לנוכח התנהלות מחפירה של חברות הנסיעות

לנוכח התנהלות מחפירה של חברות הנסיעות

אני מצרף את מכתבי אל שרי התיירות, תחבורה, כלכלה, וכן עותק לידיעת יוזם החוק ח"כ אחמד טיבי.
 
זה ידוע שחברות הצ'רטר לא מנפיקות

כרטיסי טיסה מידי, כך ניתנת להם הזדמנות לשנות את מועדי הטיסות לפי הצרכים שלהם
מבלי שאפשר יהייה לתבוע אותם.

ידוע גם שבעקבות זה הכרטיסים זולים יותר מטיסות סדירות ויש על זה הרבה קופצים.

אנחנו הזמנו כרטיסי טיסה לארה"ב דרך האינטרנט במחיר של 1.200$ הכרטיס למיאמי
כאשר באל על רצו מאיתנו 2.200$ כרטיס אחד, כל אחד עושה את הבחירות שלו
בהתאם לסכום אותו הוא רוצה לשלם.

והכי חשוב זה שיש רגעים.....
 
מאיר, תעדכן אותנו אם תקבל תשובה

על מכתבך זה, גם לנו עשו אותו תרגיל, אבל לא ידענו את החוקים שניתן להתלונן בענין זה !! כל הכבוד לך !!!
 
העובדה היא

שמחיר טיסות השכר אמור להיות בזול יותר מטיסות סדירות, אבל כשהחלפתי את טיסת השכר בטיסה סדירה, קבלתי החזר 650 שקלים.

כששאלתי פעם למה טיסות השכר יקרות, ענו לי סוכנים שלא משנה אם אקח מלון או רק טיסה, הם ירויחו טוב בכל מקרה.....
 
לאה, תמיד אפשר להתלונן העניין הוא

אם מישהו מתיחס לתלונה ואיך הם מגיבים.

מה שידוע שעל איחור בטיסות צרטר לא מקבלי פיצוי.
 
זו הסיבה לחוק הזה

החוק קובע דרכים לפצות את הציבור במגוון תשובות, וכן, החוק מטיל את האחריות המלאה על סוכנויות הנסיעות, והן כבר לא יכולות להפנות את המתלונן לכל מיני חברות-בת, הסוכנויות חייבות לפי החוק לטפל בכל הבעיה.
לכן חברות הנסיעות עושות הכל על מנת לעקוף את החוק, אחרת או שזה יעלה להן הון תועפות, או שיתחילו להתנהל כחוק.
כעת הם חושבים שמצאו פתרון, אבל הוא בלתי חוקי, וכאן באה הדרישה שלי מהשרים לתקן את החוק ולסתום את הפירצה הזו.
ואני לא מתכוון לוותר לאף אחד, השלב הבא יהיה מבקר המדינה.....
 
בוקר טוב, בתי המשפט גם זה לתביעות קטנות

כבר התעייפו מהנוסעים המתלוננים, כבר לא פוסקים לטובת הנוסע,
תבדוק בפסקי דין ותראה.

בכלל להוציא כל כך הרבה אנרגיות על תלונות ועצבים למי זה טוב?
 
דוגמא לפסק דין.

טיסות שכר

אישרור טיסת שכר

ת"ק 9204/01 טולדו אלברט נ' כלל תעופה בע"מ ואח' (לא פורסם) (פס"ד מיום 24.2.02)

התובע רכש אצל הנתבעת מס' 1 באמצעות הנתבעת מס' 2 כרטיס טיסה בטיסת שכר. כאשר התייצב בנמל התעופה לטיסה חזרה גילה כי הטיסה הוקדמה ליום לפני כן. התובע רכש כרטיס חילופי והגיש תביעה בה הוא דורש השבה של עלות כרטיס החלופי וכן הוצאות. לדבריו, הגם שמדובר בטיסת שכר תאריכי הטיסה אינם ניתנים לשינוי.

הנתבעות טוענות כי התובע לא אישר את הטיסה 72 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן, וכי אילו היה עושה כן הין היו מיידעות אותו בדבר הקדמת הטיסה.

עוד טוענות הנתבעות כי התובע מנוע מלתבוע אותן בהעדר יריבות, הואיל וכרטיס הטיסה החילופי נרכש באמצעות כרטיס האשראי של חברה בה מועסק התובע.

נפסק (כב' השו' חיים טובי ):

משהוכח שכרטיס הטיסה החילופי נרכש באמצעות כרטיס האשראי של החברה בה משמש התובע מנכ"ל, נגרמה ההוצאה לחברה ולא לתובע. "משהוכח כי הנזק הכספי לו עותר התובע נגרם לחברה אין הוא זכאי להחזר כספים אשר לא הוצאו על ידו".

"...הוכח...כי התובע לא אישר את הטיסה 72 שעות לפני המועד המתוכן בניגוד למתחייב מההוראות שעל גבי כרטיס הטיסה... ברי כי בנסיבות אלה לא יכולות היו הנתבעות ליידע את התובע על הקדמת הטיסה בהעדר קשר עמם ! לו היה התובע ממלא אחר חובתו האמורה היו הנתבעות מיידעות אותו, מבעוד מועד, על הקדמת הטיסה ואף היה סיפק בידן להטיסו בטיסה חילופית באמצעות המוביל האווירי. משבחר התובע שלא למלא אחר חובתו האמורה אין לו להלין אלא על עצמו".

התביעה נדחתה.



ת"ק (תל אביב) 8983/02 אלברט אלבז ואח' נ' סופר צ'רטר (לא פורסם) (פס"ד מיום 7.11.02).

כאשר הגיעו הנוסעים לנמל התעופה בחו"ל על מנת לשוב לישראל, התברר להם כי טיסתם בוטלה. הם נאלצו "לבלות" את הלילה בשדה התעופה. התובעת מס' 2 שישנה על ספסל בשדה התעופה נפלה ממנו וסבלה משברים בצלעות.

נפסק (כב' השופטת ב' טולקובסקי ):

"אין חולק כי הטיסה נשוא התביעה היתה "טיסת שכר". כידוע לכל, טיסות שכר נתונות לביטולים ולשינויים בלוח הזמנים. על פי תנאי הכרטיס..."הנוסע חייב לודא את תאריך ושעת ההמראה הסופיים עם המארגן או נציגו לפחות 72 שעות לפני מועד ההמראה הנקובה..."

"התובעים לא אשררו את טיסתם. ...לו היו התובעים דואגים לאשרר את טיסתם כנדרש, היו מקבלים הודעה על ביטול הטיסה והעברת הנוסעים לטיסה מוקדמת יותר ומשלא עשו כן אין להם להלין אלא על עצמם. ראה ענין זה ת.ק. 9204/01 טולדו אלברט נ' כלל תעופה (לא פורסם) ות.ק. 6119/9 חסין נ' פוקס (לא פורסם)...".

התביעה נדחתה.


תקראו במשפט הראשון איזה תחמן הנוסע, קיבל כרטיסים ע"ח מקום העבודה ורצה לתבוע לעצמו את כספי הזיכוי במשפט.
לבתי המשפט כבר נמאס מהתחמנים והמתחכמים למינהם.

שים לב שפירא שבכל מקום כתוב שיש שינוי במועדי הטיסה כאשר טסים בצ'רטר.
 
את מציגה דוגמאות לא טובות

ראשית, הן מלפני חקיקת החוק המדובר.
שנית, מקריאה בריפרוף, מי שאשם אלו המתלונים שלא עשו את מה שהיה צריך לעשות (למשל לאשרר את הכרטיס 72 שעות לפני הטיסה), אבל החוק בא להגן על האנשים מפני הזזת טיסות שרירותית.
שלישית, החוק קובע במפורש עד כמה אפשר להזיז את שעת הטיסה, בדיוק. (לכן אני לא טס יותר בטיסות שכר, אלא רק בטיסות סדירות).
רביעית, טיסה סדירה לא צריך לאשרר כיוון שהן קבועות.
 

ladybug4NLP

Active member
מה זה משנה אם הנזק נגרם לחברה או ישירות לאיש

(ובמקרה שהוא גם מנכ"ל אני מניחה שזה גם הכיס שלו)

מאידך, גם אני סבורה שהדוגמאות האלה אינן מייצגות מאחר והנוסעים לא מלאו את התנאים שנדרשו מיהם כמו למשל אישור הטיסה וכד'.

ככלל אני לא מציחה חהבין מה ההגיון לפטור טיסות שכר לכל מיני התחייבויות.
הרי בדיוק הפוך.

נוסע רגיל שנוסע בטיסה רגילה יכול לחזור בכל עת שהכרטיס הבודד שלו קובע.

טיסות צ'רטר הן טיסות של אנשים מאורגנים בקבוצצות.
אלא אם במקרה של אסון, כולם נוסעים באותו זמן וכולם חוזרים באותו זמן, כל שתפוסת המטוס ידועה מראש וכן גם ההמראה ביציאה מהמדינה (ישראל) והיציאה ממדינת היעד.
 
למעלה