי"ס שלא מגלה עניין ואינו מוכן לעזור, חברי צוות שלא מבינים את השיגעון החדש של עמיתתם, ובעיקר: אין די מחשבים בביה"ס, אלו שקיימים אינם מתוחזקים כהלכה, או מצויידים בתוכנות מיושנות, למרבית התלמידים אין מחשבים מחוברים לאינטרנט גם בבית, יש פער עצום בין מי שיש לו מחשב עם אינטרנט בבית למי שאין. תסכול מכוון אחר (אבל באותו עניין בדיוק) הוא התסכול שלי כאם לבנות ביסודי ובתיכון שרואות אינטרנט מקרוב רק בבית, שלומדות מספרים גרועים בדרכי הוראה שמרביתן משעממות להחריד וחוות כשלונות לא בגלל חוסר יכולת. אני יודעת שישנם קומות אחרים, גם בחינוך היסודי והעל-יסודי. ישנן פנינים פה ושם ויש עשיה. אבל התמונה הכללית עגומה. אני מאמינה באמת שבעיות רבות במערכת עשויות להיפתר אם התלמידים ילמדו מתוך עניין ולא יגיעו לביה"ס בכל יום כמו לעונש היומי. אני מאמינה שהלמידה המתוקשבת, המידענות המתוקשבת וכל עולם המחשב יכול לתת חלק מהמענה. אני מאמינה שרבים מן המורים ובודאי פרחי ההוראה מוכנים ללמוד וליישם (אולי תוך ליווי) דרכי הוראה חדשות. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי לקדם את היישום בשדה של הלמידה המתוקשבת ? רעיונות?? הצעות? סיפורי הצלחה מקומיים?
 

Elishabb

New member
אם בארזים נפלה השלכת, מה יגידו

אזובי הקיר? כמי שמוביל תהליך הטמעת התיקשוב בקרב מורים ובתי ספר, למדתי לא להסתכל ימינה או שמאלה, אלא רק קדימה. לכל אלה המנסים להסביר לי כמה המצב גרוע ואך לא ניתן לעשות, אני עונה בתשובה שהפכה אצלי למוטו - "אל תתנו לי מליון סיבות מדוע לא (כי על המליון שלכם אני יכול להוסיף עוד מליון), תנו לי סיבה אחת מדוע כן ואיתה נלך". בסופו של ענין הכל סובב סביב החזון, המכתיב את הדרך. כדי לקבל את הרושם הנכון, יש להביט על התהליך בפרספקטיבה של שנים אחורה. מנסיוני אני חש ויודע שלאט לאט, חלים שינוים בשטח. אינני מתכון לפרוייקטים מיוחדים הצצים פה ושם, אלא על תהליך מתמשך של הכשרת מורים הנותן את אותותיו בשטח. יותר ויותר מורים מכירים בערכים המוספים שהתקשוב יכול להעשיר את עבודתם ועושים מעשה במסגרת האפשרויות הקיימות. כמו בכל נושא החינוך, גם בתחומנו אן מקום ליאוש ולסקפטיות. כמו בכל נושא החינוך, גם כאן מדובר על תהליך מתמשך שיכול לקחת שנים. רעיונות והצעות לא חסרים. את מוזמנת להציץ בפורום השכן - פורום "מורים" כדי להתרשם ש"אף על פי כן" ניתן לעשות הרבה בתחום. מצרף קישור לאתר "ללמוד וללמד" בו מתואר תהליך ללמידה אחרת של מורים. אלישע
 
אלישע, לפני הכל...

אומר לך שמכירה ומתפעלת. מכירה הרבה מאד זמן את הפעילות המבורכת בפורום מורים. ומסכימה אתך שחלים שינויים. יש אנשי חינוך לא מעטים שמובילים שינויים בדיוק כמו שציירת, ב"חלקת אלהים הקטנה" שלהם. אבל האם יש לנו זמן לקצב הקיים? האם לא הגיע הזמן למהפכה ברמה הלאומית כמו שהציגה היטב דר´ אביגיל אורן בכנס במופ"ת ? דווקא מאנשים כמוך, שמובילים שינויים בשדה ורואים תוצאות , הייתי מאד שמחה לשמוע אם יש לדעתכם משהו שנוכל לעשות בכוחות משותפים כדי לקדם את החינוך המתוקשב?
 

Elishabb

New member
שלום רחל

לפני מספר חודשים הייתה לי שיחה עם רפי במכללת אחווה בדיוק על נושא זה. השאלה המרכזית הנראת בעיני היא - האם נצליח אנו, אנשי השדה להתעלות לרגע מאינטרסים הפועלים לפעמים מאחורנו ולהתלכד לפורום מוביל אמיתי, היכול לראות נכונה את הצרכים האמיתים לקידום נושא התיקשוב בחינוך? נכון תמיד לכל שיתוף פעולה אמיתי בנושא אלישע
 
אלישע, מוכנה לשמוע...

מה יכול להיות לדעתך בסיס לשת"פ בין המכללה לשדה.
 
למעלה