למי זכות קדימה בהתמזגות שני נתיבים

למי זכות קדימה בהתמזגות שני נתיבים

שלום, רציתי לדעת, בכביש בעל שני נתיבים המתמזגים לנתיב אחד, ואין תמרור או כל סימון אחר המורה למי יש זכות קדימה, או איזה נתיב מתמזג לנתיב האחר (אין סימון נתיבים בקטע הזה) - למי יש זכות קדימה, לרכב בנתיב הימני או השמאלי?
ומה יהיה במקרה שרכב אחד מקדים במקצת את הרכב האחר, כגון שרכב א' הימני מקדים במטר או שניים את הרכב שבנתיב שמאל, האם יהיה הבדל בזכות הקדימה?

תודה
 

be_roo

New member
אין תקנה מפורשת

יש חובת זהירות כללית והסקה מתקנות שונות:
&nbsp
אם יש תמרור שמודיע איזה נתיב מתמזג, זה שהנתיב שלו נגמר ועובר לנתיב הסמוך צריך לתת ז"ק (הנתיב הימני מתמזג לשמאלי תמרור 621, שמאלי מתמזג לימני תמרור 622).
&nbsp
אם אין גם תמרורי שמגדירים איזה נתיב נגמר, יש תקנה שאוסרת לעקוף מימין, אז רכב שנמצא בנתיב הימני לא יכול להאיץ כדי להדחק לפני הרכב משמאל.
&nbsp
אם שניהם הגיעו לנקודת ההתמזגות בדיוק באותו קו או שאחד קצת קדימה, ואף אחד לא מוותר, שניהם אדיוטים ושיבזבזו כסף בבית המשפט.
 

WarDog

New member
עקיפה מימין

אבל אם שנהים נוסעים בנתיבים נפרדים ולא עוברים נתיבים זה שנמצא בנתיב הימני לא מבצע עקיפה אלא רק חולף על פני זה שנמצא משמאל(תקנה 47(ג)).
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

be_roo

New member
לחלוף על פני זו עקיפה גם בלי לעבור נתיב

התקנות מתירות לחלוף על פני רכב אחר מימין רק במקרים מסויימים, לא במקרה זה.
 

kompy

New member
בתנאי שמתקיים טור רכבים(לפחות עוד רכב אחד בכל נתיב)

 

enigo

New member
נראה לי שדי נדרש יותר מרכב אחד כדי לקיים טור

 

WarDog

New member
בהגדרות טור יכול להיות עם איבר אחד בלבד

כדי לקיים טור חייב להיות איבר אחד לפחות.
&nbsp
 

be_roo

New member
מה להגדרות מתמטיות ותעבורה?

כוונת המחוקק ברורה מלשון התקנה, היא מדברת על עומס, צפיפות, כלי רכבים ברבים בטורים שונים.... ולא התפלספויות מתחומים מדעיים שלא קשורים.

"...מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה."
 

WarDog

New member
נתיב א' 2 רכבים נתיב ב' רכב אחד- עדיין יש 2 טורים.

אם בנתיב הימיני נוסעים 2 רכבים יותר מהר מרכב בודד הנתיב השמאלי זה לא יחשב עקיפה, נעזוב לרגע את העובדה שגם הבודד היה צריך להיות בנתיב הימני).
 
לא חושב שאתה צודק

כשיש רכב בודד אטי בשמאלי אז זה לא נחשב טור או שיירה ואסור לעקוף מימין. המחוקק רוצה שתמתין מאחוריו עד שיבין את הרמז

אם יש 2 או יותר איטיים בשמאלי אז מותר לבודד מימין לעקוף אותם מימין. כנראה מוגזם אז בעיניי המחוקק שימתין עד שכל הטור האטי משמאל יפנים הרמז וימנין
בפרט שאם תסתכל על אידיט או על האנונימי כמשל תפנים כי יש ישראלים שלא יזוזו לימין BY HOOK OR BY CROOK...
 

be_roo

New member
לשון רבים: "כלי רכב הנעים בנתיב אחד...כלי הרכב שבנתיב האחר"

עכשיו אתה מוכן להפיסק לערבב בין מתמטיקה למשפטים?
 

be_roo

New member
כוונת המחוקק ברורה. מדובר על עומס תנועה

ושיירת רכבים שנעה לאט, כדי למנוע מצב שבו עשרות נהגים הופכים לעבריינים רק בגלל שברגע מסויים הטור הימני זוחל מעט מהר יותר מהשמאלי.
&nbsp
זה לא המצב, ולא נושא הדיון.
 

WarDog

New member
בשאלה המקורית לא נאמר שיש רק 2 רכבים.

אלא דובר על שני רכבים(שלפי ההגיון הם הראשונים שמגיעים להתמזגות).
 
מה אומר המחוקק למקרה שיש פקק ענק ו2 טורים ארוכים ארוכים

נניח חצי ק"מ של נחשי רכבים דבוקים זה לאגזוז של קודמו בכל טור, בקצב של זחילה...נניח ברגל מתקדמים מהר יותר.
ונניח שצריכים להתמזג מ2 הנתיבים לנתיב אחד משותף, ונניח שלטור אחד יש זכות קדימה?
&nbsp
האם המחוקק בארצנו נתן על זה את הדעת?
 

be_roo

New member
החוק לא מגדיר ולא מסוגל לענות על כל מצב שהמציאות עלולה לייצר

בשביל זה קיימים בתי המשפט, ואם שני אדיוטים יגרמו לתאונה, הוא זה שיחליט, ויתכן ששניהם ישלמו במידה כזו או אחרת
 
זה מאד עגום שהחוק כאן לא הגדיר מענה לזה כי אלה סיטואציות רוו

רווחות בכביש הזיבורי.
למה להשאיר את זה לנהגים שיסתדרו ? איזו לקונה מטופשת שנובעת מפרימיטיביות של המחוקקים שאינם יודעים שאפשר אחרת.
בצפון אמריקה מצאו לזה פתרון פנטסטי והוא מבוסס על תמרורי העצור לכל [ובאנגלית STOP 4ALL] כלומר שכל אחד צריך לתת למישהו אחד להשתלב. זה עובד מעולה וזה נראה כמו ריץ' רץ'. אחד מימין ואחד משמאל וחוזר חלילה, ככה מתמזגים לסירוגין וזה זורם מעולה. אין פתרון טוב יותר להתמזגות של 2 נתיבים עמוסים לעייפה.
זו תקנה שמלמדת את הנהגים לתת ולקבל באותה העת באותה הנקודה בכביש. מי שנדחף אחרי קודמו בלי לתת זכות קדימה לפני כן לנהג בודד מהטור השני הוא לא מקיים את הוראת תמרור העצור וייענש על פי חוק. מעבר לכך אם מישהו בודד יידחף לפנייך אז לא באמת תיפגעי כי ממילא הבא בתור שעומד אחריו בטור, יקיים את הוראת התמרור המוצב בפניו ויתן לך להשתחל לפניו. זה לא כמו כאן שהחוק מאלץ אותך ממש להלחם על מקומך בכביש הזיבורי...
&nbsp
מאז חזרנו לארצנו, חלפו כ4 שנים וכאן בארץ אני מקיים את הוראת תמרור הSTOP 4ALL למרות שהוא לא קיים. כשאני נוסע בטור ארוך ואיטי "בדרך העיקרית והפקוקה", ומהצד, יש באותה העת, נהגים שממתינים להשתלב מדרך צדדית כלשהי, הממתינים מהצד מחכים כי מוטל עליהם לתת זכות קדימה לדרך העיקרית, אבל אין לזה גבול כי אורך "הטור שלי" הוא נניח 500 מטר צפופי רכבים.
אני תמיד מאט ומסמל לנהג/ת מהצד להשתחל לפני לטור. אני מעניק הזכות לנהג/ת בודד, גם אם אחריהם יש עוד ממתינים. לצערי לא תמיד הנהגים מאחורי מגלים "רוחב לב" טריוויאלי שכזה ויש אפילו מעטים שצופרים בספונטניות או בכעס. בארצינו החוקים לא עודדו ולא חינכו את הנהגים להבין שעליהם לתת גם לאחרים להשתלב.
&nbsp
הסוגייה שהעלה פותח השרשור איננה נוגעת למיזוג נתיבים פקוקים אלא כנראה לתנועה שזורמת מהר. הפתרון צריך להיות בלית ברירה דומה לריץ' רץ' אלא אם יש נתיב נוסף משמאלו של הנתיב אליו מתמזגים 2 הנתיבים שאותם הוא תיאר. אם זה ככה אז הנהג השמאלי צריך לגלות מיומנות ועירנות מבעוד מועד ולבדוק אפשרות לעבור לנתיב השמאלי וככה להשאיר למגיע מימינו את "הנתיב המאוחד".
אבל בשביל זה צריך להיות נהג עירני ומיומן, עם "יכולת ראייה למפרע". משהו שקיים אצל אופנוענים מנוסים שהם בד"כ מומחים גם להישרדות וגם לזרימה.
 
למעלה