זה מאד עגום שהחוק כאן לא הגדיר מענה לזה כי אלה סיטואציות רוו
רווחות בכביש הזיבורי.
למה להשאיר את זה לנהגים שיסתדרו ? איזו לקונה מטופשת שנובעת מפרימיטיביות של המחוקקים שאינם יודעים שאפשר אחרת.
בצפון אמריקה מצאו לזה פתרון פנטסטי והוא מבוסס על תמרורי העצור לכל [ובאנגלית STOP 4ALL] כלומר שכל אחד צריך לתת למישהו אחד להשתלב. זה עובד מעולה וזה נראה כמו ריץ' רץ'. אחד מימין ואחד משמאל וחוזר חלילה, ככה מתמזגים לסירוגין וזה זורם מעולה. אין פתרון טוב יותר להתמזגות של 2 נתיבים עמוסים לעייפה.
זו תקנה שמלמדת את הנהגים לתת ולקבל באותה העת באותה הנקודה בכביש. מי שנדחף אחרי קודמו בלי לתת זכות קדימה לפני כן לנהג בודד מהטור השני הוא לא מקיים את הוראת תמרור העצור וייענש על פי חוק. מעבר לכך אם מישהו בודד יידחף לפנייך אז לא באמת תיפגעי כי ממילא הבא בתור שעומד אחריו בטור, יקיים את הוראת התמרור המוצב בפניו ויתן לך להשתחל לפניו. זה לא כמו כאן שהחוק מאלץ אותך ממש להלחם על מקומך בכביש הזיבורי...
 
מאז חזרנו לארצנו, חלפו כ4 שנים וכאן בארץ אני מקיים את הוראת תמרור הSTOP 4ALL למרות שהוא לא קיים. כשאני נוסע בטור ארוך ואיטי "בדרך העיקרית והפקוקה", ומהצד, יש באותה העת, נהגים שממתינים להשתלב מדרך צדדית כלשהי, הממתינים מהצד מחכים כי מוטל עליהם לתת זכות קדימה לדרך העיקרית, אבל אין לזה גבול כי אורך "הטור שלי" הוא נניח 500 מטר צפופי רכבים.
אני תמיד מאט ומסמל לנהג/ת מהצד להשתחל לפני לטור. אני מעניק הזכות לנהג/ת בודד, גם אם אחריהם יש עוד ממתינים. לצערי לא תמיד הנהגים מאחורי מגלים "רוחב לב" טריוויאלי שכזה ויש אפילו מעטים שצופרים בספונטניות או בכעס. בארצינו החוקים לא עודדו ולא חינכו את הנהגים להבין שעליהם לתת גם לאחרים להשתלב.
 
הסוגייה שהעלה פותח השרשור איננה נוגעת למיזוג נתיבים פקוקים אלא כנראה לתנועה שזורמת מהר. הפתרון צריך להיות בלית ברירה דומה לריץ' רץ' אלא אם יש נתיב נוסף משמאלו של הנתיב אליו מתמזגים 2 הנתיבים שאותם הוא תיאר. אם זה ככה אז הנהג השמאלי צריך לגלות מיומנות ועירנות מבעוד מועד ולבדוק אפשרות לעבור לנתיב השמאלי וככה להשאיר למגיע מימינו את "הנתיב המאוחד".
אבל בשביל זה צריך להיות נהג עירני ומיומן, עם "יכולת ראייה למפרע". משהו שקיים אצל אופנוענים מנוסים שהם בד"כ מומחים גם להישרדות וגם לזרימה.