nissimhania
New member
לנווד, ארכיאולוגים לא מעניינים אותי
כמו כן, אמיתות סיפורי התנ"ך אינה מעניינים אותי. אסביר את דברי: 1. ארכיאולוגים מדברים על סיפורי המקרא (תנ"ך), הויכוח הוא על מתן תורה (מעמד הר סיני) וממש לא על התנ"ך. 2. ארכיאולוגים יוצאים מנקודת הנחה שלא היה ולא נברא מעמד הר סיני, ולכן גם אם הם ידברו על תקופת התורה, הם לא יטרחו לבדוק (מן הסתם) אם מבחינה ארכיאולוגית הגיוני שאלוהים נגלה לעם ישראל. 3. כמו כל מדע, ובעיקר ארכיאולוגיה, בוחרים את האפשרות הסבירה ביותר מבין כלל האפשרויות. אם ארכיאולוג (חילוני) יוצא מהאקסיומה ששהתורה נכתבה ע"י אנשים, אזי האפשרות של מתן תורה בכלל לא נכללת בבדיקה! ולכן עבור ויכוחנו בדיקתו חסרה ולא רלוונטית, כי היא לא לקחה בחשבון את כל האפשרויות! 4. ארכיאולוגיה גם ככה לא כולה בדעה אחת, דוגמא קיצונית לכך היא "התנ"ך האבוד" של יהושוע עציון, שהוא איש לא דתי וארכיאולוג חוץ אקדמי, אשר טוען לטעות בשיטת התארוך (כלומר מחפשים את התנ"ך בשכבה הלא נכונה). הוא מציע שיטה אחרת אשר פותרת את הסתירות בין הארכיאולוגיה וסיפורי המקרא. אבל אני לא ארכיאולוג (וגם לא אתה), ולא מסוגל לשפוט אם הוא צודק או מתנגדיו. כל סיבה מהארבע שציינתי לעיל מספיקה לבדה להצדיק את טענתי שאין לארכיאולוגיה מקום בויכוחינו. מעתה אני מקווה, שלא תשלח אותי ל"מדענים" ונתחיל לחשוב בהיגיון. בקשר לבקשתי לגבי קריטריונים הרי שלא ענית לי. אתן לך הזדמנות נוספת- הדגש|מה הופך סיפור המיוחס לעבר לעובדה היסטורית ודאית?
כמו כן, אמיתות סיפורי התנ"ך אינה מעניינים אותי. אסביר את דברי: 1. ארכיאולוגים מדברים על סיפורי המקרא (תנ"ך), הויכוח הוא על מתן תורה (מעמד הר סיני) וממש לא על התנ"ך. 2. ארכיאולוגים יוצאים מנקודת הנחה שלא היה ולא נברא מעמד הר סיני, ולכן גם אם הם ידברו על תקופת התורה, הם לא יטרחו לבדוק (מן הסתם) אם מבחינה ארכיאולוגית הגיוני שאלוהים נגלה לעם ישראל. 3. כמו כל מדע, ובעיקר ארכיאולוגיה, בוחרים את האפשרות הסבירה ביותר מבין כלל האפשרויות. אם ארכיאולוג (חילוני) יוצא מהאקסיומה ששהתורה נכתבה ע"י אנשים, אזי האפשרות של מתן תורה בכלל לא נכללת בבדיקה! ולכן עבור ויכוחנו בדיקתו חסרה ולא רלוונטית, כי היא לא לקחה בחשבון את כל האפשרויות! 4. ארכיאולוגיה גם ככה לא כולה בדעה אחת, דוגמא קיצונית לכך היא "התנ"ך האבוד" של יהושוע עציון, שהוא איש לא דתי וארכיאולוג חוץ אקדמי, אשר טוען לטעות בשיטת התארוך (כלומר מחפשים את התנ"ך בשכבה הלא נכונה). הוא מציע שיטה אחרת אשר פותרת את הסתירות בין הארכיאולוגיה וסיפורי המקרא. אבל אני לא ארכיאולוג (וגם לא אתה), ולא מסוגל לשפוט אם הוא צודק או מתנגדיו. כל סיבה מהארבע שציינתי לעיל מספיקה לבדה להצדיק את טענתי שאין לארכיאולוגיה מקום בויכוחינו. מעתה אני מקווה, שלא תשלח אותי ל"מדענים" ונתחיל לחשוב בהיגיון. בקשר לבקשתי לגבי קריטריונים הרי שלא ענית לי. אתן לך הזדמנות נוספת- הדגש|מה הופך סיפור המיוחס לעבר לעובדה היסטורית ודאית?