למנחם שופט

לארז שלום,

קראתי ונותרתי בעמדתי הקודמת, מספר נקודות: -ישנם החולקים גם על תקפות תורת היחסות. -מוסכם גם על בעל המאמר שהסיבה לבעיות היא הווצרות טמפרטורות גבוהות - לא שוכנעתי שדילול התערובת מקרר אותה (את התערובת) אלא להיפך מעלה את הטמפרטורה בצילינדר - נסיון פשוט במטוס המצוייד ב- EGT יוכיח זאת. -אם הבעיה נובעת מ- WORKMANSHIP או תכן לקוי , כפי שמרמז המאמר מדוע הבעיה קיימת רק בשסתומי פליטה (נכון, "לידם" חם יותר גם לפני דילול יתר)?
 
היי מנחם

דעתי: 1. דילול לLOP יכול להתבצע רק עם הזרקת דלק טובה. קרבורטור לא מחלק את התערובת בצורה אחידה מספיק כדי לדלל מספיק. כמובן שאם אתה לא מדלל מספיק אז לא תראה את אפקט הקירור ואז וברור שבמנוע ללא הזרקה הדרך היחידה שלך לקרר זה לדלל. 2. ברור ששסתומי הפליטה חמים יותר משסתומי היניקה ולו רק בגלל שאת שסתומי היניקה מקרר הדלק שנכנס בעוד שמעל שסתומי הפליטה עוברים גזים חמים שללא ספק מחממים אותם. עשיתי כמה חישובים ומה שהוא אומר נראה לי הגיוני. כלומר אני לא חושב שהעלאת טמפ´ הפליטה מ1500 מע´ ל1600 מע´ ע"י דילול (ביחוד שיש מנועים שעובדים בטמפ´ דרך קבע - מנועים עם מדגשים) תגרום לשריפת השסתומים. נראה לי הרבה יותר הגיוני שדליפה ו/או מגע לא טוב בין השסתום לראש המנוע תרים את הטמפ´ של השסתום בהרבה ותגרום לכל הבעיות שמוזכרות במאמר.
 
למעלה