למישהו יש נסיון עם תביעה

בשמחה - ואני אנסה לקצר...

אז ככה, יש לנו מזגן בן 8 חודשים. מההתחלה הוא כל פעם לא עבד יותר מכמה ימים ברצף. השירות - של פמילי ליין - היא איטי וחסר תועלת. ב 4 חודשים הראשונים הזמנו שירות 3 פעמים. אח"כ היה סתיו,והמזגן לא הופעל, ובנתיים התלוננתי בבסט ביי שאמרו שזה באמת לא בסדר והם יפצו אותי בפעם הבאה שאקנה שם. ואז הגיע החורף ו.. המגזן לא עובד. התקשרתי לבסט ביי והם פנו לפמילי ילין שאמרו ש"הלקוחה בעייתי" (ברור, לצפות שהמזגן יעבוד זו באמת הגזמה) מפה לשם בסוף הם באו, עבדו פה שעתיים, מצאו דליפה בגוף המזגן, לקחו אותו ליומיים ואחרי שבוע הודיעו לי שבמפעל לא מצאו שום תקלה והם מחזירים אותו.
אמרתי להם שלא יבואו, תודה, וכמובן שבסט ביי התקשרו ואמרו לי ש"אתן צאנס למזגן". לא הסכימו להאריך לי את האחריות (שגם ככה לא שווה כלום, באפריל נגמרת) ולא לקחת אותו בחזרה ושנקנה אחר. זה בקיצור. ואני ע צ ב נ י ת כל כך. בקיצור, אני לא רוצה את המזגן הזה ואני כל כך כועסת שאני מוכנה ללכת עד הסוף. (זה באמת היה בקיצור אבל הפרטים החסרים יותר קשורים לשרות המאוד מאוד לא יעיל ואיטי של פמילי ליין.) יש לכן עיצות?
 

רותי ע

New member
כנסי בהם...

לכי לתביעות קטנות. מלאי טופס. שלמי סכום לא גדול (כמה עשרות שקלים בהתאם לגודל הסכום שאת תובעת). חכי חודשים רבים לדיון. בדיון הציגי בקצרה ובצורה עניינית את טענותייך. אם את יכולה תביאי חוות דעת של מזגניסט אחר שהמזגן שלך לא שווה. אל תבהלי גם אם הם יביאו "מומחים". לפי ההתרשמות שלי השופט שם בד"כ אוהד את האזרח המסכן והדפוק. מקסימום תגיעו לפשרה. ואולי תזכי..
וכדאי לך לפני לכתוב להם מכתב רשמי שאם לא.. אז.. אולי זה יעזור.. בהצלחה
 

Iris-1

New member
אז ככה.

גשי למזכיורת תביעות קטנות שלמי 1 אחוז מסכום התביעה. עד 16,000 ש"ח. זה עדיין תביעות קטנות. מלאי טופס ב-3 העתקים ואל תחסכי בפרטים. שימיקבלות וצלמי את המוצר אם יש לך ותכתבי הכל. תביילי ותגישי. חכי לדיון. בדיון תוציאו הכל מהלב. אל תחזרי על דברים פעמיים זה מעצבן את השופט. הוא יהיה איתך אין לך מה לדאוג. אם הוא יחליט שהמקרה צודק תזכי בגדול וגם תקבלי פיצויי עוגמת נפש (סבל) וגם הוצאות משפט. אל תפחדי אם את פמילי ייצג עו"ד זה המוטו שלהם. ככה זה בתביעות קטנות גם ברכב עם מביאים עו"ד או סוכן של החברה לייצג אותם. אל תפחדי ממומחים בד"כ אין מומחים בתביעות קטנות. והכי חשוב על תבכי/תצרחי או דברים כאלה מעל הדוכן. כנסי בהם בשקט, בכוח ב רצינות. בהצלחה.
 
בפורום היה לי משהו שנתן עיצות בתחום

הזה (בפורום ביואל..) כרגע אני לא בקשר אתו אבל אנסה לאתר אותו.. למרות שאני די סקפטית על בתי המשפט האלו הנה כמה טיפים ממה שאני זוכרת ממנו..
בואו מוכנים עם כל המסמכים אל תשכחו דבר.. הם יכולים להביא סוללת עו"ד ואם אתם לא מוכנים למרות שהם הלא בסדר.. בסוף הם יצאו מזה זכאים.. לכן חובה לארגן את הכל מא ועד ת´
אל תבואו בדרישה מפורכת למשל אתם זכאים לפיצוי של 12,000, אל תצפו לקבל סכום של 15,000 על זה שאת עצבנית כועסת עליהם.. אלא דרשו את הסכום המגיע לכם.. בהצלחה
 

noa_f

New member
עקרונית, תתכונני לפשרה

לעיתים קרובות, הגשה של תביעה גורמת לחברות לנסות להתפשר מחוץ לכתלי בית המשפט (אבל לא תמיד). גם במהלך המשפט, לרוב השופט מציע לצדדים להתפשר באיזשהו אופן. צריך להיות מאוד ריאליים אבל ענייניים. לעיתים גם השופטים תומכים מאוד בצרכנים. הייתי מציעה לך לעיין בעיתון "בדוק" של המועצה לצרכנות, יש שם תיאורי משפטים דומים של לקוח מול צרכן, ואפשר להתרשם מתי ואיך תביעה נחשבת "סבירה". בכלל הייתי מציעה לך להתקשר אל המועצה לצרכנות או האגף המקביל בהסתדרות ולהתייעץ. הם יכולים גם לצטט לך את החוק לגבי אחריות מכשירים. בהצלחה !
 
לליאת של בר ../images/Emo32.gif

הי ליאתי, מה שלומכן? איך מרגישה בר-בי? אגב, גם תומרון מצונן קשות
עכשיו תומר דיבר אלי במשך 5 דקות בשפת ה"ברררררררררררררררר" אז אמרתי לו: "תומר, אתה מוכן לדבר אלי בשפה שלי כי את השפה שלך רק בר של ליאת מבינה ואני לא
".
שירלי.
 
ליאת..חבל שלא באת לצ´אט..בכל מקרה

מקווה שבר מרגישה טוב..ולדעתי כמו שרותי כתבה..כנסי בהם..צריך לגשת..לשלם כמו שנאמר כאן ולמלא טופס..זה יכול לקחת קצת זמן אבל שווה. אין דבר שיותר מרגיז משרות מזלזל..למכור יודעים ואח"כ צריך לחפש... למה המוצר לא תקין. שיהיה בהצלחה ונשתמע
 
למעלה