הסיבה למכירה.....
אחזקת המטוסים בחיל האוויר היא אחזקה מונעת ולא שבר,כלומר לא מחכים עד "שיקרה משהו"אלא עושים בקורות תקופתיות לפי תאריך או על פי שעות טיסה.הביקורות מתחלקות לפי סוגים ורמת בדיקה ,כאשר הביקורת הגדולה ביותר ניקראת רבתית שנעשית אחרי נניח 1500 שעות טיסה(לכל מטוס שעות אחרות) בביקורת הזו מפרקים את המטוס לגורמים ,ומחליפים כימעט את כל האביזרים,והיא נימשכת מיספר חודשים ואף יותר אם "ניתקעים" בבעייה רצינית ולא צפוייה כמו שיתוך(חלודה)במקומות קריטיים(קורות כנפיים).את הבקורת הזו מבצעים במיקרה "שלנו" בארקיע שזה גוף אזרחי,וזה עולה כסף...והרבה. הנ"ל ביקשו סכומים מוגזמים אפילו במחיר של קניית\החלפת מטוס חדש,ולכן הדבר לא מישתלם לחיל האוויר וזו הסיבה שמוכרים אותו...