למי לפנות לאבחון + תהליך האבחון עצמו
1. אני רוצה לקחת את בני בן ה- 4 לאבחון פרטי. אני מכירה מקומות מומלצים לאבחון אוטיזם, אבל לדעתי אין לו אוטיזם אלא אולי בעיות ויסות / קשב וכד'. האם לפנות למרפאה בעיסוק? אבל אז יפספו בעיות אחרות. יש מקומות כמו בית מילמן שכמה אנשי מקצוע מאבחנים ביחד בלי דגש על אוטיזם?
2. בבית מילמן במהלך האבחון של אחיו בן ה- 2 היו בחדר רופאה התפתחותית, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק. פסלו אוטיזם וזיהו בעיות והפנו לקלינאית תקשורת ולמרפאה בעיסוק.
אבל לטענת קלינאית התקשורת, האבחון הזה לא היה מעמיק בשני התחומים האלה. ושאחרי גם היא וגם מרפאה בעיסוק היו צריכות אבחון משלהן לפני הטיפול. אבל אולי זה מספיק ואפילו עדיף?
האם יש קשר בין גיל הילד לאופן האבחון?
הבן שלי שאובחן כאוטיסט בגיל 8 אובחן ע"י פסיכולוגית חינוכית שמתמחה באוטיזם שעשתה לו המון מבחנים שונים. ואחרי זה האבחון אושר גם ע"י פסיכיאטר. אבל לא היו בתמונה לא קלינאית תקשורת ולא מרפאה בעיסוק. לא ציינו בעיות של קלינאות אבל כן בעיות של ריפוי בעיסוק והוא מקבל טיפול במסגרת סל שילוב בבית הספר. באבחון היה מעמיק, פגישה איתנו ו- 3 פגישות עם הילד עם כל אחד משני אנשי המקצוע. האם זה בסדר שהיו שני תהליכי אבחון שונים מאד?
1. אני רוצה לקחת את בני בן ה- 4 לאבחון פרטי. אני מכירה מקומות מומלצים לאבחון אוטיזם, אבל לדעתי אין לו אוטיזם אלא אולי בעיות ויסות / קשב וכד'. האם לפנות למרפאה בעיסוק? אבל אז יפספו בעיות אחרות. יש מקומות כמו בית מילמן שכמה אנשי מקצוע מאבחנים ביחד בלי דגש על אוטיזם?
2. בבית מילמן במהלך האבחון של אחיו בן ה- 2 היו בחדר רופאה התפתחותית, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק. פסלו אוטיזם וזיהו בעיות והפנו לקלינאית תקשורת ולמרפאה בעיסוק.
אבל לטענת קלינאית התקשורת, האבחון הזה לא היה מעמיק בשני התחומים האלה. ושאחרי גם היא וגם מרפאה בעיסוק היו צריכות אבחון משלהן לפני הטיפול. אבל אולי זה מספיק ואפילו עדיף?
האם יש קשר בין גיל הילד לאופן האבחון?
הבן שלי שאובחן כאוטיסט בגיל 8 אובחן ע"י פסיכולוגית חינוכית שמתמחה באוטיזם שעשתה לו המון מבחנים שונים. ואחרי זה האבחון אושר גם ע"י פסיכיאטר. אבל לא היו בתמונה לא קלינאית תקשורת ולא מרפאה בעיסוק. לא ציינו בעיות של קלינאות אבל כן בעיות של ריפוי בעיסוק והוא מקבל טיפול במסגרת סל שילוב בבית הספר. באבחון היה מעמיק, פגישה איתנו ו- 3 פגישות עם הילד עם כל אחד משני אנשי המקצוע. האם זה בסדר שהיו שני תהליכי אבחון שונים מאד?