לניר פרידמן (ולכווולם).....

Snorlax

New member
לניר פרידמן (ולכווולם).....

השאלה מכוונת לניר פרידמן בשל הבנתו במצלמות ווידאו, אך אבקש את עזרתו של כל אחד שחושב שיוכל לעזור לי.... אז ככה, אני מתכננן לקנות מצלמת וידאו דיגיטלית ביתית, יש לי שתי אפשרויות בין מצלמות: DCR-TRV38 - MiniDV DCR-IP55 - MICROMV שניהן מצלמות טובות וההבדלים ביניהן לא כל כך גדולים ה IP55 יותר טובה. המטרה שלי שלאחר צילומי הווידאו אני רוצה לערוך את הצילומים על המחשב, ידוע לי שבעזרת ה TRV38 אני אוכל לדגום ישר למחשב (יש יציאת DV) אך לא ידוע לי אם בעזרת ה IP55 אני אוכל לדגום ישר למחשב (יש יציאת DV). זה השיקול היחיד שיגרום לי לבחור בין שתי המצלמות. אני לא מתכוון לקנות את המצלמה בארץ( אין אותן פה...) אני משתמש ב AVID אם זה חשוב.... אני מאוד מודה לכם אם תוכלו לעזור לי. תודה מראש.
 

טל רום

New member
כרגע עדיף מיני דיוי

מערכות העריכה עושות כרגע בעיות עם פורמט המיקרו דיוי וחבל שתוציא הרבה מאוד כסף על מצלמה טובה שאי אפשר לערוך ממנה . אחד הדברים החשובים הוא שאויד ידועה בתור תוכנה מאוד בררנית ועד שמצלמות המירקרו דיוי לא יקבלו אישור של החברה אני בספק אם תצליח לדגום ולהוריד למצלמה ללא כל מיני בעיות מעצבנות טל
 

טל רום

New member
כרגע עדיף מיני דיוי

מערכות העריכה עושות כרגע בעיות עם פורמט המיקרו דיוי וחבל שתוציא הרבה מאוד כסף על מצלמה טובה שאי אפשר לערוך ממנה . אחד הדברים החשובים הוא שאויד ידועה בתור תוכנה מאוד בררנית ועד שמצלמות המירקרו דיוי לא יקבלו אישור של החברה אני בספק אם תצליח לדגום ולהוריד למצלמה ללא כל מיני בעיות מעצבנות טל
 

cafesito29

New member
חשבת על...

חשבת להוציא קצת יותר ולרכוש מצלמת מיני דיוי 3CCD? אני לא יודע בדיוק מה זה אומר, אבל אני יודע שזה כבר מה שנקרא "איכות שידור". סוף הדרך
 
אישית

יש לי בעייה עם כל המצלמות הביתיות היום. כולן זהות. כמעט. כל יצרן מנסה למשוך תשומת לב בעזרת פונקציה חדשה, שבתכל'ס לא משתמשים בה הרבה. מצלמות קטנות, כל עוד קיים בהן CCD אחד, אסור לצפות לתמונה שתראה באיכות שידור. לצערי אני לא עובד עם מצלמות ביתיות, ואפילו המצלמה הביתית שלי היא PD-150 שהיא כמעט באיכות שידור ו- 3 CCD. מהמעט שהתנסתי בתחום הביתי, די התלהבתי ממצלמות ה- PC של סוני, שאמנם הן קטנות אבל יש בהן כל מה שצלם צריך לתחום הצילום כתחביב. בשנה שעברה שילבתי צילומים שצולמו ב- PC-5 עם צילומים ממצלמת שידור והייתי מאוד מרוצה מהשילוב המוזר הזה. אני מתנצל על כך שאיני תורם לתשובה הולמת, אבל בגדול צריך להבין, שוב שהשוק הביתי רווי במצלמות מיצרנים שונים אך מצלמות כמעט זהות שמספקות תוצר דומה. השיקולים היחידים הם שיקולים כלכליים ושם יצרן. (התשובה מתיחסת לדיגיטליות)
 

Admini

New member
דרך אגב

אתה (ניר) בטוח לא תסכים איתי, אבל זה בגלל שיש לך עין מקצועית ואתה שם לב לכל שטות... עין של אדם רגיל לא מבדילה לרוב בהבדלים בין מצמה מאיכות טובה לאלו במה שאתה מכנה "איכות שידור".... ערכתי, למשל סרט מסויים. המצלמה שצילמה היתה לא משהו ואני העתקתי לאיכות בינונית (זה היה אמור להגיע לוידאו)... קיבלתי תגובות מעולות מאלו שלא עסקו אי פעם בעריכת סרטים, האחרונים העירו לי על כל מיני... אתה למשל תגיד שאני עורך חובבן שלא מבין בכלום... ואתה גם תהיה צודק
לא תמיד זה שווה את ההשקעה.... הכל תלוי בקהל היעד
 
ממש לא

אני לא חושב שיש פה קשר לעין מקצועית. העניין הוא, הדרישה. אם דורשים ממני ליצר תמונה חלקה ללא גרעיניות וחיוורות צבע, אני אפנה למצלמה מסויימת. אם הדרישה היא, נגיד, לסרט דוקומנטרי שיהיה בו המראה ה"אינדי", אז אני אבחר במצלמה שתתן לי את הלוק הזה. למרות שיש טענה נכונה שאם המצלמה יכולה ליצר תמונה טובה, הרי שבשלב העריכה הבמאי יוכל ל"עבד" את התמונה כאוות נפשו. תראה את "בחזקת סאטמר" , אני לא יודע עם איזו מצלמה צילמו אותו, אבל אני מוכן כמעט להישבע בשם יוצר הסרט, שהמצלמה שעבדה רוב הזמן היתה ממשפחת ה- PC. דבר אחרון, אנחנו מתעסקים במקצוע שנחשב כביכול לאמנות (בהפקות שאני עובד בהן כנראה לא שמעו על המילה הזאת). אין כזה דבר חובבן. יש, לא מבוקש. כל אחד והאמנות שלו, כל אחד ושיטת העבודה שלו, כל אחד והדרך שלו. תתפלא, אבל אני בטוח שבעריכה אתה הרבה יותר "מקצוען" ממני, אני אגלה לך סוד, אני זנחתי את הפרמייר לטובת תוכנת העריכה של ווינדוז. זה בדיוק כמו לבחור מצלמת PC לצלם פרוייקט, במקום ... בטה דיגיטל, למשל. גם יותר קל לי וגם ראיתי שמבחינת העין, איכות הסרט לא שונה בין שתי המערכות. (גם כך אני לא איש של אפקטים בעריכה, אז ווינדוז מספיק טובה עבורי) שוב, מצלמה זה רק כלי. מה שמשנה זה צורת העבודה והתוכן. פסיכולוגיה בגרוש...
 
למעלה