למנהל הפורום.

למנהל הפורום.

אודה לך באם תעביר לאחד ממקורבי או לאולמרט עצמו את אכזבתי העמוקה בעקבות הפרסום היום בהארץ על המחשבה לעצור את הקו המהיר לי-ם{קו הרכבת} בתור אחד המעריצים הגדולים ביותר של אריק שרון ואין לך מושג עד כמה אני פשוט בוש ונכלם מהתחליף שמצאו לו בדמות אהוד אולמרט. הנה הכתבה. "הארץ: מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר אהוד אולמרט יקיים השבוע דיון מיוחד שבו תיבחן מחדש הקמת קו הרכבת המהירה לירושלים. מדובר בפרויקט המרכזי בתוכנית החומש של רכבת ישראל, שהיקפה הכולל הוא כ-20 מיליארד שקל. הקו אמור לכלול שלושה גשרים ושלוש מנהרות, שהארוכה שבהן תהיה באורך של כ-11 ק"מ. ברכבת ישראל מעריכים כי הקמת הקו תעלה 4-3.5 מיליארד שקל, ואולם לדברי מקורות בענף ייתכן שעלות הפרויקט תהיה אף 6-7 מיליארד שקל.הפער נובע ברובו מכך שכריית המנהרות שבתוואי הקו תהיה כנראה מסובכת יותר מכפי שהוערך תחילה. בפרויקט הושקעו עד עתה כמה עשרות מיליוני שקלים בהכנת תוכנית ובפרסום מכרזים. שינוי מדיניות בשלב זה עשוי לעכב את הפרויקט, שסיומו מתוכנן כיום רק ל-2011. עם זאת, מקורות במשרדי הממשלה צינו כי דחייה בהקמת הקו תאפשר להשקיע את הכסף הרב בפיתוח תשתית תחבורה אחרות, שעשויות להקל משמעותית על הגישה לירושלים. הוויכוח על קו הרכבת החדש לירושלים החל עם ביטול הקו ההיסטורי ב-1997. משרדי האוצר התחבורה ורכבת ישראל תמכו בהקמת הקו המהיר, ואולם אולמרט, שהיה ראש העיר ירושלים, התנגד וטען שהתוכנית יקרה וכי משרד האוצר תומך בה רק בשל השנים הארוכות שידרשו למימושה. אם אכן הוא יעז לעצור את אחד הפרוייקטים החשובים ביותר במדינת ישראל הוא ישלם בקלפי ובגדול. חבר "פורום תחבורה ציבורית"
 
אם אין לך מושג על מה אתה מדבר

פשוט אל תגיד כלום. הפרוייקט הזה הוא נחוץ לי-ם כמו אויר לנשימה.
 
למה כביש בין קרית גת לאשקלון

צריך לקחת 6 שנים זה פחות חשוב? מצידי שלא תוכלו לנשום בירושלים, ממילא יש שם יותר מידי תושבים מי שלא יכול לזוז שם שיעבור לפריפריה .
 
אני בהחלט בעל עיניין בנושא.

גם חובב תחבורה ציבורית. גם תושב י-ם. גם אוהב רכבות. אבל בוא נעצור את זה כאן אין לי כוח לויכוחים. אהוד אולמרט ממש אבל ממש לא עשה צעד חכם כנס לפורום תחבורה ציבורית ותראה כמה זעם מופגן כלפי המהלך הזה.
 
כתבת בעצמך את אחת הסיבות מדוע

הקו הזה נחוץ. ירושלים היא לא רק בירת ישראל, אלא גם העיר הגדולה ביותר בישראל. ולמרות זאת יש כביש מרכזי אחד וחצי (כביש 443 נחשב רק חצי, מכיוון שרבים מעדיפים להימנע מלנסוע בו בגלל נושא הבטחון). רק במדינה מפגרת קיימת כזו תשתית לחיבור עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר במדינה לשאר חלקי המדינה. כבר מזמן ידועה החשיבות של התחבורה הציבורית, ובמיוחד המסילתית. במדינות מערביות מפותחות, אף נבחרי ציבור מגיעים לפרלמנטים ברכבת. הצורך בכביש טוב בין אשקלון לקרית גת אינו מפחית מחשיבות פיתוח קו הרכבת לירושלים. יותר מדי יקר? שיצמצמו את מספר משרדי הממשלה, סגני השרים, רשויות מקומיות, ראשי מועצות, סגני ראשי מועצות, הטבות לנשיאים, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת בעבר וכד'... ואז אולי ידברו על מה יקר ומה לא יקר.
 
תשתית עולה כסף, אין מה לעשות

אפשר לסלול עוד כבישים ועוד נתיבים, אבל גם הם ייסתמו מהר מאד. אפשר לסלול מסילת ברזל ולהקפיץ את איכות החיים בשתי הערים. יש לרכבות יתרונות אדירים על-פני עוד ועוד כבישים. זו בושה וחרפה ששתי הערים הגדולות במדינה אינן מחוברות במסילת ברזל.
 
צודק .

הפרוייקט כבר בשלבי בנייה לאחר שעבר את כל המכשולים האפשריים אבל עכשיו פתאום ממקום לא צפוי{אהוד אולמרט הגיע עוד מכשול}
 
אריק שרון היה בולדוזור והוא תמך

בתוכנית החומש של רכבת ישראל והוא זה שדחף אילה אני שואל את אולמרט אתה מדבר הרבה על מורשת שרון אז רק שתדע שהקו הזה ובכלל כל הפרוייקטים של התשתית שנעשו בשנים האחרונות נעשו בגלל אריק ואתה הולך עכשיו לעכב{אני לא מאמין שהוא יצליח לעצור את זה}את פרוייקט הדגל בעוד כמה ועדות מיותרות שרק מבזבזות את כספי המיסים של האזרח הפשוט.
 
למעלה