למי מאיתנו שכבר ביקר ביארד...

למי מאיתנו שכבר ביקר ביארד...

אני נוסעת בקרוב ואשמח לעצות. במיוחד לגבי ה "Red Stripe Reggae Sumfest" יש מישהו שכבר היה בזה? איך אפשר לברר פרטים עדכניים על המופיעים ותאריכים וכרטיסים וכאלה... ובכלל כל מה שיש לכם להגיד על המקום :) תודה מראש
 
קודם כל מברוק!

תעשי חיים, היארד מקום מדהים, את תהני מכל רגע ויהיה לך טיול מטריף! העצה הכי טובה שתקבלי לגבי עדכונים בכל מה שקשור להופעות ואירועים, היא להסתכל על עמודי חשמל בכבישים. מצחיק, אבל שם תמיד יש את כל המודעות על האירועים, המופיעים והכל. חוץ מזה, תשיגי רדיו. או מחברים להוסטל, או אפילו תקני(להביא מהארץ לא יעזור כי אין להם חיבור חשמל תלת פאזי), משהו הכי פשוט, רק בשביל לשמוע IRIE FM. קודם כל, זאת התחנה הכי טובה בעולם, יש את כל הטיונים הכי חדשים והכי חמים, וגם שם מעדכנים על אירועים גדולים וכל מיני דברים מעניינים שקורים באי. אני אישית נהנתי רק מלשמוע מהבוקר עד הערב IRIE FM, באמת שלא צריך יותר מזה... אני מבין שאת רוצה לנסוע ביולי-אוגוסט לפי התכנונים על הסאמפאסט, הפסטיבל הכי חזק באי מאז שהסאנספלאש כבר לא תופס ואפילו ירד לגמרי. זו בחירה טובה, האירועים הגדולים באי מתרחשים בקיץ ובין הכריסמס לתחילת השנה(אז למשל יש פסטיבל גדול שמורגן הריטייג' מארגנים בסט. תומאס, מהאיזורים השקטים יותר ומהמדהימים ביותר ביארד). כשאני הגעתי לא היו יותר מדי אירועים גדולים, חוץ משבוע בוב מארלי שהיה בקינגסטון בדיוק כשהגעתי(הייתי אז בנגריל לצערי). לא הייתי ממליץ לך לתכנן מראש על אירועים גדולים, משתי סיבות: 1. כל תוכנית היא בסיס לשינויים, ובאי באמת שאי אפשר לנחש מה הולך לקרות וחייבים לעקוב כל הזמן; 2. בנסיעה הראשונים, אם לא נוסעים עם מישהו שכבר היה באי או מסתובבים עם מישהו מהאי, קשה להתמצא בכל מה שקורה. אף אחד לא יוכל לתאר לך את השוק הראשוני של להיות ביארד ושל כל ההתנהלות שם בצורה שאת תרגישי אותו איך שתנחתי שם. מה שכן, באמת כדאי לבדוק עם כל מיני חבר'ה מפה שהיו באירועים גדולים, אני יודע למשל שהגליקמנים שלי ועומרי 6 היו בסאמפאסט, הם יוכלו להסביר לך יותר על הפסטיבל הכי גדול באי, שמופיעים בו כל הזמרים הכי גדולים וכל הסאונדים הכי חזקים כל הלילה וכל היום. מה שכן, הוא קורה עד כמה שאני יודע במונטיגו ביי, מקום שלמרות השיר המקסים של התקווה, לא קסם לי ובקושי שעתיים הייתי בו, כי זה החלק הכי תיירותי והכי דוחה באי בעיניי, עם האסלרים וכל החרא הזה... בכל אופן, אני מאוד מאוד אשמח לעזור לך במה שתרצי, ובכל מקרה שיהיה אחלה תיכנון לאחלה נסיעה! גיל.
 

smadicris

New member
sumfest

נערך במו ביי, שישה לילות, כל לילה נושא אחר. לילה ראשון מסיבת חוף פתוחה לכולם, לילה שני מסיבת רחוב פתוחה לכולם עם סאונדים מובילים באי ומעט מופעים על הבמה - של כשרונות צעירים מקצתם לא ג'מייקנים. הלילה השלישי הוא כבר מופע לכל דבר, ערב פאונדיישן עם גדולי האמנים הותיקים - דיג'יים וזמרים משנות ה-70 וה-80 (מיו רוי דרך אדמירל ביילי ועד גרגורי אייזקס). הלילה הרביעי הוא הדאנסהול נייט, כל האמנים החמים של הקולצ'ר והדאנסהול (מפאנטאן מוג'ה דרך קייפלטון ועד ביני ובונטי). שני הלילות הנותרים משלבים אמנים בינלאומיים עם ענקים ג'מייקנים (בוג'ו, סיזלה, ג'נטלמן, וכוכבים מההיפ-הופ - השנה היה 50 סנט וריאנה למשל). סה"כ שבוע שלם כשהצבע המרכזי של הסאמפסט הוא דאנסהול (לעומת הסאנספלאש שמשלב יותר רוטס והשפעות אחרות). כל המופעים (מלבד המסיבות ביומיים הראשונים) הם כמובן לייב עם להקות הליווי הכי טובות שיש באי. לשמוע הרכב מנגן לייב גם את הרידים הכי דיגיטלי - זה לא יאומן. הסאמפסט בסוף יולי כך שיש לך מספיק זמן להכין שיעורי בית, מידע לגבי הפסטיבל של 2007 יתפרסם באתר מיוחד שמוקם בד"כ בסוף מאי תחילת יוני. האתר יכלול את הליין אפ, המחירים וכל השאר. המחירים אגב זולים לעומת התמורה של לראות את כל האמנים האלה על הבמה, בערך 20 דולר לווינטג' נייט ו-30-40 דולר ללילות המרכזיים (רק לשם השוואה, שילמתם 40 דולר בשביל לראות את הגלדיאטורס). טיפ קטן - רוב התיירים מגיעים מארצות שכנות ועושים בוקינג במלונות מראש ובזמן הפסטיבל יהיה לך קשה למצוא מקום לישון בו אז או שתזמיני מראש (ואני מדבר על חודש מראש לפחות) או שתמצאי את הדרך שלך להסתדר. מה שיותר מתאים לך. לסיכום, רעות הקטנה, מי שנוסע ליארד בקיץ לא יכול לפספס את הפסטיבל הזה.
 

Carcass

New member
נוסעת בתחילת הקיץ?

כה לפי התכנון שלי,גמני,יוני-יולי. אני תאמת מחפש שותף\ים לטיול...
 
../images/Emo5.gif

כשאתה בחור אולי זה סבבה לנסוע לבד.. אבל כשאתה בחורה, לא כשאתה! כשבחורה נוסעת- לא מומלץ לבד בכלל
-כשף!
 
אין ספק שנשים צריכות יתר זהירות באי

לגלות אסרטיביות ולדעת עם מי להתחבר ומי לא. אבל אני לא לגמרי מסכים איתך. פגשתי כשהגעתי למשל בחורה מסקוטלנד, שגם נסעתי איתה לטרז'ר ביץ' ואח"כ לקינגסטון, שהייתה לגמרי לבד והכל היה לה בסדר גמור. זה תלוי באישיות ובטיפוס, יש גם בחורים שלא יסעו לבד... למה את מתכננת משהו עם הגיאל שלך כשף?
 

Grand Master G

New member
וואו תתכונני להתמכרות של חייך...

דבר ראשון, לא פגשתי אפילו אדם אחד שהגיע לג'מייקה ולא פינטז על הפעם הבאה שלו, זו חוויה מסוג אחר, ורק מי שמגיע לשם מבין על מה אני מדבר
. לגבי ה"סאמפסט" - samdicris נתן לך את כל המידע, וכל השאר מצוי באתר של הפסטיבל. אני רוצה להוסיף למה שגיל אמר - שאם תפקחי את העיינים את תגלי דברים מדהימים באי, אני יכול לספר לך שגם אני הייתי מדבר עם המקומיים, שואל ומתעניין, אבל עד שלא פתחתי במקרה עיתון - כן עיתון ג'מייקני אסלי! לא הייתי מגלה שבתוך כמה ימים מחכה לי הופעה כמעט בסדר גודל של ה"סאמפסט" - החניכה של ערוץ TEMPO הקאריבי, וזה היה בכלל באוקטובר, כששום דבר מיוחד לא הסתמן באופק. מה שאני אומר זה תמיד לפקוח עיניים, גם בקטע של בטיחות וגם בקטע של הFUN כי בג'מייקה אף פעם אי אפשר לדעת מה הולך לקרות. ואם בבטיחות עסקינן, אני יודע שזה ברור מאליו, אבל ממש לא מומלץ להסתובב לבד בלילה במקומות מבודדים - להזהר במיוחד בסמטאות באוצ'ו ריוס ובחוף בנגריל (אם אין ברירה ללכת בצד של הכביש המקביל - כן, למרות שהם נוהגים כמו מטורפים).
 
חברה'....

המון תודה... אתם ממש עוזרים והטיפים הקטנים האלה, אני בטוחה שהם החשובים! אני מקווה שלאט לאט אני אסגר על הכיוון של הטיול - ברור שהכל מיועד לשינויים אבל בכל זאת - אני ממש מתחילה להתרגש אני בטוחה שמחכה לי חוויה מטורפת. וגיל... צפה לטלפון :)
 

Grand Master G

New member
כן לגבי קינגסטון באמת להזהר זה ברור

פעם אחת הנהג מונית עשה סיבוב דרך הדאון-טאון וזה באמת היה זוועה, אנשים גרים בפחונים. האמת אין מה לחפש בקינגסטון, קצת שופינג באפ-טאון אם רוצים להביא עוד מזכרות וזהו. מומלץ לנחות ישר במוביי (בד"כ עצירה זמנית של המטוס בקינגסטון כמו באוטובוס) ולסיים את הטיול בקינגסטון יום לפני הטיסה חזרה. אם בא לך עוד המלצות למקומות לינה ושאלות בכלל, אפשר במסרים.
 
ובטח ובטח לא להסתובב בקינגסטון

בלילה לבד!!!!! החוויה הכי מפחידה שהייתה לי באי קרתה שם... הרוב פה מכירים ומי שלא, אני אספר בהזדמנות...
 
למעלה