שבי הגדול1
New member
למנהל הפורום.
אודה לך באם תעביר לאחד ממקורבי או לאולמרט עצמו את אכזבתי העמוקה בעקבות הפרסום היום בהארץ על המחשבה לעצור את הקו המהיר לי-ם{קו הרכבת} בתור אחד המעריצים הגדולים ביותר של אריק שרון ואין לך מושג עד כמה אני פשוט בוש ונכלם מהתחליף שמצאו לו בדמות אהוד אולמרט. הנה הכתבה. "הארץ: מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט יקיים השבוע דיון מיוחד שבו תיבחן מחדש הקמת קו הרכבת המהירה לירושלים. מדובר בפרויקט המרכזי בתוכנית החומש של רכבת ישראל, שהיקפה הכולל הוא כ-20 מיליארד שקל. הקו אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה באורך של כ-11 ק"מ. ברכבת ישראל מעריכים כי הקמת הקו תעלה 4-3.5 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שעלות הפרויקט תהיה אף 6-7 מיליארד שקל.הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות שבתוואי הקו תהיה כנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. בפרויקט הושקעו עד עתה כמה עשרות מיליוני שקלים בהכנת תוכנית ובפרסום מכרזים. שינוי מדיניות בשלב זה עשוי לעכב את הפרויקט, שסיומו מתוכנן כיום רק ל-2011. עם זאת, מקורות במשרדי הממשלה צינו כי דחייה בהקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתית תחבורה אחרות, שעשויות להקל משמעותית על הגישה לירושלים. הוויכוח על קו הרכבת החדש לירושלים החל עם ביטול הקו ההיסטורי ב-1997. משרדי האוצר התחבורה ורכבת ישראל תמכו בהקמת הקו המהיר, ואולם אולמרט, שהיה ראש העיר ירושלים, התנגד וטען שהתוכנית יקרה וכי משרד האוצר תומך בה רק בשל השנים הארוכות שידרשו למימושה. אם אכן הוא יעז לעצור את אחד הפרוייקטים החשובים ביותר במדינת ישראל הוא ישלם בקלפי ובגדול. חבר "פורום תחבורה ציבורית"
אודה לך באם תעביר לאחד ממקורבי או לאולמרט עצמו את אכזבתי העמוקה בעקבות הפרסום היום בהארץ על המחשבה לעצור את הקו המהיר לי-ם{קו הרכבת} בתור אחד המעריצים הגדולים ביותר של אריק שרון ואין לך מושג עד כמה אני פשוט בוש ונכלם מהתחליף שמצאו לו בדמות אהוד אולמרט. הנה הכתבה. "הארץ: מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט יקיים השבוע דיון מיוחד שבו תיבחן מחדש הקמת קו הרכבת המהירה לירושלים. מדובר בפרויקט המרכזי בתוכנית החומש של רכבת ישראל, שהיקפה הכולל הוא כ-20 מיליארד שקל. הקו אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה באורך של כ-11 ק"מ. ברכבת ישראל מעריכים כי הקמת הקו תעלה 4-3.5 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שעלות הפרויקט תהיה אף 6-7 מיליארד שקל.הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות שבתוואי הקו תהיה כנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. בפרויקט הושקעו עד עתה כמה עשרות מיליוני שקלים בהכנת תוכנית ובפרסום מכרזים. שינוי מדיניות בשלב זה עשוי לעכב את הפרויקט, שסיומו מתוכנן כיום רק ל-2011. עם זאת, מקורות במשרדי הממשלה צינו כי דחייה בהקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתית תחבורה אחרות, שעשויות להקל משמעותית על הגישה לירושלים. הוויכוח על קו הרכבת החדש לירושלים החל עם ביטול הקו ההיסטורי ב-1997. משרדי האוצר התחבורה ורכבת ישראל תמכו בהקמת הקו המהיר, ואולם אולמרט, שהיה ראש העיר ירושלים, התנגד וטען שהתוכנית יקרה וכי משרד האוצר תומך בה רק בשל השנים הארוכות שידרשו למימושה. אם אכן הוא יעז לעצור את אחד הפרוייקטים החשובים ביותר במדינת ישראל הוא ישלם בקלפי ובגדול. חבר "פורום תחבורה ציבורית"