לנוירופסיכולוג גמר חתימה טובה

מצב
הנושא נעול.
לנוירופסיכולוג גמר חתימה טובה../images/Emo74.gif

לנוירופסיכולוג גמר חתימה טובה

קניתי את סוד הזיכרון המצוין ומסע אל הזיכרון של ניצה אייל ואספתי מספרים אחרים אסטרטגיות זיכרון נוספות ואף אחת לא עזרה לי. אני לוקחת אומגה. האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז מאז שאני זוכרת את עצמי היו לי קשיי זיכרון. ב 14 שנים האחרונות, עברתי אבחונים אצל נוירופסיכולוגים וגם עם קלנאית תקשורת. דפוס שחזר הוא שנכשלתי תמיד בביצוע פקודות בעלות יותר מ 3 מרכיבים כמו "שים את הכפתור במאפרה, הפוך את המאפרה וזרוק את המאפרה אח"כ על הרצפה". ובאופן עקבי בכל המבדקים נכשלתי גם בביצוע משימות זכירה (אומרים לנבדק שמות ואחרי בערך לפחות 3 דקות מבקשים ממנו להיזכר בהם). כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז הופנתי לתירגולים קוגניטיביים, לפני 9 שנים ועשיתי אותם אצל מרפאה בעיסוק. אני כבר 7 שנים מקבלת שיחות אצל פסיכולוגית שמקשיבה לבעיות היומיום שלי. לפני כ 6 שנים קיבלתי שוב הפניה מנוירופסיכולוג לטיפולים קוגניטיביים לאימון הזיכרון במחלקת פסיכולוגיה שיקומית של פרופ' רחמני. מאחר ולא נותנים ט' 17 הזמן עבר ולא קיבלתי טיפול זה ולכן הפסדתי למידת אסטרטגיות זיכרון שהיו עשויות לחסוך ממני סבל. אני לא יודעת אנגלית למצוא באינטרנט. כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז יש לי רשימה של 5 או 6 מילים, בשיטות המפורסמות של לנסות להמציא מהם סיפור/קשר דמיוני רק התבלבלתי יותר ויותר והיא אסטרטגיה שלא מתאימה לי. 1. האם תוכל לתת לי שמות של אסטרטגיות אחרות לזכירת כמות מילים מוגבלת ? פקודות : איזה אסטרטגיות (ותירגולים) מתאימות לניסיון לשפר את היכולת לבצע פקודות שמורכבות בשלוש מרכיבים ומעלה ? אודה לך אם תיתן לי אינפורמציה (שמות של טכניקות ואסטרטגיות) לגבי טכניקת זכירת רשימה של מס' מילים, שתהווה עבורי מקור להתאמן עליו ובזאת אזכור אותך ואודה לך כל יום. גמר חתימה טובה לך ולמשפחתך ושנה טובה, בריאות ושפע.
האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז
 
השלמת פרטים חסרים../images/Emo13.gif

לנוירופסיכולוג גמר חתימה טובה

קניתי את סוד הזיכרון המצוין ומסע אל הזיכרון של ניצה אייל ואספתי מספרים אחרים אסטרטגיות זיכרון נוספות ואף אחת לא עזרה לי. אני לוקחת אומגה. האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז מאז שאני זוכרת את עצמי היו לי קשיי זיכרון. ב 14 שנים האחרונות, עברתי אבחונים אצל נוירופסיכולוגים וגם עם קלנאית תקשורת. דפוס שחזר הוא שנכשלתי תמיד בביצוע פקודות בעלות יותר מ 3 מרכיבים כמו "שים את הכפתור במאפרה, הפוך את המאפרה וזרוק את המאפרה אח"כ על הרצפה". ובאופן עקבי בכל המבדקים נכשלתי גם בביצוע משימות זכירה (אומרים לנבדק שמות ואחרי בערך לפחות 3 דקות מבקשים ממנו להיזכר בהם). כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז הופנתי לתירגולים קוגניטיביים, לפני 9 שנים ועשיתי אותם אצל מרפאה בעיסוק. אני כבר 7 שנים מקבלת שיחות אצל פסיכולוגית שמקשיבה לבעיות היומיום שלי. לפני כ 6 שנים קיבלתי שוב הפניה מנוירופסיכולוג לטיפולים קוגניטיביים לאימון הזיכרון במחלקת פסיכולוגיה שיקומית של פרופ' רחמני. מאחר ולא נותנים ט' 17 הזמן עבר ולא קיבלתי טיפול זה ולכן הפסדתי למידת אסטרטגיות זיכרון שהיו עשויות לחסוך ממני סבל. אני לא יודעת אנגלית למצוא באינטרנט. כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז יש לי רשימה של 5 או 6 מילים, בשיטות המפורסמות של לנסות להמציא מהם סיפור/קשר דמיוני רק התבלבלתי יותר ויותר והיא אסטרטגיה שלא מתאימה לי. 1. האם תוכל לתת לי שמות של אסטרטגיות אחרות לזכירת כמות מילים מוגבלת ? פקודות : איזה אסטרטגיות (ותירגולים) מתאימות לניסיון לשפר את היכולת לבצע פקודות שמורכבות בשלוש מרכיבים ומעלה ? אודה לך אם תיתן לי אינפורמציה (שמות של טכניקות ואסטרטגיות) לגבי טכניקת זכירת רשימה של מס' מילים, שתהווה עבורי מקור להתאמן עליו ובזאת אזכור אותך ואודה לך כל יום. גמר חתימה טובה לך ולמשפחתך ושנה טובה, בריאות ושפע.
האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז
השלמת פרטים חסרים

סבתא שלי נפטרה מאלצהיימר. את האבחונים הנוירופסיכולוגים הראשוניים עשיתי אצל ד"ר דרכסלר, אח"כ באיכילוב ואח"כ אצל עירד שרף בבילנסון. עשיתי גם אבחונים דידקטיים ואבחונים פסיכודידקטיים באגודת ניצן. יש לי רשימה של 5 או 6 מילים שעלי לאחסן בזיכרון, ובשיטות המפורסמות של לנסות להמציא מהם סיפור/קשר דמיוני רק התבלבלתי יותר ויותר והיא אסטרטגיה שלא מתאימה לי. אודה לך אם תיתן לי אינפורמציה (שמות של טכניקות ואסטרטגיות) לגבי טכניקת זכירת רשימה של מס' מילים, טכניקות ואסטרטגיות שיהווהו עבורי מקור להתאמן עליו על כל רשימת מילים כלשהי שתהיה ובזאת אזכור אותך ואודה לך כל יום. גמר חתימה טובה לך ולמשפחתך ושנה טובה, בריאות ושפע.
תודה מראש
 
שיהווהו עבורי = שיהוו עבורי

השלמת פרטים חסרים

סבתא שלי נפטרה מאלצהיימר. את האבחונים הנוירופסיכולוגים הראשוניים עשיתי אצל ד"ר דרכסלר, אח"כ באיכילוב ואח"כ אצל עירד שרף בבילנסון. עשיתי גם אבחונים דידקטיים ואבחונים פסיכודידקטיים באגודת ניצן. יש לי רשימה של 5 או 6 מילים שעלי לאחסן בזיכרון, ובשיטות המפורסמות של לנסות להמציא מהם סיפור/קשר דמיוני רק התבלבלתי יותר ויותר והיא אסטרטגיה שלא מתאימה לי. אודה לך אם תיתן לי אינפורמציה (שמות של טכניקות ואסטרטגיות) לגבי טכניקת זכירת רשימה של מס' מילים, טכניקות ואסטרטגיות שיהווהו עבורי מקור להתאמן עליו על כל רשימת מילים כלשהי שתהיה ובזאת אזכור אותך ואודה לך כל יום. גמר חתימה טובה לך ולמשפחתך ושנה טובה, בריאות ושפע.
תודה מראש
שיהווהו עבורי = שיהוו עבורי
יהוו מלשון מהווה.
 

SHIKUMTA

New member
שלום דיקלה

לנוירופסיכולוג גמר חתימה טובה

קניתי את סוד הזיכרון המצוין ומסע אל הזיכרון של ניצה אייל ואספתי מספרים אחרים אסטרטגיות זיכרון נוספות ואף אחת לא עזרה לי. אני לוקחת אומגה. האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז מאז שאני זוכרת את עצמי היו לי קשיי זיכרון. ב 14 שנים האחרונות, עברתי אבחונים אצל נוירופסיכולוגים וגם עם קלנאית תקשורת. דפוס שחזר הוא שנכשלתי תמיד בביצוע פקודות בעלות יותר מ 3 מרכיבים כמו "שים את הכפתור במאפרה, הפוך את המאפרה וזרוק את המאפרה אח"כ על הרצפה". ובאופן עקבי בכל המבדקים נכשלתי גם בביצוע משימות זכירה (אומרים לנבדק שמות ואחרי בערך לפחות 3 דקות מבקשים ממנו להיזכר בהם). כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז הופנתי לתירגולים קוגניטיביים, לפני 9 שנים ועשיתי אותם אצל מרפאה בעיסוק. אני כבר 7 שנים מקבלת שיחות אצל פסיכולוגית שמקשיבה לבעיות היומיום שלי. לפני כ 6 שנים קיבלתי שוב הפניה מנוירופסיכולוג לטיפולים קוגניטיביים לאימון הזיכרון במחלקת פסיכולוגיה שיקומית של פרופ' רחמני. מאחר ולא נותנים ט' 17 הזמן עבר ולא קיבלתי טיפול זה ולכן הפסדתי למידת אסטרטגיות זיכרון שהיו עשויות לחסוך ממני סבל. אני לא יודעת אנגלית למצוא באינטרנט. כאמור האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז יש לי רשימה של 5 או 6 מילים, בשיטות המפורסמות של לנסות להמציא מהם סיפור/קשר דמיוני רק התבלבלתי יותר ויותר והיא אסטרטגיה שלא מתאימה לי. 1. האם תוכל לתת לי שמות של אסטרטגיות אחרות לזכירת כמות מילים מוגבלת ? פקודות : איזה אסטרטגיות (ותירגולים) מתאימות לניסיון לשפר את היכולת לבצע פקודות שמורכבות בשלוש מרכיבים ומעלה ? אודה לך אם תיתן לי אינפורמציה (שמות של טכניקות ואסטרטגיות) לגבי טכניקת זכירת רשימה של מס' מילים, שתהווה עבורי מקור להתאמן עליו ובזאת אזכור אותך ואודה לך כל יום. גמר חתימה טובה לך ולמשפחתך ושנה טובה, בריאות ושפע.
האבחונים מצביעים שאין לי הפרעות קשב וריכוז
שלום דיקלה
האם אי פעם אובחנת על ידי נוירלוג? את אומרת שאובחנת מספר פעמים על ידי נוירופסיכולוגים ולא אובחנה כל בעיה בקשב או ריכוז. האם אובחנה איזו בעיה בתחום הזיכרון? הרי יכול להיות מצב של היעדר קשיי קשב וריכוז, ועדיין ליקויי בתחום קידוד המידע, שימורו ושליפתו. האם באבחונים דובר על בעיה כלשהי בזיכרון? לגבי טכניקות, ישנם אנשים שהטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות מאוד עוזרת להם, אבל לא לכולם. אני מניח את יודעת שלכל אחד מאיתנו יש יכולות יותר חזקות ויותר חלשות, כך שייתכן והתחום החזותי לא חזק אצלך ולכן, ביחד עם בעיות הזיכרון, הטכניקה החזותית לא עוזרת. האם ניתית הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים (אני כעת מדבר על זכירת מילים)? אני אשמח לשמוע ממך מה ניסית עד עכשיו, מה הצליח יותר ומה פחות. מצד שני, את אומרת כי את בטיפול פסיכולוגי שנים. האם הקשיים קשורים לאלה שאת מתארת בתחום הזיכרון? האם הפסיכולוגית מקשרת בין הקשיים? קשיים קוגניטיביים יכולםי להיות תוצאה של המון גורמים, כך שקשה לי על סמך המידע שנתת לתת לך עוד כלים. אשמח להרחיב. שתהיה לך שנה טובה מאוד פביאן ב. - מנהל הפורום
 
כן הייתי

שלום דיקלה
האם אי פעם אובחנת על ידי נוירלוג? את אומרת שאובחנת מספר פעמים על ידי נוירופסיכולוגים ולא אובחנה כל בעיה בקשב או ריכוז. האם אובחנה איזו בעיה בתחום הזיכרון? הרי יכול להיות מצב של היעדר קשיי קשב וריכוז, ועדיין ליקויי בתחום קידוד המידע, שימורו ושליפתו. האם באבחונים דובר על בעיה כלשהי בזיכרון? לגבי טכניקות, ישנם אנשים שהטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות מאוד עוזרת להם, אבל לא לכולם. אני מניח את יודעת שלכל אחד מאיתנו יש יכולות יותר חזקות ויותר חלשות, כך שייתכן והתחום החזותי לא חזק אצלך ולכן, ביחד עם בעיות הזיכרון, הטכניקה החזותית לא עוזרת. האם ניתית הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים (אני כעת מדבר על זכירת מילים)? אני אשמח לשמוע ממך מה ניסית עד עכשיו, מה הצליח יותר ומה פחות. מצד שני, את אומרת כי את בטיפול פסיכולוגי שנים. האם הקשיים קשורים לאלה שאת מתארת בתחום הזיכרון? האם הפסיכולוגית מקשרת בין הקשיים? קשיים קוגניטיביים יכולםי להיות תוצאה של המון גורמים, כך שקשה לי על סמך המידע שנתת לתת לך עוד כלים. אשמח להרחיב. שתהיה לך שנה טובה מאוד פביאן ב. - מנהל הפורום
כן הייתי
כן הייתי אצל נוירולוגים וגם למרפאת החוץ של ביה"ח בילינסון ואיכילוב הגעתי דרך נוירולוגים באותם בתי חולים. לא קיבלתי שם למחלה, אבל צויין שיש לי בעיות זיכרון ושהם ממליצים על אבחונים אצל הנוירופסיכולוג ובאמצעות ההפניות שלהם הצלחתי להגיע לאיבחונים אצל הנוירופסיכולוגים. הנוירופסיכולוגית הראשונה כתבה חוות דעת ארוכה שיש לי בעיות בכל שלבי ותהליכי הזיכרון הקידוד, האיחסון, ובעיקר בשימורו בטווח בינוני, שימורו לטווח ארוך ובשליפתו. היא כתבה על הזיכרון שהם אמיתיים ולא סובייקטיביים. אצלי ה הטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות לא עוזרות. אז ניסו לחשוב שאולי אפשר לעזור לי דרך חוש השמיעה הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים ואז אני לא הצלחתי למצוא את הקשרים אפשריים (לזכירת מילים כמובן) אז באתי עם תסכולים רגשיים מכך והמליצו לי להתמודד בתחום הריגשי באמצעות פסיכולוגים בכדי להקל עלי. הטיפול הפסיכולוגי שאני נמצאת בו כבר שנים רבות, קשור לבעיות הזיכרון כי הופנתי על רקע של קשיי זיכרון וחוסר תיפקוד בשל ההפרעות בזיכרון והיה כתוב בהפניה אל הפסיכולוגית בנוסף לכל שקשיים זיכרון אלה גורמים לי לקשיים ריגשיים ושאני צריכה תמיכה נפשית. הפסיכולוגית מקשרת מאוד בין הקשרים וכל הזמן אומרת לי שאני עוברת דברים קשים בעקבות המוגבלות בזיכרון. בזכותה אני כבר הולכת עם יומן וכך סוף סוף מצליחה לא להגיע לפגישות חשובות (כי בדרך כלל אני שוכחת). אבל לפעמים שוכחת גם להסתכל ביומן, אבל הפסיכולוגית מנסה שהצצה ביומן תהיה מינהג קבוע אצלי. היא נותנת לי תמיכה נפשית רבה ואני מודה לה מאוד על כך. בחוות הדעת של הנוירופסיכולוגים דיברו הזכירו את הביטוי "יכולות קוגניטיביות" ובכולן כתוב על יכולת הזיכרון שלי שהיא לא טובה (על כל תהליכיה ושלביה) בזכירה של כמות דברים . בעיות הזיכרון שלי הם לא כתוצאה מתאונה אלא כנראה שכך נולדתי ובעיות זיכרון אלה הן פגם מולד. האם תוכל לציין עוד שמות של טכניקות לזכירת כמות מסוימת של דברים מלבד אלה שציינת עד כה ? אני מאוד מודה לך על הניסיון לעזור. תבורך
 
תיקון

כן הייתי
כן הייתי אצל נוירולוגים וגם למרפאת החוץ של ביה"ח בילינסון ואיכילוב הגעתי דרך נוירולוגים באותם בתי חולים. לא קיבלתי שם למחלה, אבל צויין שיש לי בעיות זיכרון ושהם ממליצים על אבחונים אצל הנוירופסיכולוג ובאמצעות ההפניות שלהם הצלחתי להגיע לאיבחונים אצל הנוירופסיכולוגים. הנוירופסיכולוגית הראשונה כתבה חוות דעת ארוכה שיש לי בעיות בכל שלבי ותהליכי הזיכרון הקידוד, האיחסון, ובעיקר בשימורו בטווח בינוני, שימורו לטווח ארוך ובשליפתו. היא כתבה על הזיכרון שהם אמיתיים ולא סובייקטיביים. אצלי ה הטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות לא עוזרות. אז ניסו לחשוב שאולי אפשר לעזור לי דרך חוש השמיעה הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים ואז אני לא הצלחתי למצוא את הקשרים אפשריים (לזכירת מילים כמובן) אז באתי עם תסכולים רגשיים מכך והמליצו לי להתמודד בתחום הריגשי באמצעות פסיכולוגים בכדי להקל עלי. הטיפול הפסיכולוגי שאני נמצאת בו כבר שנים רבות, קשור לבעיות הזיכרון כי הופנתי על רקע של קשיי זיכרון וחוסר תיפקוד בשל ההפרעות בזיכרון והיה כתוב בהפניה אל הפסיכולוגית בנוסף לכל שקשיים זיכרון אלה גורמים לי לקשיים ריגשיים ושאני צריכה תמיכה נפשית. הפסיכולוגית מקשרת מאוד בין הקשרים וכל הזמן אומרת לי שאני עוברת דברים קשים בעקבות המוגבלות בזיכרון. בזכותה אני כבר הולכת עם יומן וכך סוף סוף מצליחה לא להגיע לפגישות חשובות (כי בדרך כלל אני שוכחת). אבל לפעמים שוכחת גם להסתכל ביומן, אבל הפסיכולוגית מנסה שהצצה ביומן תהיה מינהג קבוע אצלי. היא נותנת לי תמיכה נפשית רבה ואני מודה לה מאוד על כך. בחוות הדעת של הנוירופסיכולוגים דיברו הזכירו את הביטוי "יכולות קוגניטיביות" ובכולן כתוב על יכולת הזיכרון שלי שהיא לא טובה (על כל תהליכיה ושלביה) בזכירה של כמות דברים . בעיות הזיכרון שלי הם לא כתוצאה מתאונה אלא כנראה שכך נולדתי ובעיות זיכרון אלה הן פגם מולד. האם תוכל לציין עוד שמות של טכניקות לזכירת כמות מסוימת של דברים מלבד אלה שציינת עד כה ? אני מאוד מודה לך על הניסיון לעזור. תבורך
תיקון
מצליחה לא להגיע לפגישות = מצליחה כן להגיע לפגישות.
 
דקלה - אפשר לשאול משהו?

כן הייתי
כן הייתי אצל נוירולוגים וגם למרפאת החוץ של ביה"ח בילינסון ואיכילוב הגעתי דרך נוירולוגים באותם בתי חולים. לא קיבלתי שם למחלה, אבל צויין שיש לי בעיות זיכרון ושהם ממליצים על אבחונים אצל הנוירופסיכולוג ובאמצעות ההפניות שלהם הצלחתי להגיע לאיבחונים אצל הנוירופסיכולוגים. הנוירופסיכולוגית הראשונה כתבה חוות דעת ארוכה שיש לי בעיות בכל שלבי ותהליכי הזיכרון הקידוד, האיחסון, ובעיקר בשימורו בטווח בינוני, שימורו לטווח ארוך ובשליפתו. היא כתבה על הזיכרון שהם אמיתיים ולא סובייקטיביים. אצלי ה הטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות לא עוזרות. אז ניסו לחשוב שאולי אפשר לעזור לי דרך חוש השמיעה הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים ואז אני לא הצלחתי למצוא את הקשרים אפשריים (לזכירת מילים כמובן) אז באתי עם תסכולים רגשיים מכך והמליצו לי להתמודד בתחום הריגשי באמצעות פסיכולוגים בכדי להקל עלי. הטיפול הפסיכולוגי שאני נמצאת בו כבר שנים רבות, קשור לבעיות הזיכרון כי הופנתי על רקע של קשיי זיכרון וחוסר תיפקוד בשל ההפרעות בזיכרון והיה כתוב בהפניה אל הפסיכולוגית בנוסף לכל שקשיים זיכרון אלה גורמים לי לקשיים ריגשיים ושאני צריכה תמיכה נפשית. הפסיכולוגית מקשרת מאוד בין הקשרים וכל הזמן אומרת לי שאני עוברת דברים קשים בעקבות המוגבלות בזיכרון. בזכותה אני כבר הולכת עם יומן וכך סוף סוף מצליחה לא להגיע לפגישות חשובות (כי בדרך כלל אני שוכחת). אבל לפעמים שוכחת גם להסתכל ביומן, אבל הפסיכולוגית מנסה שהצצה ביומן תהיה מינהג קבוע אצלי. היא נותנת לי תמיכה נפשית רבה ואני מודה לה מאוד על כך. בחוות הדעת של הנוירופסיכולוגים דיברו הזכירו את הביטוי "יכולות קוגניטיביות" ובכולן כתוב על יכולת הזיכרון שלי שהיא לא טובה (על כל תהליכיה ושלביה) בזכירה של כמות דברים . בעיות הזיכרון שלי הם לא כתוצאה מתאונה אלא כנראה שכך נולדתי ובעיות זיכרון אלה הן פגם מולד. האם תוכל לציין עוד שמות של טכניקות לזכירת כמות מסוימת של דברים מלבד אלה שציינת עד כה ? אני מאוד מודה לך על הניסיון לעזור. תבורך
דקלה - אפשר לשאול משהו?
בעצם איפה בחיים צריך לזכור רשימת מילים? אני לא מצליחה להעלות בדעתי תפקוד אחד בו צריך לזכור רשימת מילים! אנשים אפילו מגיעים לסופר עם רשימת מצרכים - ולרשום את הרשימה לסופר זו לא רשימה אקראית בכלל אלא קונטקסטואלית! מה אני מנסה להגיד? אני מנסה להגיד שיש הגדרה ליכולות הזיכרון שלך, ויש את איך שאת מתפקדת עם מה שיש לך. אלו שני דברים שקשורים אחד לשני אבל גם נפרדים. אז נכון שאם יש הפרעה מאוד ממוקדת וספציפית בזיכרון, הזיכרון לא יהיה טוב - אבל יש המון מה לעשות כדי לשפר את התפקוד שלך איפה שצריך את הזיכרון הזה. היומן ורשימות זה בדיוק מה שצריך לעשות. אנשים עם הפרעות בזיכרון בעצם צריכים לזכור רק דבר אחד - שיש להם הפרעה בזיכרון. כל ההתנהלות שלך ביום יום צריכה להיות כזו שאת רושמת, בודקת ומאמתת תאריכים, אירועים, מטלות וכו'.
 
זכירה

דקלה - אפשר לשאול משהו?
בעצם איפה בחיים צריך לזכור רשימת מילים? אני לא מצליחה להעלות בדעתי תפקוד אחד בו צריך לזכור רשימת מילים! אנשים אפילו מגיעים לסופר עם רשימת מצרכים - ולרשום את הרשימה לסופר זו לא רשימה אקראית בכלל אלא קונטקסטואלית! מה אני מנסה להגיד? אני מנסה להגיד שיש הגדרה ליכולות הזיכרון שלך, ויש את איך שאת מתפקדת עם מה שיש לך. אלו שני דברים שקשורים אחד לשני אבל גם נפרדים. אז נכון שאם יש הפרעה מאוד ממוקדת וספציפית בזיכרון, הזיכרון לא יהיה טוב - אבל יש המון מה לעשות כדי לשפר את התפקוד שלך איפה שצריך את הזיכרון הזה. היומן ורשימות זה בדיוק מה שצריך לעשות. אנשים עם הפרעות בזיכרון בעצם צריכים לזכור רק דבר אחד - שיש להם הפרעה בזיכרון. כל ההתנהלות שלך ביום יום צריכה להיות כזו שאת רושמת, בודקת ומאמתת תאריכים, אירועים, מטלות וכו'.
זכירה
כן אפשר כמובן ובשמחה
כרגע אני צריכה את העזרים לזכירת מילים היכן שבלימודים צריכים את הזיכרון הזה. בכללית, כל הדיבורים שאני שומעת של האנשים שמדברים אלי וכל המילים שאנשים כותבים ושאותם אני רוצה לקרוא - הכל בנוי ממשפטים, שכל משפט הוא במידה מסוימת בבחינת רשימת מילים. לגבי עצמי - אני נתקלת בצורך לזכור רשימת מילים די הרבה בכל תחומי החיים ובעיקר בלימודים. השירשור מתייחס לזכירת מילים בהקשר של לימודים. בלימודים זה קורה כי כשמביאים לי מחברת מסוכמת או מחברת שאני מנסה לסכם, אז כל פיסקה מסוכמת למילת מפתח. כך שטקסט שלם מסתכם בכמות מסוימת של מילות מפתח. אז אני גם לא זוכרת את המילים (גם אם תגידי לי עכשיו 4 מילים ואחרי 3 דקות תבקשי ממני לחזור עליהן, אזכור אולי רק מילה אחת מהן). וגם אם אצליח לזכור מילה אחת אז אשכח את רוב הרעיונות (למרות מורכבים לפי סדר מופתי של סדר כרונולוגי, אירועים, בצורת סיפור שבדרך כלל מעניין אותי וכו') שהיא אמורה, בתור מילת מפתח, להזכיר לי. אני משתמשת המון המון ברשימות באופן הבא: שלב א': 1. כאשר אני רוצה להבין משהו שאני שומעת או קורא אז: במקרה (נקרא לו "A") שאני שומעת משהו שאני רוצה להבין ושואפת לזכור, אז אני מקליטה את הדברים (למשל מקליטה את המורה) כדי שמאוחר יותר אוכל לכתוב את הדברים הללו ולהשתמש בהם כדי להמשיך לשלב ב' שאתאר אותו בהמשך. 2. במקרה (נקרא לו "B") שאני קוראת משהו שאני רוצה להבין ושואפת לזכור אותו, אז אני עוברת מייד לשלב ב'. שלב ב' 1. לדיבורים שהקלטתי (ממקרה "A" שבשלב א') אני מאזינה מס' פעמים בנחת (ולפעמים נרדמת) ואחרי הרבה האזנות אליהם, אני לוקחת מחברת וכותבת אותם. כך למשל כשהגיע יועץ לרדיו ודיבר, תימללתי לכתב את דיבוריו ויש לי מחברות שלמות לכל דיבור בכל נושא שרציתי להבין ולזכור אותו. ורק כשאני קוראת אותם במחברת ומאזינה אליהם ביחד מס' פעמים, רק אז אני מבינה בערך אבל לא מסוגלת לעולם להיזכר ביותר מפרט אחד מבין כל הפרטים הפרטים שנאמרו אפילו שאחזור כשאאזין להם ואקרא אותם מיליון פעמים. 2. את הטקסטים (ממקרה "B" שבשלב א') שכוללים בין היתר תגובות שיש לי תחושה שיכולים ללמד ולעזור לי ומסקרנים אותי (מביניהן גם תגובות של יעל ניסן בפורומים), אני מקריאה במיקרופון את מה שנכתב ומקליטה את עצמי מקריאה את הדברים. אח"כ אני מאזינה להקלטות אלה במשך היום וגם בלילה המון פעמים(ולפעמים זה עוזר לי להירדם בלילה) ואחרי הרבה האזנות להקלטות אלה, אני לוקחת מחברת וכותבת אותם בכתב ידי (למרות שקיבלתי אותם בטקסט אני מחזירה אותם לטקסט על ידי). כך למשל יש לי מאות מחברות שצברתי במשך השנים האחרונות שאת כולן כתבתי במו ידיי (בתוך המחברות אפשר למצוא גם את התגובות של יעל ניסן כשבראש הדף כתבתי "יעל ניסן השיבה כך:") והכל בתקווה לאסוף לעצמי דברי חכמה, דברי עזרה שיקדמו אותי. אבל אני לא זוכרת כלום למרות שהאזנתי, למרות שכתבתי, למרות שקראתי את המחברות ולמרות שגם קראתי ביזמן שהאזנתי לטקסט שהקלטתי. שום דבר לא נכנס לי לזיכרון ובאותו הרגע אני זוכרת בקושי פרט אחד מתוך פיסקה אחת ששמעת/וקראתי. אבל אחרי מס' דקות בודדות שוכחת את הכל. גם אם סיכמתי את הדברים למילות מפתח שנותנות לי תחושת ביטחון בלזכור אז כל פיסקה מסוכמת למילת מפתח (על ידי שיטות שאני מיישמת מפורומים שונים כולל מפורום אסטרטגיות והנגשת למידה) . כך שטקסט שלם מסתכם בכמות מסוימת של מילות מפתח. אז אני גם לא זוכרת את המילים (גם אם תגידי לי עכשיו 4 מילים ואחרי 3 דקות תבקשי ממני לחזור עליהן, אזכור אולי רק מילה אחת מהן). וגם אם אצליח לזכור מילה אחת אז אשכח את רוב הרעיונות (למרות מורכבים לפי סדר מופתי של סדר כרונולוגי, אירועים, בצורת סיפור שבדרך כלל מעניין אותי וכו') שהיא אמורה, בתור מילת מפתח, להזכיר לי. כל התכתבות אצלי וכל דיבור שמדברים איתי הוא בבחינתי למידה כמו שאתם (הנורמליים) לומדים באוניברסיטה. כל מה שאני שומעת וקוראת (ורוצה להבין ולזכור) אני נאלצת לטפל במידע על ידי מילוי של כל השלבים שכתבתי בזאת. אם לא אעשה זאת, לא אצליח לעולם להגיב לאנשים (כמו אליכם) ובכך אני עלולה לפגוע באנשים ולגרום להם לפרש את שתיקתי מהם בכל מיני פרשנויות. כך אני מתמודדת בחיים וזה קשה. ולכן מתוך נסיון בחיים אני יודעת למה אני זקוקה נואשות. אני זקוקה נואשות לשמות נוספים של טכניקות לזכירת כמות מילים (עד 5 או 6 מילים) שעובדות יותר על חוש השמיעה אך גם טכניקות שעובדות על חוש הראייה ואולי אפילו גם על שמיעה וראייה ביחד. איכשהו אחרי שסיימתי לגלות לכם על המיגבלות שלי, יש בי עצבות. אבל אני לא מבקשת תמיכה נפשית (יש לי פסיכולוגית שדווקא כשאני יוצאת ממנה, אני מרגישה שמחה) אלא שמות של טכניקות ליישם ממש.
 
סליחה על המלל הרב שלי

שלום דיקלה
האם אי פעם אובחנת על ידי נוירלוג? את אומרת שאובחנת מספר פעמים על ידי נוירופסיכולוגים ולא אובחנה כל בעיה בקשב או ריכוז. האם אובחנה איזו בעיה בתחום הזיכרון? הרי יכול להיות מצב של היעדר קשיי קשב וריכוז, ועדיין ליקויי בתחום קידוד המידע, שימורו ושליפתו. האם באבחונים דובר על בעיה כלשהי בזיכרון? לגבי טכניקות, ישנם אנשים שהטכניקה של דימיון / אסוציאציות חזותיות מאוד עוזרת להם, אבל לא לכולם. אני מניח את יודעת שלכל אחד מאיתנו יש יכולות יותר חזקות ויותר חלשות, כך שייתכן והתחום החזותי לא חזק אצלך ולכן, ביחד עם בעיות הזיכרון, הטכניקה החזותית לא עוזרת. האם ניתית הקשר של מילים / הברות או לפי צלילים (אני כעת מדבר על זכירת מילים)? אני אשמח לשמוע ממך מה ניסית עד עכשיו, מה הצליח יותר ומה פחות. מצד שני, את אומרת כי את בטיפול פסיכולוגי שנים. האם הקשיים קשורים לאלה שאת מתארת בתחום הזיכרון? האם הפסיכולוגית מקשרת בין הקשיים? קשיים קוגניטיביים יכולםי להיות תוצאה של המון גורמים, כך שקשה לי על סמך המידע שנתת לתת לך עוד כלים. אשמח להרחיב. שתהיה לך שנה טובה מאוד פביאן ב. - מנהל הפורום
סליחה על המלל הרב שלי
בקיצור אני מתכוונת שאני מעוניינת בשמות נוספים של טכניקות לזכירת כמות מילים (עד 5 או 6 מילים) שעובדות יותר על חוש השמיעה אך גם טכניקות שעובדות על חוש הראייה ואולי אפילו גם על שמיעה וראייה ביחד.
 

SHIKUMTA

New member
שלום שוב דיקלה

סליחה על המלל הרב שלי
בקיצור אני מתכוונת שאני מעוניינת בשמות נוספים של טכניקות לזכירת כמות מילים (עד 5 או 6 מילים) שעובדות יותר על חוש השמיעה אך גם טכניקות שעובדות על חוש הראייה ואולי אפילו גם על שמיעה וראייה ביחד.
שלום שוב דיקלה
דקלה שלום שוב, אני מודה לך על האופן בו את מספרת וחושפת את קשייך, אני קראתי בעיון והבנתי שאת לו מחפשת תמיכה רגשית, אבל בכל זאת, את מתמודדת עם קשיים לא פשוטים וממשיכה הלאה ומחפשת כל הזמן דרכים להתמודד עמן וזה מעורר השראה ותקווה, גם ללא מעט מהאנשים שאני מטפל בהם בקליניקה. לגבי טכניקות, אני יכול לשפר לך שכנוירופסיכולוג, לא פעם ולא פעמיים באים אנשים לקליניקה עם בעיות "לא בדיוק" כמו שכתובות בספרים, ועל כן הפתרונות או הדרכים להתמודד עמן לא כתובים בספרים או במאמרים, אלא זה עניין של אמנות ויצירתיות. זה, בין היתר, מה שאני אוהב במקצוע שלי, שחלק ניכר מההתמודדות מול הקשיים זה עניין של חשיבה, בנייה, יצירה, ביחד עם הלקוח. אני לא יודע כעת לתת לך שמות של טכניקות, צריך לשבת ולחקור לעומק את הקשיים, לבדוק את היכולות שלך, לבחון את נקודות החוזק והחולשה שלך - כי סביר להניח שיש לך נקודות חזקות - ואז להתחיל לנסות בכל מיני דרכים. אני מצטער שאני לא יכול לתת לך תשובות, אבל זה לא יהיה אחראי מצידי לתת לך סתם שמות. בעניין אחר, איך את מצליחה בכל זאת ללמוד ומה את לומדת? תודה על שיתוף הפעולה שוב פביאן ב.
 
שלום גם לך

שלום שוב דיקלה
דקלה שלום שוב, אני מודה לך על האופן בו את מספרת וחושפת את קשייך, אני קראתי בעיון והבנתי שאת לו מחפשת תמיכה רגשית, אבל בכל זאת, את מתמודדת עם קשיים לא פשוטים וממשיכה הלאה ומחפשת כל הזמן דרכים להתמודד עמן וזה מעורר השראה ותקווה, גם ללא מעט מהאנשים שאני מטפל בהם בקליניקה. לגבי טכניקות, אני יכול לשפר לך שכנוירופסיכולוג, לא פעם ולא פעמיים באים אנשים לקליניקה עם בעיות "לא בדיוק" כמו שכתובות בספרים, ועל כן הפתרונות או הדרכים להתמודד עמן לא כתובים בספרים או במאמרים, אלא זה עניין של אמנות ויצירתיות. זה, בין היתר, מה שאני אוהב במקצוע שלי, שחלק ניכר מההתמודדות מול הקשיים זה עניין של חשיבה, בנייה, יצירה, ביחד עם הלקוח. אני לא יודע כעת לתת לך שמות של טכניקות, צריך לשבת ולחקור לעומק את הקשיים, לבדוק את היכולות שלך, לבחון את נקודות החוזק והחולשה שלך - כי סביר להניח שיש לך נקודות חזקות - ואז להתחיל לנסות בכל מיני דרכים. אני מצטער שאני לא יכול לתת לך תשובות, אבל זה לא יהיה אחראי מצידי לתת לך סתם שמות. בעניין אחר, איך את מצליחה בכל זאת ללמוד ומה את לומדת? תודה על שיתוף הפעולה שוב פביאן ב.
שלום גם לך
אני לא מצליחה ללמוד. אני תלמידה של המתקשרים איתי. כל אדם שמדבר איתי, בכתיבה או בעל פה, הוא בשבילי מורה כדי שאוכל להבין את מה שהוא אומר. כל הטיפול שאני עושה במידע שמועבר אלי, הוא כמו הטיפול שעושה מכשיר שמיעה לחירש. כרגע מכל מה שכתבת, למרות כל העיבודים, ההקלטות וכתיבתי את דבריך, אני לא מצליחה להיזכר במה שכתבת וכמה שאני מנסה תמיד זכור לי רק פרט אחד וגם הוא לא מה שכתבת אלא רק מסוכם. "אין לי עוד טכניקות נוספות לאלה שכתבתי לך כבר". ואולי בכלל לא התכוונת לזה, אבל זה רק מה שזכור לי למרות שהתגובה שלך היא מעל מהתיבה הריקה שאני כותבת בה כרגע ולמרות שאני האזנתי ומאזינה לתגובה שכתבת (הקלטתי את עצמי מקריאה את כל התגובות שלכם) ולמרות שגם כתבתי בכתב ידי את התגובה שלך. אני יודעת שאפשר לחלק את התגובה שלך לנושאים ועשיתי את זה, אבל שום דבר לא זכור לי.
 
המשך

שלום גם לך
אני לא מצליחה ללמוד. אני תלמידה של המתקשרים איתי. כל אדם שמדבר איתי, בכתיבה או בעל פה, הוא בשבילי מורה כדי שאוכל להבין את מה שהוא אומר. כל הטיפול שאני עושה במידע שמועבר אלי, הוא כמו הטיפול שעושה מכשיר שמיעה לחירש. כרגע מכל מה שכתבת, למרות כל העיבודים, ההקלטות וכתיבתי את דבריך, אני לא מצליחה להיזכר במה שכתבת וכמה שאני מנסה תמיד זכור לי רק פרט אחד וגם הוא לא מה שכתבת אלא רק מסוכם. "אין לי עוד טכניקות נוספות לאלה שכתבתי לך כבר". ואולי בכלל לא התכוונת לזה, אבל זה רק מה שזכור לי למרות שהתגובה שלך היא מעל מהתיבה הריקה שאני כותבת בה כרגע ולמרות שאני האזנתי ומאזינה לתגובה שכתבת (הקלטתי את עצמי מקריאה את כל התגובות שלכם) ולמרות שגם כתבתי בכתב ידי את התגובה שלך. אני יודעת שאפשר לחלק את התגובה שלך לנושאים ועשיתי את זה, אבל שום דבר לא זכור לי.
המשך
אני גם אחת שמנסה ללמוד ולקרוא בכל תחום אבל שום דבר לא נכנס לי לראש, למרות שאותן 10 שניות (מקסימום) שבהן אני קוראת כל משפט בטקסטים (או מאזינה לאנשים שמדברים איתי) אני דווקא נהנת ומסתקרנת להמשיך ולקרוא ולשמוע. אבל הבעיה היא שבגלל שכלום אני לא זוכרת אז זה מייאש אותי מאוד ולכן אני פונה לעזרה ותמיד יש לי מזל רע שאני מחכה לעיצה טובה והיא לא מגיעה. אפילו בטיפולים אצל הנוירופסיכולוגים, הם אמרו לי ליצור כל מיני הקשרים בין המילים, לדמיין את הסיפור של המשפט ולא הצלחתי. דווקא נוצר לי קושי אדיר להמציא הקשרים והקושי בילבל אותי והוציא אותי מהריכוז וגרם לאיטיות גדולה שניתקה אותי מהתוכן.
 

SHIKUMTA

New member
תשובה

המשך
אני גם אחת שמנסה ללמוד ולקרוא בכל תחום אבל שום דבר לא נכנס לי לראש, למרות שאותן 10 שניות (מקסימום) שבהן אני קוראת כל משפט בטקסטים (או מאזינה לאנשים שמדברים איתי) אני דווקא נהנת ומסתקרנת להמשיך ולקרוא ולשמוע. אבל הבעיה היא שבגלל שכלום אני לא זוכרת אז זה מייאש אותי מאוד ולכן אני פונה לעזרה ותמיד יש לי מזל רע שאני מחכה לעיצה טובה והיא לא מגיעה. אפילו בטיפולים אצל הנוירופסיכולוגים, הם אמרו לי ליצור כל מיני הקשרים בין המילים, לדמיין את הסיפור של המשפט ולא הצלחתי. דווקא נוצר לי קושי אדיר להמציא הקשרים והקושי בילבל אותי והוציא אותי מהריכוז וגרם לאיטיות גדולה שניתקה אותי מהתוכן.
תשובה
הקשיים שאת מתארת גדולים בכדי לעשות הקשרים בין המילים. איך הזיכרון הפרוצדוראלי? - זיכרון של פעולה? האם את זוכרת פעולות? רצף של פעולות? איך למדת בעבר כל מיני דברים בסיסיים? (לכתוב, לקרוא). תודה פביאן ב.
 
הזיכרון הפרוצדורלי טוב

תשובה
הקשיים שאת מתארת גדולים בכדי לעשות הקשרים בין המילים. איך הזיכרון הפרוצדוראלי? - זיכרון של פעולה? האם את זוכרת פעולות? רצף של פעולות? איך למדת בעבר כל מיני דברים בסיסיים? (לכתוב, לקרוא). תודה פביאן ב.
הזיכרון הפרוצדורלי טוב
הזיכרון הפרוצדורלי שלי הוא כזה שקל לי לשלוף אוטומטית דברים שאני כבר יודעת אבל לפני כן לקח לי המון המון זמן ללמוד דברים חדשים. בעיקר אם ההרגלים והמיומנויות מורכבות מיותר משלושה מרכיבים. אבל כל דבר למדתי בנפרד וגם אותו לקח לי הרבה זמן. למשל איך למדתי לגלוש לאתרים באינטרנט ? המיומנות הזאת פורקה למרכיביה כך שלמדתי בניפרד איך להדליק את המחשב. אח"כ למדתי איך לזהות שהמערכת ההפעלה כבר עלתה. אח"כ למדתי בנפרד איך לזהות את START, אח"כ למדתי איך ללחוץ על אינטרנט אקספלורר, אח"כ למדתי בניפרד איך לזהות את שורת הכתובת, אח"כ איך ללחוץ על התחבר לאינטרנט, אח"כ איך לרשום בשורת הכתובת שבאינטרנט אקספלורר את הכתובת GOOGLE, וכו'... כך שההוראה "לגלוש באינטרנט" פורקה להוראות משנה וכל הוראת משנה למדתי אבל לקח לי המון המון זמן ללמוד להיזכר איך עושים אותה. האיטיות שלי מקשה עלי ולפעמים מונעת ממני ללמוד גם איך לבצע אפילו מרכיב אחד. הסיבה היא בגלל שהקשיים נמצאים בסוגי הזיכרונות האחרים: בזיכרון המפורש והלא מפורש קשה לי להיזכר גם אם מבקשם ממני באופן מודע וגם אם אני נאלצת מבלי שאדע להיזכר, קשה לי להיזכר ביותר מדבר אחד מתוך מס' דברים שלמדתי בדקות האחרונות. לכן סך הכל אפשר להגיד בגדול שהבעיה שלי היא בזיכרון הפרוצדורלי. גם הזיכרון האפיזודי שלי הוא טוב כי אני זוכרת אירועים מהעבר, אבל בכל זאת תמיד קשה לי להיזכר ביותר מעובדה אחת גם כשזה נוגע לאירוע אישי שחוויתי אז קשה לי להיזכר ביותר מעובדה אחת. יש לי קושי בזיכרון הדקלרטיבי וקשה לי להיזכר ביותר מפרט אחד כמו תאריך, ולפעמים כשאני רוצה להיזכר בדברים אינפורמטיביים שאנשים אומרים/כותבים לי (אני לומדת את מה שנאמר לי ו"תלמידה") אז כל הזמן יוצא שאני זוכרת רק פרט אחד. למשל זוכרת רק "זכור לי שאמרו לי את זה בשבוע שעבר". יש לי בעיה בזיכרון סמנטי וכל מידע הופך לסמנטי בשבילי. ובמילא יש לי קשיים בזיכרון הסמנטי. יש לי בעיה ואני מחפשת טכניקות שיתאימו לה ואחלק אותה לשניים: 1. קשה לי לבצע תהליך של מיזוג consolidation כדי שאצליח לשמור פרטים מתוך הזיכרון עבודה ולגבש ממנו בכך את הפרטים לטווח ארוך יותר. וזאת למרות שאני באמת משננת ואני לא סתם כותבת שאני משננת הרבה. אלא אני באמת משננת המון המון המון. כי אני יודעת ששינון היא אחת מהעזרים שמאפשרים לשמור את מה שלומדים. אז כאמור יש לי בעיה לבצע את consolidation. 2. קשה לבצע תהליך (אולי אפשר לקרוא לו הפוך מהקודם) של שליפה ואני לעולם לא מצליחה לשלוף יותר מפרט אחד שאני כבר יודעת ולא משנה מאיזה מאגר של זיכרון. כך שקשה לי לשלוף יותר מפרט אחד מסיפור הילדות שלי עם הורי בבית (מהמאגר האפיזודי), וקשה לי לשלוף יותר מפרט אחד מתוך משהו שלא קשור אלי ריגשית ואישית שלמדתי (מהזיכרון הסמנטי), ואני ממש לא מסוגלת להיזכר בהוראות של מטלה אחת (מהזיכרון הדקלרטיבי) אלא רק בהוראה אחת מתוכן. אלה 2 בעיות שאני קורא להן "הבעיה שלי" וזאת בנוסף לכך שמאוד מציק לי שאין לי דרך לקבל משוב על הקידוד של מידע אינפורמטיבי כללי (לא אישי אלא סמנטי) שיאפשר לי לדעת עד כמה אהיה מסוגלת אח"כ לשלוף ממנו יותר ממרכיב אחד לפחות. והמחסור בטכניקה לדעת משוב שכזה, מאוד מתסכל אותי ומשאיר אותי חסרת אונים מול הבעיה שלי. כעת אני מרגישה שכתבתי דברים ספציפיים ועכשיו יהיה קל יותר לספר לי מידע על טכניקות - מידע שיתאים ויקריב אותי להתמודדות יעילה עם הבעיות שלי.
 

SHIKUMTA

New member
דקלה

הזיכרון הפרוצדורלי טוב
הזיכרון הפרוצדורלי שלי הוא כזה שקל לי לשלוף אוטומטית דברים שאני כבר יודעת אבל לפני כן לקח לי המון המון זמן ללמוד דברים חדשים. בעיקר אם ההרגלים והמיומנויות מורכבות מיותר משלושה מרכיבים. אבל כל דבר למדתי בנפרד וגם אותו לקח לי הרבה זמן. למשל איך למדתי לגלוש לאתרים באינטרנט ? המיומנות הזאת פורקה למרכיביה כך שלמדתי בניפרד איך להדליק את המחשב. אח"כ למדתי איך לזהות שהמערכת ההפעלה כבר עלתה. אח"כ למדתי בנפרד איך לזהות את START, אח"כ למדתי איך ללחוץ על אינטרנט אקספלורר, אח"כ למדתי בניפרד איך לזהות את שורת הכתובת, אח"כ איך ללחוץ על התחבר לאינטרנט, אח"כ איך לרשום בשורת הכתובת שבאינטרנט אקספלורר את הכתובת GOOGLE, וכו'... כך שההוראה "לגלוש באינטרנט" פורקה להוראות משנה וכל הוראת משנה למדתי אבל לקח לי המון המון זמן ללמוד להיזכר איך עושים אותה. האיטיות שלי מקשה עלי ולפעמים מונעת ממני ללמוד גם איך לבצע אפילו מרכיב אחד. הסיבה היא בגלל שהקשיים נמצאים בסוגי הזיכרונות האחרים: בזיכרון המפורש והלא מפורש קשה לי להיזכר גם אם מבקשם ממני באופן מודע וגם אם אני נאלצת מבלי שאדע להיזכר, קשה לי להיזכר ביותר מדבר אחד מתוך מס' דברים שלמדתי בדקות האחרונות. לכן סך הכל אפשר להגיד בגדול שהבעיה שלי היא בזיכרון הפרוצדורלי. גם הזיכרון האפיזודי שלי הוא טוב כי אני זוכרת אירועים מהעבר, אבל בכל זאת תמיד קשה לי להיזכר ביותר מעובדה אחת גם כשזה נוגע לאירוע אישי שחוויתי אז קשה לי להיזכר ביותר מעובדה אחת. יש לי קושי בזיכרון הדקלרטיבי וקשה לי להיזכר ביותר מפרט אחד כמו תאריך, ולפעמים כשאני רוצה להיזכר בדברים אינפורמטיביים שאנשים אומרים/כותבים לי (אני לומדת את מה שנאמר לי ו"תלמידה") אז כל הזמן יוצא שאני זוכרת רק פרט אחד. למשל זוכרת רק "זכור לי שאמרו לי את זה בשבוע שעבר". יש לי בעיה בזיכרון סמנטי וכל מידע הופך לסמנטי בשבילי. ובמילא יש לי קשיים בזיכרון הסמנטי. יש לי בעיה ואני מחפשת טכניקות שיתאימו לה ואחלק אותה לשניים: 1. קשה לי לבצע תהליך של מיזוג consolidation כדי שאצליח לשמור פרטים מתוך הזיכרון עבודה ולגבש ממנו בכך את הפרטים לטווח ארוך יותר. וזאת למרות שאני באמת משננת ואני לא סתם כותבת שאני משננת הרבה. אלא אני באמת משננת המון המון המון. כי אני יודעת ששינון היא אחת מהעזרים שמאפשרים לשמור את מה שלומדים. אז כאמור יש לי בעיה לבצע את consolidation. 2. קשה לבצע תהליך (אולי אפשר לקרוא לו הפוך מהקודם) של שליפה ואני לעולם לא מצליחה לשלוף יותר מפרט אחד שאני כבר יודעת ולא משנה מאיזה מאגר של זיכרון. כך שקשה לי לשלוף יותר מפרט אחד מסיפור הילדות שלי עם הורי בבית (מהמאגר האפיזודי), וקשה לי לשלוף יותר מפרט אחד מתוך משהו שלא קשור אלי ריגשית ואישית שלמדתי (מהזיכרון הסמנטי), ואני ממש לא מסוגלת להיזכר בהוראות של מטלה אחת (מהזיכרון הדקלרטיבי) אלא רק בהוראה אחת מתוכן. אלה 2 בעיות שאני קורא להן "הבעיה שלי" וזאת בנוסף לכך שמאוד מציק לי שאין לי דרך לקבל משוב על הקידוד של מידע אינפורמטיבי כללי (לא אישי אלא סמנטי) שיאפשר לי לדעת עד כמה אהיה מסוגלת אח"כ לשלוף ממנו יותר ממרכיב אחד לפחות. והמחסור בטכניקה לדעת משוב שכזה, מאוד מתסכל אותי ומשאיר אותי חסרת אונים מול הבעיה שלי. כעת אני מרגישה שכתבתי דברים ספציפיים ועכשיו יהיה קל יותר לספר לי מידע על טכניקות - מידע שיתאים ויקריב אותי להתמודדות יעילה עם הבעיות שלי.
דקלה
שלום לך דקלה, שוב פעם, סליחה על האיחור בתשובה. בהינתן הבעיות הקשות שאת מתארת, לכתוב כמו שאת כותבת לבטח לקח ללך זמן רב, ועוד יותר זמן ללמוד את המושגים - נכון שלפי תיאורייך את חיה עם הבעיות האלה ובכל זאת... האם אי פעם ניסית לערב רגשות לתהליך הזכירה? האם, בהסתכלך על העבר, את זוכרת אירועים שהשאירו בך חותם רגשי? לא צריך להיות אירוע "קיצוני" רגשית, אלא איזה אירוע שהיה בו מרכיז רגשי חזק מבדרך כלל. מניסיוני, כשרגש נפגש עם זיכרון, הזיכרון מתחזק, הן רגש חיובי והן רגש שלילי. לדוגמא - להבדיל ולא עלינו - אנשים עם תסמונת פוסט טראומטית, שחוו חוויה קשה, נזכרים פעם אחר פעם באירוע, ללא יכולת להשתחרר ממנו. להבדיל עוד פעם, אני מציע לך להשתמש ברגשות כגשר לתהליך קידוד המידע. אשמח לקבל ממך תגובה ושליחה אם לוקח לי יותר זמן מהרגיל להשיב, ישנן סיבות מוצדקות לכך תודה וחג שמח פביאן ב. - מנהל הפורום
 
מצטערת על שגיאות כתיב

דקלה
שלום לך דקלה, שוב פעם, סליחה על האיחור בתשובה. בהינתן הבעיות הקשות שאת מתארת, לכתוב כמו שאת כותבת לבטח לקח ללך זמן רב, ועוד יותר זמן ללמוד את המושגים - נכון שלפי תיאורייך את חיה עם הבעיות האלה ובכל זאת... האם אי פעם ניסית לערב רגשות לתהליך הזכירה? האם, בהסתכלך על העבר, את זוכרת אירועים שהשאירו בך חותם רגשי? לא צריך להיות אירוע "קיצוני" רגשית, אלא איזה אירוע שהיה בו מרכיז רגשי חזק מבדרך כלל. מניסיוני, כשרגש נפגש עם זיכרון, הזיכרון מתחזק, הן רגש חיובי והן רגש שלילי. לדוגמא - להבדיל ולא עלינו - אנשים עם תסמונת פוסט טראומטית, שחוו חוויה קשה, נזכרים פעם אחר פעם באירוע, ללא יכולת להשתחרר ממנו. להבדיל עוד פעם, אני מציע לך להשתמש ברגשות כגשר לתהליך קידוד המידע. אשמח לקבל ממך תגובה ושליחה אם לוקח לי יותר זמן מהרגיל להשיב, ישנן סיבות מוצדקות לכך תודה וחג שמח פביאן ב. - מנהל הפורום
מצטערת על שגיאות כתיב
נכון לקח לי הרבה זמן לכתוב. אני קצב הלמידה שלי איטי וזה מולד אצלי. רוב מה שאני לומדת, אני לומדת כי אני אוהבת ומהאהבה יש הרבה רגש. כן אירועים מהעבר השאירו בי חותם בזיכרון. אתה יודע, אני זוכרת מאירועי העבר (בילדותי) את הנוף, הורי, ביתנו ובכל הזיכרונות האלה יש משהו משותף. המאפיין המשותף הוא שחווית הנוכחות שלי נמצאת בכל הזיכרונות האפיזודיים האלה. איכשהו יוצא שאני כל הזמן הייתי במצב מודעות אוטונואטית וכנראה שלמרות שאני אוהבת ללמוד את הדברים שאני מאוד מתעניינת בהם, בכל זאת המודעות שלי תופסת אותם כמידע סמנטי אובייקטיבי שאני לא תלויה בו כדי לשרוד. וכנראה שכדי להיות מכוונת ללמוד מידע כללי (סמנטי), פתאום קשה לי לעבור ממודעות אוטונואטית למודעות נואטית. אני מאוד מתחברת עם מה שאתה כותב שרגש עוזר לקדד בזיכרון מידע. ובאמת אנשים שעוברים אירועים קשים עם הרבה לחץ, נשארים עם זיכרון אובססיבי ללחץ שליווה את החוויה העצומה שהם חוו כמו שכתבת. אתה מציע לי להשתמש ברגשות כגשר לתהליך קידוד המידע. לי יש את רגש האהבה וההתעניינות לדברים שאני לומדת (כמו את הדברים שאתה כותב למשל). אבל למרות שקיימים רגשות חיוביים ביזמן קידוד המידע לזיכרון, הרגשות בכל זאת לא אפקטיביים מספיק לצורך קידוד המידע לזיכרון. אני מרגישה אפילו שאין לי שליטה על התארגנותו של תהליך קידוד המידע באופן כזה שיאפשר לי להשתמש ברגשות האהבה והסקרנות שלי לתוכן פריטי המידע כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע. ומיד כשהבנתי את מה שאתה כותב, שאל את עצמי – איך משתמשים ברגשות כך שהרגשות ישמשו כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע שנרצה אח"כ לשלוף ולהיזכר בהם בקלות יחסית ? כי לפעמים הרגשות משמשים כגשר לכל מיני מידע שאנחנו לא רוצים שנזכור אח"כ. אז איך מצליחים במודע לשים בכוונת דווקא את אותם פריטי מידע הרצויים לנו (שנרצה להיזכר בהם אח"כ) כך שהרגשות ישמשו כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע שאנו בוחרים לקדד ? אני מכירה את המונחים הפסיכולוגיים של מנמוניקה שמכילים עזרים כמו התניה קלאסית וחיזוקים חיוביים, קישור אסוציאטיבי של המילים השונות אותם אנו צריכים לזכור לבין החיים שלנו, לחשוב על מסלול קבוע שאנו עושים בכל יום למשל קמים מהמיטה, הולכים לשירותים, מצחצחים שיניים...ואז, להכניס את המילים שאנו צריכים לזכור לתוך המסלול שאנו עושים, להמציא סיפור על עד 7 פריטי מידע מתוך הרשימה שיוצגו למשך דקה וחצי ואח"כ יוצגו בתדירות הולכת ויורדת, לאפיין כל פריט מידע בתכונה או תמונה ייחודית, לחזק את הייחודיות ואת ההבחנה בין פריטי המידע וכו'... אבל הבעיה בכל המנמוניקות האלה היא שאני לא יודעת איך להשתמש בהם כדי שהם יעזרו לי להשתמש ברגשות כגשר לקידוד פריטי המידע בזיכרון. ואפילו בשביל לדעת איך להשתמש במנמוניקות המוכנות לצורך הזה אני צריכה טכניקות/טיפים ועיצות. אפילו בשביל זה. תודה וחג שמח
 

lironsag

New member
טיפים

מצטערת על שגיאות כתיב
נכון לקח לי הרבה זמן לכתוב. אני קצב הלמידה שלי איטי וזה מולד אצלי. רוב מה שאני לומדת, אני לומדת כי אני אוהבת ומהאהבה יש הרבה רגש. כן אירועים מהעבר השאירו בי חותם בזיכרון. אתה יודע, אני זוכרת מאירועי העבר (בילדותי) את הנוף, הורי, ביתנו ובכל הזיכרונות האלה יש משהו משותף. המאפיין המשותף הוא שחווית הנוכחות שלי נמצאת בכל הזיכרונות האפיזודיים האלה. איכשהו יוצא שאני כל הזמן הייתי במצב מודעות אוטונואטית וכנראה שלמרות שאני אוהבת ללמוד את הדברים שאני מאוד מתעניינת בהם, בכל זאת המודעות שלי תופסת אותם כמידע סמנטי אובייקטיבי שאני לא תלויה בו כדי לשרוד. וכנראה שכדי להיות מכוונת ללמוד מידע כללי (סמנטי), פתאום קשה לי לעבור ממודעות אוטונואטית למודעות נואטית. אני מאוד מתחברת עם מה שאתה כותב שרגש עוזר לקדד בזיכרון מידע. ובאמת אנשים שעוברים אירועים קשים עם הרבה לחץ, נשארים עם זיכרון אובססיבי ללחץ שליווה את החוויה העצומה שהם חוו כמו שכתבת. אתה מציע לי להשתמש ברגשות כגשר לתהליך קידוד המידע. לי יש את רגש האהבה וההתעניינות לדברים שאני לומדת (כמו את הדברים שאתה כותב למשל). אבל למרות שקיימים רגשות חיוביים ביזמן קידוד המידע לזיכרון, הרגשות בכל זאת לא אפקטיביים מספיק לצורך קידוד המידע לזיכרון. אני מרגישה אפילו שאין לי שליטה על התארגנותו של תהליך קידוד המידע באופן כזה שיאפשר לי להשתמש ברגשות האהבה והסקרנות שלי לתוכן פריטי המידע כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע. ומיד כשהבנתי את מה שאתה כותב, שאל את עצמי – איך משתמשים ברגשות כך שהרגשות ישמשו כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע שנרצה אח"כ לשלוף ולהיזכר בהם בקלות יחסית ? כי לפעמים הרגשות משמשים כגשר לכל מיני מידע שאנחנו לא רוצים שנזכור אח"כ. אז איך מצליחים במודע לשים בכוונת דווקא את אותם פריטי מידע הרצויים לנו (שנרצה להיזכר בהם אח"כ) כך שהרגשות ישמשו כגשר לתהליך קידוד פריטי המידע שאנו בוחרים לקדד ? אני מכירה את המונחים הפסיכולוגיים של מנמוניקה שמכילים עזרים כמו התניה קלאסית וחיזוקים חיוביים, קישור אסוציאטיבי של המילים השונות אותם אנו צריכים לזכור לבין החיים שלנו, לחשוב על מסלול קבוע שאנו עושים בכל יום למשל קמים מהמיטה, הולכים לשירותים, מצחצחים שיניים...ואז, להכניס את המילים שאנו צריכים לזכור לתוך המסלול שאנו עושים, להמציא סיפור על עד 7 פריטי מידע מתוך הרשימה שיוצגו למשך דקה וחצי ואח"כ יוצגו בתדירות הולכת ויורדת, לאפיין כל פריט מידע בתכונה או תמונה ייחודית, לחזק את הייחודיות ואת ההבחנה בין פריטי המידע וכו'... אבל הבעיה בכל המנמוניקות האלה היא שאני לא יודעת איך להשתמש בהם כדי שהם יעזרו לי להשתמש ברגשות כגשר לקידוד פריטי המידע בזיכרון. ואפילו בשביל לדעת איך להשתמש במנמוניקות המוכנות לצורך הזה אני צריכה טכניקות/טיפים ועיצות. אפילו בשביל זה. תודה וחג שמח
טיפים
משמעות למילים ארגון קשר הבנה ידיעה וחזרה נראה לי שיכולים מאוד מאוד לעזור, והכי חשוב לעשות את הכל בצורה הכי פשוטה שאפשר שלא יהיה עומס של מסיחי תשומת לב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה