למישהו יש מידע לגבי מיקום חניוני הנתיב המהיר הבאים?

סנוי

New member
למישהו יש מידע לגבי מיקום חניוני הנתיב המהיר הבאים?

ידוע לי שמתכננים נתיבים מהירים נוספים ברחבי מטרופולין גוש-דן. ידוע לי שהתכנון הכללי הוא להקים עוד שלושה מרכזי תחבורה הדומים במאפייניהם לזה שבשפירים: אחד באזור שפיים, אחד באזור מורשה, ואחד במיקום מעורפל שמוגדר כ'ראשון לציון'.
לפי חשיבה ריאלית, כדאי ורצוי שהמרכזים האלו יוקמו בסמוך לרצועת רכבת (ולקשר אותם עם רכבת ישראל - מה שלא עשו עדיין בשפירים) או לחילופין במקום בו יוקם קו מתע"ן. (LRT/BRT וכו')
מה באמת מתוכנן בנושא? ואיפה בדיוק חשבו להקים חניונים/מרכזי תחבורה שכאלה? למישהו יש מידע? יש בכלל תכנון מפורט או שמדובר רק ברעיון? השר כץ בוודאי מרוצה מההצלחה של שפירים והורה למהנדסים במשרד לתכנן זאת.

אני בכלל חושב שאפשר לחבר את כל החניונים האלה בקו אוטובוסים תדיר, שיעבור ברוב כביש גהה ויקשר כך, בדרך אגב, חלקים גדולים מנוסעי המטרופולין שלא מעוניינים לעבור בת"א, אבל זה כבר לנושא אחר ביום אחר.
 
הנתיבים לא יועדו להיות צמודים לרכבות.

כי אחרת איך תעודד את האנשים להשתמש בכביש האגרה (שמממן את כל אופרציית ההסעות) וגם הרכבת הכבדה לא יכולה לעשות פיזור טוב בין האזורים השונים בעיר כמו המידיבוסים ומיניבוסים של השאטלים.

למשל ציטוט מדה מרקר מלפני כחודשיים (התוספות בסוגריים שלי): אגף התקציבים באוצר תומך בתוכנית הנתיבים המהירים בכניסה לגוש דן. כך הצהיר אשר דולב, רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, בכנס התחבורה הציבורית של עמותת התחבורה שנערך . דולב אמר כי לפי הערכתם, ב-2020 ישתמשו בהסעות חינם בנתיבים מהירים יותר אנשים בשעות השיא בבוקר, מאשר ברכבות כבדות או ברכבת הקלה של תל-אביב (אם תפעל עד אז). לפי ההערכות באוצר, עד 2020 אפשר יהיה להפעיל נתיב אגרה נוסף בכניסה לגוש דן, מראשון לציון לתל-אביב. בנתיבים ייסעו בשעה 4,000 נוסעים בהסעות מ(חניון) הנתיב, 8,400 נוסעים באוטובוסים מהירים (מקווים בינעירוניים) שיעברו דרכו ו-3,400 במכוניות פרטיות, שישלמו אגרה (ובעצם יממנו את כל השאטלים). לדברי דולב "זו רמת שירות גבוהה, מהירה וחינמית. היא מקדמת את עצמה ומממנת את עצמה. הזמינות לביצוע גבוהה וכך גם הקיבולת".

והנה גם קישור לכתבה לפני שבוע שמתארת את פריסת הנתיבים והחניונים מישראל היום http://www.israelhayom.co.il/article/233723 אגב בכתבה מוזכר שהחניון בראשל"צ יהיה ליד מחלף מבוא איילון ככה שזה לא כזה מעורפל. (הפרוייקט יבוצע עד 2020-2017).

הנה גם תוכנית שנבחנת לחיבור 15 תחנות רכבת בגוש דן-אזור מרכז-דרום השרון לקו רכבת פרברית מהיר. תשווה לתחנות הרכבת הקיימות, פרוייקט שניתן לבצע עד 2017. http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3610585,00.html

בשלב האחרון יהיה רשת המסילות של גוש דן שאמורה להתפרש עד 2030-2025. http://he.wikipedia.org/wiki/מערכת_...ב#mediaviewer/File:Tel_Aviv_Subway_Map-HE.png
 

סנוי

New member
וואו! תודה רבה על הפירוט הנרחב והמידע החדש!

כמובן שאני יודע את כל הפרטים בנוגע למערכת הרכבת הקלה/BRT שמתוכננת בתל אביב. פשוט חשבתי שאולי מתכננים לשלב את חניוני הנתיב המהיר עם המתוכנן, או לחילופין להפוך בעתיד את החניונים למרכזי תחבורה שמרכזים מתע"ן, רכבת, אוטובוסים בין עירוניים וכו'.
 
אגב המשרד להגנת הסביבה בתוכנית נגד מכוניות מזהמות בלב ת"א

המשרד רוצה למנוע כניסת רכבים מזהמים למרכזי הערים של ירושלים ותל אביב כבר מ2015 מה שאומר אולי שנראה הרבה טרנטות חונות בחניוני הנתיבים המהירים העתידיים כי לא הורשו להיכנס לעיר. בשלב הראשון מתייחס החוק לרכבי דיזל (כולל מסחריות, אוטובוסים ומשאיות) כולל מכוניות מלפני 2006 (מוניות דיזל לא יורשו להיות מלפני 2010 ומסחריות מלפני 2007) ובשלב השני גם מכוניות בנזין.
 

אבישי ק

New member
צודקים, כמו בלונדון שיסעו ברכבות התחתיות ובשאר התח"צ

אה.... רגע.... אין...
טוב נו...
שלא יכנסו לת"א ונגמור את הסיפור
 
למעלה