למידה מרחוק- מה קורה בשדה?
אחד התסכולים העמוקים שלי מאז שאני עוסקת בלמידה מרחוק, הוא לשמוע הדים ממורה נלהבת שמסיימת את הקורס המקוון הראשון שלה ומעוניינת ליישם את הנלמד בשדה ונבלמת. מנהל בי"ס שלא מגלה עניין ואינו מוכן לעזור, חברי צוות שלא מבינים את השיגעון החדש של עמיתתם, ובעיקר: אין די מחשבים בביה"ס, אלו שקיימים אינם מתוחזקים כהלכה, או מצויידים בתוכנות מיושנות, למרבית התלמידים אין מחשבים מחוברים לאינטרנט גם בבית, יש פער עצום בין מי שיש לו מחשב עם אינטרנט בבית למי שאין. תסכול מכוון אחר (אבל באותו עניין בדיוק) הוא התסכול שלי כאם לבנות ביסודי ובתיכון שרואות אינטרנט מקרוב רק בבית, שלומדות מספרים גרועים בדרכי הוראה שמרביתן משעממות להחריד וחוות כשלונות לא בגלל חוסר יכולת. אני יודעת שישנם קומות אחרים, גם בחינוך היסודי והעל-יסודי. ישנן פנינים פה ושם ויש עשיה. אבל התמונה הכללית עגומה. אני מאמינה באמת שבעיות רבות במערכת עשויות להיפתר אם התלמידים ילמדו מתוך עניין ולא יגיעו לביה"ס בכל יום כמו לעונש היומי. אני מאמינה שהלמידה המתוקשבת, המידענות המתוקשבת וכל עולם המחשב יכול לתת חלק מהמענה. אני מאמינה שרבים מן המורים ובודאי פרחי ההוראה מוכנים ללמוד וליישם (אולי תוך ליווי) דרכי הוראה חדשות. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי לקדם את היישום בשדה של הלמידה המתוקשבת ? רעיונות?? הצעות? סיפורי הצלחה מקומיים?
אחד התסכולים העמוקים שלי מאז שאני עוסקת בלמידה מרחוק, הוא לשמוע הדים ממורה נלהבת שמסיימת את הקורס המקוון הראשון שלה ומעוניינת ליישם את הנלמד בשדה ונבלמת. מנהל בי"ס שלא מגלה עניין ואינו מוכן לעזור, חברי צוות שלא מבינים את השיגעון החדש של עמיתתם, ובעיקר: אין די מחשבים בביה"ס, אלו שקיימים אינם מתוחזקים כהלכה, או מצויידים בתוכנות מיושנות, למרבית התלמידים אין מחשבים מחוברים לאינטרנט גם בבית, יש פער עצום בין מי שיש לו מחשב עם אינטרנט בבית למי שאין. תסכול מכוון אחר (אבל באותו עניין בדיוק) הוא התסכול שלי כאם לבנות ביסודי ובתיכון שרואות אינטרנט מקרוב רק בבית, שלומדות מספרים גרועים בדרכי הוראה שמרביתן משעממות להחריד וחוות כשלונות לא בגלל חוסר יכולת. אני יודעת שישנם קומות אחרים, גם בחינוך היסודי והעל-יסודי. ישנן פנינים פה ושם ויש עשיה. אבל התמונה הכללית עגומה. אני מאמינה באמת שבעיות רבות במערכת עשויות להיפתר אם התלמידים ילמדו מתוך עניין ולא יגיעו לביה"ס בכל יום כמו לעונש היומי. אני מאמינה שהלמידה המתוקשבת, המידענות המתוקשבת וכל עולם המחשב יכול לתת חלק מהמענה. אני מאמינה שרבים מן המורים ובודאי פרחי ההוראה מוכנים ללמוד וליישם (אולי תוך ליווי) דרכי הוראה חדשות. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי לקדם את היישום בשדה של הלמידה המתוקשבת ? רעיונות?? הצעות? סיפורי הצלחה מקומיים?