פירוש רש"י: על מות לבן - יש פותרין על מות לבן על מת בנו אבשלום ולא יתכן פתרונו מפני אומ' לבן ולא אמר הבן ואין לו במזמור עדות וזכרון לאמץ זה הפתרון ויש פותרין על מות לבן נבל ואף זה לא יתכן להפוך את השם ואין במזמור זכרונו (סא"א) וראיתי במסורה הגדולה שהיא תיבה אחת שהרי חיבר לה (לקמן /תהלים/ מח) והוא ינהגנו עלמות פתרו מנחם ודונש מה שפתרו ואינו נראה בעיני, וראיתי בפסיקת' שהענין מדבר בעמלק גערת גוים שמם מחית ואומר אני למנצח על מות לבן שיר זה לעתיד לבא כשיתלבן ילדותן ושחרותן של ישראל ותגלה צדקתם ותקרב ישועתם שימחה עמלק וזרעו, עלמות ילדות, לבן כמו ללבן, ומנחם פתר עלמות לבן, נגינות ללמד וכה פתרונו למנצח על מות לבן למשורר נגינות ללמד, ויהי לבן כמו להבין ולבונן, עלמות ע"ש כלי שיר ששמו עלמות כמו שאמר (להלן /תהלים/ מו) על עלמות שיר ודונש פתר לבן שם אדם שהי' שמו לבן שהי' נלחם בדוד בימים ההם ומה שהוא אומר גערת גוים אבדת רשע הרשע הזה הוא לבן ההורג עם נקיים ואע"פ שאין אתה רואה במקום אחר אדם שהי' שמו לבן רק במקום הזה כן אתה מוצא בשמות אחרים שאינן נכתבים במקרא רק פעם א':". פירוש זה + פרשנים נוספים אפשר למצוא כאן.
כעת שמתי לב כי המזמור הזה משבח את ה' וזהו מזמור הודיה, ולכן זה לא מתאים לשים בראשו כותרת של מות הבן, המדברת באבל על קרוב. זו הסיבה בגללה רש"י ניסה לומר שהכוונה לאוייב של דוד שמת, ועל כך הוא שמח. ראב"ע דוחה את הפירושים שזהו שם משורר, או שזהו נבל, או שהוא איש הביניים (=גלית), או בן דוד מבת שבע. הוא מעדיף את פירוש דונש שזהו נסיך מאוייבי ישראל שנקרא בשם "לַבּן".
בהקשר לספר ויקרא,פרק ט',א' : ויהיה ביום השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל". רבנו בחיי אומר שרוב עניני המשכן והמקדש סובבים על חשבון שמונה: בגדי כהן גדול - שמונה; בושמי שמן המשחה והקטרת; בדים - שמונה; גם השיר שהיו הלויים אומרים על הקרבנות היו שמונה לחנין (ר"ל שמונה מיני כלי זמר): למנצח על נגינות, על מחולת, על עלמות, על הנחילות, על השושנים, על הגתית, על השמינית. גם הפתיחה בפרק מו' בתהילים עוזרת לאשש הנחה זו - "למנצח לבני-קרח על-עלמות שיר".