למי שיש פתרון קושי בחשבון?

למי שיש פתרון קושי בחשבון?

מעט רקע לתיזכורת בני בן שמונה אספרגר בתפקוד גבוה אך יש לו איזה שהוא קושי בחשבון אומנם ישנו היתקדמות בזמן האחרון אך אני מרגישה שהוא מסוגל ליותר ומשהוא לא נותן לו ליקלוט את הדבר משהוא גורם לו למעצור כאשר אני אומרת מסוגל ליותר מכיוון שחשבון זה דבר תבניתי ותבניות תמיד ניקלתו אצלו טוב בזכות הזיכרון הצילומי שלו אז למה תבניות של תרגילים לא ניקלטים? אם למשהוא יש רעיון אך לעבוד איתו השמח לדעת אוכל להוסיף שאשר הוא למד לקרוא [מגיל ארבע] הוא לא הודה בכך ולא היה מוכן להקריא לנו עד שלמד לקרוא באופן שותף בגיל שש [לפי אבחון דידקתי ] התאימה לקריאתו לגיל עשר
 
אדית

נסי להסביר איך בדיוק בא לידי ביטוי הקושי לו. זה יעזור לי לחשוב על רעיונות.
 
ארגומנטה בוקר טוב

זה המון זמן הוא מחשב עם האצבעות למרות שניראה לי שהוא ידע את התשובה אפילו חיבור וחיסור עד 10 רק אחשב התבקשתי בבית הספר לקנות חוברת עבודה חיבור וחיסור עד 18 בבית הספר עובדים איתו עם המארז "ועוד אחת " של מטח אולי השיטה לא מתאימה למרות שחשבתי שבגלל שהם משתמשים בתבנית של הפרצוף זה הכי יתאים לו אך הפרצוף של התבנית לא מצתלמת לו בזיכרון תודה לך על הרצון לעזור לי אדית
 
למה הוא לא עובד עם מחשבון?

אני מודה שאני גרועה במתמטיקה (1+1 תמיד יוצא לי 3...) ובבית הספר הייתי סובל מזה המון. אחרי הצבא הלכתי להשלים את הבגרות במתמטיקה והמורה שאלה אותי למה אני מתאמצת לחשב בראש? יש מחשבון והיא הכריחה אותי לחשב כל דבר דרכו. היום בעידן הטלפונים הניידים יש מחשבון מובנה בטלפון ואני לא מתביישת להוציא אותו ולחשב לפי הצורך. לדעתי, משרד החינוך צריך להבין שלא יקרה שום דבר אם יהיו ילדים (וזה בכלל לא חשוב אם יש בעיה של אספרגר/PDD או סתם אי יכולת לקלוט מספרים (אני חושבת שיש לזה שם ספציפי)) שיעבדו באופן קבוע עם מחשבון. מצטערת שלא יכולתי לעזור יותר.
 
גם אני חשבתי על זה להקשות או להקל?

הוא מבין להכללים של החשבון ועוד פחות כפל חילוק הוא ידע את המשמעות ויש לצין שהוא מאוד אוהב את החישובית ויודע להישתמש בה הוא למד לבד להשתמש בחישובית תוך כדי משחק בה אבל רציתי לתת לו את הצ'נס לשלות בחשבון ללא חישובית מה דעתכם העים להמשיך להקשות עליו או לתת לו את הדרך "הקלה" אדית
 
דיסקלקוליה אולי?

אדית, קיימת לקות למידה הנקראת דיסקלקוליה. בפורום אסטרטגיות למידה יוכלו לדעתי לתת לך מענה. יש גם אתר אשר לא התעמקתי בו, אבל מבטיח רעיונות ל"דרכים עוקפות קושי". מקווה שתמצאי בו תועלת. ב-ה-צ-ל-ח-ה
 

אלי ו.

New member
הבן שלי בן 8 עם PDD

בכיתה א' היתה לו התנגדות קשה לשיטת הלימוד (בדידים) והוא קיבל אישור מהמורה לא להשתמש בבדידים או לענות לשאלות הקשורות בבדידים. (איזה צבע בדיד תקבלו אם תחברו 2 ורודים לירוק) בשיטה פחות "מופשטת" הוא פרח, וסיים את כיתה א (רגילה) כשהוא מקדים את כל הכיתה ב 2-3 חוברות עבודה. (הגיע לכפל עד 20 ואפילו קצת חילוק) פשוט ענין של התאמת השיטה לילד ולא להיפך.
 

נונינה1

New member
נראה לי שאין כל כך דרך לדעת היכן

הוא נתקע, או מתקשה ללא אבחון מקצועי. את האבחון צריך לעשות משהו שגם מבין בלקויות למידה וגם ב PDD. אני לא יודעת אם אפשר למצוא משהו כזה במערכת ולקבל את האבחון לא באופן פרטי, אבל שווה לנסות למצוא. באופן פרטי אבחון כזה יכול לעלות בין 1500-4000 ש"ח...............................וזה יקר. אגב, יכול להיות שכמו בקריאה, הוא לא יגלה לכם שהוא יודע חשבון עד שהוא יאמון שהוא מבין את הנושא על בוריו ?
 
בוקר טוב נונינה וגשום

זה גם אפשרות שחשבתי עלה כך אבל פניתי לקישורים שנתנה לי אורגומנטה וקראתי על הנושא של דיסכלקוליה ומצאתי דברים משותפים עם הילד אנסה לברר יותר בכיון הזה אולי הם יוכלו לעזור לי בכל מקרה תודה שחשבת עלי אדית
 
בעיה דומה

בני בן תשע לוקה באספרגר לומד בכיתה ד' טיפולית בבית ספר רגיל וזוכה לעזרת מורה לחינוך מיוחד כל יום אחה"צ. למרות ההשקעה המרובה לא הייתי מרוצה ממצבו בחשבון. הבעיה היא בדיוק כמו שתארת-חוסר יכולת לחשב בע"פ. בני בהחלט השתמש במחשבון והתקדם בלימודי החשבון (למשל פתרון בעיות) אך אני התקשתי להשלים עם חוסר השליטה בחישובים הבסיסים. התעקשתי להגיע לאבחון מקצועי ואכן בחנוכה בני אובחן (באופן מפתיע במתי"א ובחינם). האבחון חשוב מאד , המלצת המאבחנות היתה לחזור ולתרגל חישובים בסיסים כדי שיגיע למידה סבירה של שליטה. האבחון קבע שההבנה תקינה והבעיה בזכירה.(לא לוותר ולדבוק במחשבון לפתרון תרגילים בסיסיים) באבחון בודקים דברים רבים ומקבלים דו"ח מפורט שניתן לבנות בעזרתו תוכנית עבודה מתאימה לילד.יש תחומים רבים שקשורים לחשבון הנכללים באבחון וחשוב מאד להיות מודעים לכל מה שילד בגיל מסוים אמור לדעת (למשל -שעון,לוח שנה מושגי מרחב וכו,) אני ממליצה מאד להגיע למאבחנת בתנאי שרמת התקשורת של הילד מתאימה. אם הילד עדין סגור וצפוי שלא ישתף פעולה חשוב למצא מאבחנת שיש לה רקע עם ילדים עם PDD . מהמלצות המאבחנות עבור בני(לא מתאים לכולם): שימוש במחשב ללמידה (אנסה ליצור קישור לאתר מתאים) פיזור כרזות עם תרגילים פתורים בבית (מקסימום שלושה תרגילים כל פעם )כדי שהילד ילמד באמצעות הזכרון החזותי. מעבר לשעוני מחוגים במקום שעונים דיגיטליים בכל הבית (תנועת המחוגים ממחישה היטב שהזמן רציף ועובר...) הדרגתיות. לא לצפות לשינויים מהירים. ועוד... המצאה ביתית שלנו:מחברת תרגילים בה כל תרגיל נכתב ברצף פעמים רבות (כמו העונשים בבית ספר) בני משתף פעולה,מבין את חשיבות התרגול ולדברי המורה הפרטית כבר רואים שמשך הזמן הנחוץ לפתרון התקצר. בהצלחה לבנך מיכל
 
למעלה