למר ultralove

morning star

New member
למר ultralove

הפורום הזה הוא לא פורום הכרויות או פורום "בליינד דייט", זה לא פורום שבו מתחילים עם בנות או כל דבר אחר (תלוי כמובן בנטייתך). לא רק זה, פגניזם זה לא "אופנה", "להיט" או "שלאגר". להכריז "אני פגני" סתם כך זה לא מכובד ואף מבזה. אם אתה מעוניין בפגניזם, אתה מוזמן לקרוא את מאמרי הפורום ואז לשאול שאלות. ולא, למפגש לא סתם נדחפים. תמתן את עצמך מעט, בבקשה. איני רוצה להגיע למצב שבו אני אצטרך להגביל את כניסתך לפורום, ואני בטוח שגם אתה לא תרצה - אז תפסיק להפוך את הפורום לצ´אט. שלך הנווד
 

ultralove

New member
מכבד את דבריך באהדה!. ואכן אנהג

אחרת. בקשר לפגאן אני באמת מעוניין להיות כזה. ואשמח לקבל פרטים!..
 

ultralove

New member
לצערי, אין לי גישה למאמרי הפורום

דרכי הפלאפון.. והייתי רוצה לשמח את האלים. ואשמח אם תוכל לספקמידע
 

frank n furter

New member
מאיפה אתה יודע

שאתה רוצה ליהיות פגאן? מה אתה כבר יודע על פאגאניזם?
 

MasterPotions

New member
מאמר-שמאניזם ופגאניזם על קצה המזלג

אם אין לך גישה למחשב,תקרא את המאמרים כהודעות(הוספתי לך עוד הודעה עם מאמר שונה). -------------------------------------------------------------------------------- שאמאניזם ופאגאניזם על קצה המזלג - דיעה אישית / Morning Star 12/12/01 שאמאניזם - השאמאניזם מלווה אותנו משחר האנושות. השאמאן היה היועץ הרוחני, המרפא והמכשף של השבט. השאמאניזם הוא דרך חיים. השאמאן אוהב את אמא אדמה וחי בדרכה. הוא יוצא למסעות רוחניים בעולמות אחרים, משם הוא מביא מסרים, ריפוי ופתרונות למשברים. השאמאן משרת את הקהילה שלו, ולשם כך יוצא למאבק בשדיו הפנימיים. יש הקוראים לשאמאן "המרפא הפצוע" מאחר והוא עבר קשיים וסכנות בכדי להגיע להיכן שנמצא. השאמאן קושר קשרים עם רוחות הטבע המסייעות לו והוא רוקד לקול הלמות ליבה של אמא אדמה. השאמאן משתמש במגוון כלים המסייעים לו – מקל הדיבור, תוף, רעשן וכן כלים אחרים כגון צמחים, נוצות ועוד – בעבודתו האנרגטית. "שאמאניזם היא החוויה הבסיסית של מגע עם הכוחות היוצרים של היקום" 1 פאגאניזם, בניגוד לדיעה הרווחת, אינו עבודת אלילים. עבודת אלילים הוא כינוי גנאי לדעתי, אשר מראה כי המשתמשים בכינוי זה מעולם לא חקרו לעומק את המשמעות העומדת מאחורי "פולחן האלילים". המילה פאגאן באה מהמילה paganus, שמשמעותה "עובד אדמה" או "שלא מין העיר" (הכוונה לכפרי). דת פאגאנית הינה דת אשר נותנת כבוד לטבע באופן ישיר, כאשר האלוהות (divinity) מממשת עצמה בעולם הטבעי – אם מצאתם כאן דמיון לשאמאניזם, לא טעיתם, קרוב לודאי, לפי אנתרופולוגים רבים, כי הפאגאניזם התפתח מהשאמאניזם. הפאגאנים הקדומים (פלאו-פאגאנים) האנישו את עקרונות הטבע השונים, נתנו להם פנים, אישיות וגוף וכך הגבירו את נוכחותם בחייהם שלהם. הם לא סגדו את הפסלים, אלא את העקרונות העומדים מאחוריהם. פרופ´ ר.א. פרידמן, בספרו "מי כתב את התנ"ך" (1987) כתב "בפסילים נמסרו תיאורים של האל או האלה והם האצילו על הסוגד תחושה של נוכחות אלוהית, הקרינו כבוד לאלוהיהם, ואולי נתנו לבני האנוש תחושה של קירבה אליהם. אבל, כפי שטקסט בבלי מבהיר זאת, הצלם לא היה האלוהים". כיום ישנם פאגאנים (ליתר דיוק, ניאו-פאגאנים) אשר ממשיכים את המסורות הקדומות הללו בהתאמה לחיינו המודרניים. חלקם משתמשים בפסלים כאמצעי חלקם לא. הפאגאנים של היום (הניאו-פאגאנים) רואים עצמם כחלק מהטבע. הפאגאן מאמין כי האלוהות, בכל צורה שהיא, אם זו אלה או אל, לבד או ביחד ואפילו מספר של אלים, מתממשים דרך הטבע. האלים לא שולטים בטבע – הם עקרונות היקום והטבע שניתנו להם שם ודמות. רוב הניאו-פאגאנים (ובמיוחד הוויקה על כל זרמיה) חיים על פי קוד אתי קדום (המופיע במקומות רבים אחרים) האומר כי "עשה את שתרצה, כל עוד לא תפגע " (והכוונה גם בעצמך). במרבית הזרמים אין היררכיה, אין ספרות קודש, גורואים או נביאים. ישנם זרמים רבים בניאו-פאגאניזם – וויקה, אסטרו ועוד רבים. הן הפאגאנים והן השאמאנים מבצעים את טקסיהם במבנה מעגלי – בו כולם שווים ואין מישהו ששווה יותר. הטקסים נעשים בתיאום לעונות השנה, לפי מחזורי השמש והירח – הימים החשובים במיוחד הם ימי הלבנה המלאה, ימי השוויון, חילופי העונות, היום הארוך בשנה והיום הקצר בשנה. אלו הם החגים השאמאניים והפאגאניים, בהם חוגגים עם הטבע ואמא אדמה. 2 כך אני רואה את הדברים. {1 תודה לטרה מ-www.shamanvision.com על העזרה בכתיבת ההסבר על השאמאן 2 תודה על העזרה של קבוצת "עץ רענן" בכתיבת החלק על פאגאניזם http://www24.brinkster.com/israwicca/frameset.html} זה היה שאמאניזם ופאגאניזם על קצה המזלג. הנושא הוא מאוד מורכב ובטוח שיעורר דיונים מעניינים רבים.
 

MasterPotions

New member
אני פגאנית-חלק 1

אני פאגאנית סלנה פוקס (תרגם : אילן ויילר, ינואר 2002) אני פאגאנית. אני חלק מהטבע השלם. האבנים, החיות, הצמחים, היסודות, והכוכבים הם קרוביי. בני אדם אחרים הם אחיותי ואחיי, ללא הבדל גזע, צבע, מין, העדפה מינית, גיל, לאום, דת וסגנון חיים. כדור הארץ הוא ביתי. אני חלק ממשפחת הטבע הגדולה, לא אדוניתה. יש לי את החלק המיוחד שלי במשחק ואני מחפשת בכדי לגלות ולשחק את התפקיד לפי מיטב יכולתי. אני מבקשת לחיות בהרמוניה עם אחרים במשפחת הטבע, מתנהגת לאחרים בכבוד. אני פאגאנית. אני חוגגת את שינוי העונות, את סיבוב גלגל השנה. אני חוגגת בשירה, ריקוד, סעודות, טקסים ובדרכים אחרות. אני חוגגת כל סיבוב של גלגל השנה באופן רוחני אישי ובלקיחת חלק בחגיגות קהילתיות. • סאמהיין (סוויין), הידוע כליל כל הקדושים (האלווין), הוא זמן להביט בעתיד ולנתינת כבוד למולידי ולאהובים אחרים בעולם הרוחות. אני עושה קסמים לחופש גדול יותר לפאגאנים והמין האנושי כולו. אני חוגגת את ראש השנה הרוחני של הויקנים והקלטים. • יול, יום ההיפוך החורפי, הוא פסטיבל של שלום וחגיגת התמלאות אור השמש. אני נותנת כבוד לילד השמש החדש בשריפת בול העץ מאורן של היול באש מקודשת. אני נותנת כבוד לאלה הגדולה בהיבטיה הרבים כאם הגדולה, ואת האל האב כסנטה בצורותיו כאב השמים הזקן, אבא זמן ומלך הצינית*. אני מקשטת את ביתי באורות ובצינית, קיסוס, דבקון, ירוקי עד ושאר עשבים המקודשים לעונה. אני מצלצלת בפעמונים לשנה השמשית החדשה. • בתחילת פברואר, אני חוגגת את הקנדלמאס, המוכר לקלטים העתיקים כאימבולק ולאמריקאים בני זמננו כיום הגרואנדהוג. אני מתמקדת בטיהור רוחני וסילוק מחסומים בכדי להתכונן לאביב ולצמיחה מחודשת. במהלך החג, אני מדליקה נרות לכבוד בריג´יד ומזמינה אותה לתת השראה לעבודותיי האומנותיות ולהדריך אותי בפרקטיקה הרפואית. אני נותנת מינחה של זרעים לצפורי בר. • בזמן יום השוויון האביבי, אני מקדמת בברכה את התחדשות האביב וחוגגת את האדמה המוריקה בכך שאני עצמי לובשת ירוק. אני נותנת כבוד לאלה הטאוטונית אוסטרה ואת רוח הארנב, בן זוגה. אני צובעת ביצים עם חברים ומנבא סיכויים לצמיחה מחודשת. • בלטיין בתחילת מאי הוא חגיגה של פוריות והנאה. אני מתלבשת בבגדים בהירים ועונדת זר פרחים לשערי. אני רוקדת סביב עמוד-מאי כדי לברך את הגנים ותכניות יצירתיות. אני קופצת מעל מדורת הבלטיין למזל. אני מניחה פרחים במקדש החתול המקודש של באסט ובמקומות מקודשים אחרים. • ביום ההיפוך הקיצי, הידוע גם כמידסאמר (חג אמצע הקיץ) ולית´ה, הוא זמן לאיסוף גדול בו אני מברכת חברים ותיקים ופוגשת חדשים. אני רוקדת עימם סביב מדורה מקודשת למקצבים הקסומים של התופים. אני חולקת כבוד לקהילתי הרוחנית ולשבט. אני חוגגת את התרבות הפאגאנית. אני מוסיפה אבנים למעגל האבנים המקודש באדמת מקדש המעגל* בתפילות להרמוניה עולמית, לרווחה ובריאות. • כאשר אוגוסט מגיע, אני חוגגת את הלאמאס, הידוע גם כלוהנאסאד. בחג זה, אני חולקת כבוד לשיא הקיץ ולפרנסה. אני לא רק מודה לצמחי הבר והתרבות ולברכות אשר מתחילות לשאת פרי, אלא גם מתפללת לשפע מתמשך. אני בוצעת ואוכלת לחם עם אחרים בטקס ונותנת מנחות לחם ועשבי-מרפא לאלות ואלי החקלאות. • ביום השוויון הסתווי, אשר כמה מכנים אותו מאבון, הוא הזמן להודות על כל היבולים שקצרתי בזמן הגדילה. אני מודה על האוכל שקיבלתי מהגנים והשדות ועל ברכות אחרות אשר נכנסו לחיי. אני מחזירה לאמא אדמה מנחות ממיטב הפירות, ירקות, צמחי מרפא, אגוזים ודברי מזון אחרים שאספתי. • ובסאמהיין, גלגל השנה הזה מתחיל מחדש. אני פאגאנית. אני גם חולקת כבוד לעונות החיים במהלך מסע חיי – התחלות, צמיחה, התגשמות, קציר, סיומות, מנוחה והתחלות מחדש. החיים הם מעגל עם מחזורים רבים. על כל סוף באה גם התחלה חדשה. בתוך המוות ישנה הבטחת התחייה מחדש. אני פאגאנית. אני רואה את מעגלי השינוי וההתחדשות לא רק במסע חיי, אלא גם במורשתי. אני רואה את חיי כמעגל המתחבר למעגלי החיים של מולידי. הם חלק ממני ומחיי. החכמה העתיקה של התחדשות ומחזור הטבע מגולמת בסמליהם של שני שבטי מולידי. ממולידי הגרמניים משושלתה של אם אימי מגיע טוטם האנפה, סמל משפחתי המסמל התמדה והתחדשות אחרי קשיים. ממולידי הקלטיים משושלתו של אב-אבי מגיע השלט המשפחתי הנושא את סמל עץ אלון כרות אשר מצמיח ענפים חדשים ועלים מגדמו, סגור במעגל עם המוטו, iterum viriscit, שמשמעותו מוריק מחדש. סמלים אלה והמוטו מזכירים לי לא רק את התחדשותי שלי ואת התחדשות הטבע, אלא גם את התחדשות הפילוסופיה הפאגאנית על פני כוכב זה שהיא חלק מעבודת חיי ככוהנת פאגאנית.
 

MasterPotions

New member
אני פגאנית-חלק 2

אני פאגאנית. שינוי מכוון במודעות, קסם, הוא חלק מרוחניותי. לכל בעיה יש לפחות פתרון אחד בר-השגה וכמו כן אפשרות לצמיחה. אני יוצרת את מציאותי שלי בעזרת מחשבותיי, רגשותיי ומעשים. כל מה שאני שולחת תמיד שב. אני מבקשת להיות נאמנה למימרה הויקנית "כאשר אינך פוגע בדבר, עשה את שאתה רוצה". כאשר אני מבצעת קסם בטקסים, לפני שאני מעוררת ומכוונת אנרגיה, אני תמיד מבקשת להסתכל בתמונה הגדולה שצרכיי הם אך חלק ממנה. אני משתדלת לעבוד לטובת הכלל וכמו כן לעזור לעצמי. כאשר בעיות ניצבות בדרכי, אני מבקשת להבין את סיבותיהן ומסריהן כחלק ממציאתי את הפתרון. באמצעות עבודת מרפא, אני מחפשת לפנות לגורמים הרוחניים שבבסיס המחלה, יותר מאשר התמקדות בהקלת הסימפטומים בלבד. אני פאגאנית. אני עוסקת בקסם בעזרת הלבנה בכדי לעזור ולרפא אחרים, עצמי ואת כוכבנו. אלת הלבנה המשולשת מדריכה אותי. אני מפעילה התחלות בהתמלאות הלבנה, נותנת אנרגיה להתגשמויות במלאת הלבנה ומפנה מכשולים בהתרוקנותה ובחוסרה. אני נוטלת חלק בטקסים בעת התחדשות הלבנה ובמילואה, ואני יודעת כי מעגלי הם חלק מרשת עצומה של מעגלים אשר נפגשים בזמנים אלו מסביב לכדור הארץ. אני פאגאנית. אני חובקת את הפנתיאיזם, מכירה כי האלוהות היא בכל מקום ובכל דבר. אני נותנת כבוד לאלוהות שנמצאת בעצי האלון שביער, בצמחי הגינה, בציפורי הבר אשר מזמרות בינות לעצים, בצבירי הסלעים שבמדרונות הגבעות, בעצמי, וכן, אפילו ב"חפצים" כמו מכוניתי, מצלמות ומחשבים. אני מבינה כי לכל דבר בעל גוף פיזי ישנו גם גוף רוחני. המוחשי והרוחני שלובים, לא נפרדים, בעולם זה של צורה. אני חולקת כבוד לחיבור שבין יוצר ויצירה. אני פאגאנית. אני יודעת כי לאלוהות פנים רבות ואני חווה זאת דרך מגוון האלות, האלים וצורות רוחניות אחרות. אני גם מכבדת אחדות אלוהית, האיחוד של הכל. מפגשי האישיים עם אלות פאגאניות, אלים וצורות אחרות של האלוהות שינו והעשירו את חיי. הקאטה הופיעה כמוות בכדי ללמדני על שחרור ולידה מחדש. כילדה צעירה, ארטמיס זרמה דרכי ועזרה לי להרחיק ממני אנס פוטנציאלי. סלנה של הלבנה המלאה מביאה לי חזיונות ואת שמי. שמש מקודשת נותנת לי אנרגיה. ימאיה מהים מנקה ומחדשת אותי. שמעתי את פאן מחלל בחליליו ביער. דיוניסוס מעורר בקרבי את אושר הספונטניות ואת האושר העילאי האקסטטי ומלמדני את המיסתורין של האנדרוגניות. חוויתי את האיחוד של האלות והאלים בזמן עשותי אהבה עם בן זוגי בגן. באסט סייעה לי להעמיק את קשריי עם חבריי החתוליים. קרנונוס הופיע בפני ביער כאייל. איזיס דיברה אלי בהתפרצויות של זוהר בחשכת הליל ובזרימת האנרגיה דרך כפות ידי בזמן ריפוי. סאטורן נתן לי שיעורים במשמעת, זמן וחקלאות אורגנית. גבירת החופש מגינה עלי בעבודתי לחופש דת בעבור ויקנים ופאגאנים אחרים. אמא אדמה מנחה אותי בעבודתי למען הכוכב. אני גם חווה את האלוהות כחיות טוטם, בני ברית צמחיים, ובצורות אחרות בחלומותיי, במסעות פנימיים מודרכים וכן בזמן מסע אחר חזיון לבד בשממה. אני פאגאנית. אומנותי הרוחנית כולל קבלה עצמית והבנה, במקום דחייה עצמית. אני חולקת את דעותיי עם אחרים כאשר אני חשה שזה מתאים, אך איני מנסה להמיר, בטענה כי דרכי היא הדרך הנכונה האמיתית עבור כולם. ישנם שבילים רבים במעלה ההר של הבנה רוחנית, לא רק שביל אחד. אני פאגאנית. פולחני מתממש בצורת התייחדות אלוהית עם הטבע. כחלק מפולחני, הקימותי שמורת טבע מקודשת שהנני מטפלת בה, מקלט המעגל. אני מקיימת טקסים במקומות מיוחדים שם, כמו במעגל אבנים בראש תל מקודש; בסלע רוח מעל לעמקים; בגן המעגל הקסום; במקדשים בחוץ; בחדרו של המקדש בפנים; ובמחסות אבן החול העתיקים אשר אוכלסו ע"י העתיקים אשר התגוררו בארץ זו לפני אלפי שנים. אני גם עושה טקסים במקומות אחרים ושונים בארץ, בחוץ ובפנים. פולחני וטקסיי יכולים להיות בכל מקום משום שמעגלי המקודש ניתן לנשיאה. בכל מקום בו אני נמצאת, אני יכולה להקים מעגל סביב ספירה מקודשת באמצעות שבע קריאות: לארבעת כיווני המצפן, לקוסמוס שממעל, לאדמה שמתחת ולשילוב הרוחני שבמרכז. אני פאגאנית. אני יוצאת למסע בעולם-האחר בחלומותיי, במדיטציות ובטקסים. אני משתמשת בכלים מקודשים למסעותיי ולקסמיי. הם כוללים קדירות, קריסטלים, נרות, מחזיקי קטורת, גביעי מים, מחומשי מלח, צלחות אדמה, נוצות, פעמונים, מטאטאים, רעשנים, תופים, מטות, שרביטים, להבים, מראות ומגוון של כלי חיזוי, הכוללים קלפי טארוט, אי-צ´ינג מגבעולי אכילאה ואבני רונות. אני עפה עם מודעותי בזמן ובחלל. אני חוקרת מימדים אחרים ואז חוזרת עם תובנות, ידע ועוצמה. אני הולכת בין העולמות בעבור מרפא, צמיחה ושינוי. תפיסה על-חושית אינטואיטיבית הינה חלק טבעי, לא על-טבעי, מחיי היום-יום שלי. אני פאגאנית. אני מתכווננת לארבעת יסודות הטבע – אדמה, אויר, אש, מים – ולאלמנט החמישי, הרוח, שהינה הכח הרוחני המחבר את הכל. אני רואה את היסודות האלה בטבע – האדמה שבקרקע ובסלעים; האויר שברוח ובאטמוספירה; האש כברק, שריפות וחשמל; המים במעיינות, נחלים, ימים, גשמים וגופי מים אחרים בכוכב ; והרוח כאחדות האלוהית. אני גם רואה את היסודות כהיבטים של העצמי – גופי הפיזי והפיזיולוגיה הם האדמה שלי; האינטלקט שלי ומחשבותיי כאויר שלי; רצוני ופעולותי כאש שלי; תחושותיי ורגשותיי כמים שלי; ואת העצמי הפנימי, נשמתי, היא רוחי. אני שואפת לשמור עצמי בריאה ומאוזנת בכל החלקים האלו של העצמי. אני עובדת לקראת החזרת איזון היסודות בסביבה. אני פאגאנית. אני שומעת את זעקותיה של אמא אדמה אשר כועסת על הנזק שנעשה לסביבה בידי המין האנושי. ידיי נרפות מזיהום האויר, הקרקע והמים, וכן ממשחקי השליטה של אומות באישם של טילים גרעיניים ונשקים אחרים של השמדה המונית. כמו כן אני מודאגת מהזיהום הרוחני על הכוכב – אנוכיות, שנאה, תאבת בצע ורעב לעוצמה התמכרות, אלימות, ייאוש. אך בעוד אני מבחינה בבעיות הללו, אני גם מבחינה בניקוי ובריפוי המתרחש בכדור הארץ בזמן זה. אני יודעת שאני יכולה לעזור לפחות במעט להבאת הכוכב לאיזון טוב יותר בחיפוש איזון בחיי, בכך שאני משמשת כזרז להשבת האיזון בחיי אחרים וע"י עבודה לסביבה טובה יותר. אני יודעת שגישותיי ודרך חיי יכולים לעשות את השינוי. אני שואפת להיות ערוץ לריפוי ואיזון. אני הופכת את העבודה והאחריות הסביבתית לחלק אישי בחיי היום-יום שלי. אני שואפת לחיות בהרמוניה עם חברים אחרים במשפחת הטבע. אני פאגאנית. רוחניות טבע היא אמונתי ובסיס חיי. הטבע הוא מורי הרוחני וספרי הקדוש. אני חלק מהטבע והטבע הוא חלק ממני. הבנתי את המסתורין הפנימי של הטבע גודלת במהלך מסעי בנתיב רוחני זה.
 

ultralove

New member
תודה על המידע.. באמת נושא מעניין..

ולא תיארתי שיירתק אותי עד כדי כך.. נשארתי בפה פעור!. מסקרנות..
 
למעלה