למישהו יש מיקרוסקופ??

למישהו יש מיקרוסקופ??

בטח שמתם לב שיותר ויותר מכוניות של חברות בעיקר נושאות את הסטיקרים הנחמדים האלו של... "במידה וורכב זה ביצע עבירת תנועה יש להתקשר ל..." וכל זה באותיות קידוש לבנה גדולות... אבל... המספרים שאליהם צריך להתקשר הם בגודל שלא היה מבייש אורגניזמים במעבדה.. אז.. שכל החברות האלו יתקנו את הדבר הזה שאר נהגי החברות ימשיכו לסכן אותנו בדרכים (ככה זה כשנוסעים על דלקן, פשוט עושים הרבה שטויות..) כי פשוטטט אין עם מי לדבר, בזמן נהיגה אי אפשר לראות מספרים בגודל קטן כל כך. ראוי לציין שיש חברות עם מספרים שקבילים לראייה, אבל הן מעטות. באחת מתוכניות הרדיו ברשת ב' דיברו על הסוגייה הזו, ואם אני לא טועה גם שמעתי שזה חוק לכשעצמו, כל העניין הזה של רכב שהוא בתפקיד של חברה, שחייב להסתובב עם המדבקה הזו. אז אם זה חוק כל הבעיה הרבה יותר חמורה כי זה פשוט דריסת חוק שיש סטיקרים כאלו בלי תקן מינימום לגודל האותיות!!!!
 

NomadSoul

New member
../images/Emo2.gif מה הקשר לנסיעה עם דלקן ?

לגבי הגודל של הכיתוב, אני מסכימה איתך בהחלט. אבל אני מתקשה למצוא את הקשר בין התנהגות על הכביש לבין תדלוק עם דלקן.
 
קשר הדוק

אנשים שנוסעים עם דלקן נוטים לסחוט את דוושת הדלק לריצפה, מה שגורם לרכב להאיץ באגרסיביות מהמקום, וכמו כן הם עושים את זה גם תוך כדי נסיעה, מה שמאפשר להם לעשות עקיפות וכל מיני שטויות. לא שאנשים שאין להם דלקן לא עושים את זה, פשוט אנשים עם דלקן עושים את זה הרבה יותר כי צריכת הדלק לא על חשבונם וגם אם משהו יקרה לאוטו זה גם לא רכב פרטי שלהם שהם יצטרכו להתבאס על הדפיקה של השילדה ושאר פגיעות. ניצול אגרסיבי של הדוושה ובתרבות הנהיגה בכלל ברכב הפך לדבר יומיומי אצל הרבה חבר'ה מהחברות האלו. ואיך אני יודע את זה?? אני מסתובב עם שני חברים שיש להם רכב דלקן ובנוסף אני רואה בכביש את תרבות הנהיגה של הרכבים האלו, גם לא קשה לשמוע את המנוע שלהם צועקקק כשהנהג סוחט את הטורים, וגם לראות אותם מאיצים מהר בכל זינוק מהמקום, בעקיפות וכו'. וגם עושים שאר דברים מסוכנים, שנהג רכב פרטי היה חושש יותר לרכבו לא היה עושה. (קופצים על באמפרים מהר, נוסעים בשטח ואלו רק דוגמאות קלות).
 

wil

New member
רוב הדוגמאות שנתת לא רלוונטיות

1. יוצאים מהר מהמקום - מה מפריע לך? דלק שלהם. חוץ מזה שהועלתה פה טענה היום שדווקא חוסך דלק להאיץ מהר למהירות השיוט הרצויה. 2. מאיצים מהר בעקיפות - בעקיפה (בכביש דו סטרי) דוושת הדלק צריכה להיות ברצפה, לא חשוב דלקן או לא דלקן. מי שמבזבז זמן בעקיפה הוא המסתכן, לא מי שמסיים אותה זריז. 3. קופצים על במפרים - אכפת לך מהבולמ"ז שלהם? 4. נוסעים בשטח - זה ביניהם לחברת הליסינג. התנהגות סוציומטית בכביש לדעתי לא קשורה בהכרח לדלקן או לא דלקן.
 
הסברים

לידיעתך כל הדוגמאות שנתתי הן ביטויים לתרבות נהיגה קלוקלת אצל נהג, וכשנהג נוהג ע"פ תרבות קלוקלת, רואים את זה על הכביש, כשנהגים עצבניים, כשהם נאלצים לבלום בלימות חירום, שהם לא מספיקים לצפות את המהלך הבא. הנהגים האלו לא נוסעים לבד על הכביש, יש איתם אחרים ויש פה יחסי גומלין, בין נהג שנוסע רגוע לנהג שנוסע עצבני, והתוצאה עלולה להיות תאונה. אם אתה לא מסכים עם זה, אני חושב שאתה צריך להתעמק יותר במחשבה בתחום "איך אני נוהג" והשפעותיו על הבטיחות בכביש. והטיעון שלך לגבי האצה מהירה מהמקום כדי להגיע למהירות שיוט רצויה היא בסדר גמור, רק שנהגי הדלקן לא ממש אוהבים מהירות שיוט, הם אוהבים מהירות טיסה דינמית, שבה גם כשהם מגיעים למהירות שיוט, הם סוחטים את הדוושה כדי להמשיך לנסוע במומנט מוגבר בזמן שהאוטו כבר נוסע מצויין. אבל לא להכליל!!!!! יש נהגי דלקן נחמדים מאוד :) אולי המנכל"ים הרגועים שלא צריכים לרוץ כל כך מהר אחרי הכסף...
 

isra533

New member
מה בעצם אתה מציע

הבנו את כל הדברים שלא צריך לעשות שצינת, מה לדעתך צריך לעשות כדי לשנות את המצב.
 
מה שהצעתי כבר מקודם

בהקשר למה שבכלל דיברתי עליו בתחילת הפוסט הזה, אז זה כמו שכבר אמרתי, להציג את המספרים של הטלפון לדיווח על עבירות של רכבי חברה, בגודל סביר שיאפשר ראייה של בן אדם, ולא של נץ. בסך הכל החברות ניצלו לרעה את העניין ותקעו אותיות בגודל משאית עם שם החברה שלהם בכיתוב גדול מאוד (עושה גם פרסומת, כל הכבוד), לעומת מספרים בגודל של גרגירים, ומכאן הבעיה. אז צריך לשים דברים כאלו ברמה תקינה על רכבי חברה כדי שאלו לא יכערו את שם החברה על הכביש ולא יערערו בכביש את הבטיחות עם תרבות עבריינית. זה דבר ראשון ועיקרי שהמדבקות באות לסייע, שאר הדברים תלויים רק בנו, אנחנו מאחורי ההגה, ואנחנו צריכים לנהוג בצורה שתאפשר ככל שניתן נהיגה בטוחה.
 

isra533

New member
ענין המדבקות ונהיגה בטוחה

איך אפשר ךפי דעתך לנהוג בצורה בטוחה ועדיין לקרוא את שם החברה ואת מספר הטלפון ולחייג מבלי להסיר את העיניים מהכביש, האם הדברים לא מנוגדים. מהי לדעתך נהיגה בטוחה?
 
ישראל, אתה לא חייב לדווח ../images/Emo73.gif

סע לך "ברוגע" אל תהיה מתוח ושהעיניים שלך יהיו בכביש ללא דריכות יתר ! אם יש לך אפשרות - דווח, אל תגרום לתאונה בשל כך. אם כל חברה היתה מקיימת את הנוהל באופן רציני ואמיתי . . . למה שלא יהיה מעקב אחר תנועת רכבי החברה ואחר התנהגות הנהגים ? ? ? לא צריך לעשות תאונה בשביל להתקשר ולדווח מס' רכב,לא להגזים ! המדבקה של תנועה נט גדולה בולטת ומס' הטלפון מקוצר, אם כך היו עושות כל החברות, גם היינו נראים אחרת,נוהגים בכבוד מדברים בנימוס ועוד ועוד.
 
הדברים מתואמים

בקשר ללראות את הפרטים של המדבקה זה אמצעי מידע שאמור להיות לא פחות קשה מקליטה של לוחית הרישוי של הרכב. לא מדובר פה באמצעי מסיח ברמה מסוכנת, מדובר באמצעי זיהוי מתקן נוסף שמצוי על הרכב, כמו לוחית רישוי למשל. על כן חשוב מאוד כפי שכבר אמרתי שזה יהיה נראה לעין ולא קטן. מדבקה של "איך אני נוהג" או "במידה ורכב זה ביצע עבירה" אינה מנוגדת לבטיחות, היא תורמת למודעות הסביבה לתרבות נהיגה ובסוף לבטיחות, כמו לכל דבר, יש לו יתרונות וחסרונות אפשריים וחסרון אחד לדעתי הוא שנהגים יתפתו "לרדוף" אחרי אותו אוטו, מה שאסור בהחלט. יתכנו חסרונות נוספים כמו זה שבנאדם מתעסק בשיחת סלולר במהלך נסיעה גם אם זה בדיבורית, אני לא בנאדם חד-צדדי, צריך להכיר בכל ההיבטים של כל דבר. אך לגופו של עניין, מדובר בדבר חשוב שתורם למודעות ולבטיחות, והוא הכרחי לפי דעתי ולפי דעת הגורמים שהמליצו עליו. תשמע ישראל, לפי דעתי נהיגה בטוחה זו תורה שלמה, באופן כללי מדובר בשלושה גורמים עיקריים שהם: נהג, רכב ותשתית, ומה שקורה ביניהם, מעבר לכך אפשר עוד המון להרחיב, פשוט מדובר בנושא רחב היקף.
 

isra533

New member
דוקא בסוף נגעת בדברים החשובים ביותר

דברת על נהיגה בטוחה שלפי דעתך מורכבת משלשה גורמים עיקריים נהג רכב ותשתיות ומה שקורה ביניהם. אמנם אפשר בהחלט להרחיב וזה בדיוק מה שצריך. לפי דעתי ענין המדבקות חשוב ככל שיהיה, לא משתווה לדיון הרציני אותו צריך לערוך על גורמי התאונות ואיך יוצאים מהמצב בו אנחנו נתונים. לפי דעתי ענין המדבקות הוא עוד כלי לאכיפה סמויה שבמצב של היום לא ישנה הרבה את המצב כל זמן שלא ילמדו אותנו להגיב גם על נהיגה נכונה ובטוחה ולא רק לראות ולחפש כל הזמן את הנהגים ה"עברינים". אני מכיר את השיטה של המדבקות ואת המחקרים שעזרו להרבה חברות לשנות את מצב תאונות הדרכים בחברה עצמה אבל אם לא תהיה התיחסות יותר רצינית בהדרכה לכל נהג גם ענין זה יהיה טיפה בים האמצעים איתם מנסים להתמודד מול בעית תאונות הדרכים. ענין המדבקות הוא יותר עזרה לחברות מאשר לבעיה כולה. אינני פוסל את ענין המדבקות אבל זה לא רציני.
 
שם החברה לא חשוב ! ../images/Emo73.gif

נוסעים אחרי רכב שלא נוהג כחוק ? אל תתרגש תישאר רגוע ותנהג באחריות ! יש לרכב הזה מדבקה לדיווח "כיצד אני נוהג" ? אם אתה לא לבד ברכב,בקש מאחד מהנוסעים שירשום את כל הפרטים,ודווח על המקרה בהפסקה הקרובה שלך. כאשר אתה מתקשר "שם החברה" לא חשוב ואין צורך לדווח אותו. הדיווח אמור לכלול מס' רכב,זמן ותאור המקרה.הטלפון הוא של החברה עצמה ו"קצין הרכב" אמור לקבל את הפרטים הנ"ל ולהגיב בהתאם למקרה. אתה לבד ברכב ? "תרגיע", העיקר שאתה לא תיפגע ! אם תצליח קח את הפרטים ודווח כשיתאפשר לך. יש היום חברה שתמורת תשלום סביר עורכת מעקב ממוחשב עבור כל רכב ועוזרת בשיפור תרבות הנהיגה. להלן קטע קצר מהאתר שלה + כתובת האתר : "תנועה נט הוקמה בשנת 2002 על מנת לתת פתרון יעיל מהיר וחסכוני לקטל בכבישים על ידי שיפור תרבות הנהיגה בישראל. תכנית תנועה נט מבוססת על העקרונות הפשוטים של הסרת אלמוניות והטלת אחריות אישית על הנהג. השיטה מבוססת על חשיפת כלי הרכב לקבלת דיווחים מנהגים אחרים בכביש, והעברתם למנויי התכנית ומנהליה. המודל עליו מבוססת החברה, פועל בהצלחה רבה כבר מתחילת שנות השמונים בצפון אמריקה וכיום גם באירופה ואוסטרליה. ייחודה ויתרונה של תנועה נט הוא ביכולת הביצוע של רעיון פשוט לכאורה, ויישומו באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים. התוכנה שפותחה בחברה מאפשרת איסוף נתוני שטח בזמן אמת, כמו גם ניתוח מעמיק של מצב הבטיחות בארגון והפרטים המרכיבים אותו, בכל שלב ושלב. כתוצאה מכך, ניתן להפעיל אמצעי מניעה כמו חינוך ואכיפה - במהירות וביעילות, על סמך נתונים אמיתיים לא תאורטיים." "נוהל 6" בא ליישם עקרון זה של חב' תנועה נט שעושה את העניין בצורה מקצועית ואיכותית,ועוסקת בכך במטרה לתרום להפחתת הקטל בכבישים. אלא מה, החברות והארגונים במדינה "עושים צחוק" ! ונושא הבטיחות והזהירות בכביש מעניין אותם כמו . . . ואז המדבקות בקושי נראות,מספרי הטלפון רשומים בכיתוב קטן יותר וגם אם מתקשרים אליהם "אין תשובה/לא זמין/וכו'. חב' תנועה נט פוטרת את קצין הרכב מטיפול בנושא ההתנהגות בכביש של נהגי החברה ומטפלת בנושא באופן מקצועי לחלוטין,והראיות לכך באתר עצמו. ואין לי מניות בתנועה נט ! סעו באחריות ובמודעות לנעשה מסביבכם !
 
מסכים לחלוטין

מסכים איתך גיא, העיקרון של ה"תנועה נט" הוא פשוט ומצויין, רק שבארץ מעדיפים להגעיל כל דבר, ויש חברות שבמקום לשים את הטלפון בכיתוב נורמלי, מעדיפות לשים את שם החברה בכיתוב מעבר לנורמלי, ואז איזה יופי יש לנו פרסומת, או להגיד ש.. "חברת X" דואגת לשיפור תרבות הנהיגה וכך לקדם את שם החברה, וזה האינטרסים הכלכליים הדוחים של החברות בישראל לעומת מימוש רעיון פשוט וקולע של תנועה נט. לא שפרסום וקידום יחסי ציבור זה רע, זה מכוער ודבילי כשזה בא על חשבון העיקר של התוכנית, שזה כיתוב מזערי של מספר הטלפון עצמו, שירות גרוע לאלו שמתקשרים ועוד, כפי שפירט גיא.
 
למעלה