לנסוע עם או בלי סירנה

טומי*

New member
לנסוע עם או בלי סירנה ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אז ככה.....לפי נוהל מ.ד.א. למקרה מי שקובע זה המוקד לגבי דחיפות הנסיעה לכיוון ב"ח מי שקובע במקרה של אמבולנס רגיל הנהג,במקרה ומדובר בנט"ן אז כמובן הפארמדיק.אני לא מדבר עכשיו על נהגים חדשים שכל מקרה שני הם נוסעים עם סירנה אלה על נהגים שכבר יש להם קצת ניסיון,מה דחוף ומה לא?. פעם נעשה בדיקה במ.ד.א. תל אביב ששבעים אחוז עם נסיעות עם סירנה לב"ח לא היה צורך.אני מניח שהמצב לא שונה בשאר האיזורים בארץ. אז מה לדעתכן/ם מצריך נסיעה עם סירנה לב"ח? לי ישנם תשובות משלי שלפיהם הייתי נוהג,אך נראה לי שאצל כל נהג זה שונה ומכיון שאין נוהל בענין הכל לשיקול דעתו של הנהג. טומי
 

EX

New member
לדעתי...../images/Emo109.gif

אם החולה\נפגע שנמצא באמבולנס מצבו לא יציב והמצב מתדרדר, ונשקפת סכנה לחייו - מחייב נסיעה דחופה עם סירנה! וגם במקרים שיש קטיעה של איבר, ולמרות שלא נשקפת סכנה לחייו של הפצוע. נשקפת סכנה לקטיעה, ובמקרה כזה צריך להגיע לבי"ח במהירות האפשרית.
 

Action force

New member
דיון מיותר.

לדעתי הדיון מיותר, ואני מצטער שאני קוטל אותו... יצא לי לעבוד בתל אביב, רמת גן ובתחנת האם שלי אילת. עם כל הנהגים שאי פעם עבדתי עימם פרט לאחד (ומיוחד). כולם מפעילים שיקול דעת, האם החולה\פצוע שלי צריך להגיע במהרה לבית החולים או יכול להמתין עוד מספר רגעים... אני חושב שרוב הנהגים בסדר הקטע הזה, פרט לאלה שיש להם חסך בלונה פארק בזמן הילדות!
 

chanand

New member
האם אין נוהל?

אם אני זוכר נכון, לפי מה שלמדנו בקורס חבשים-נהגים קל-נסיעה רגילה קשה יציב-נסיעה דחופה קשה לא יציב-נט"ן (אנוש-החייאה)
 

טומי*

New member
אם זה היה כל כך פשוט.....

שישנם רק מקרים של קל קשה יציב ולא יציב אז חיי הנהגים היה ממש קל. הבעיה כמובן להגדיר מה המקרה הקשה? או לחלופין קל.האם CVA לדוגמא נחשב למקרה קל או קשה? האם כאבים אנגינוטים של חולה לב נחשבים למקרה קשה? טומי
 
ולבסוף- שיקול דעת

אין כמו שיקול דעת, ובכל מקרה גם בנסיעה דחופה יש כמה סגנונות החל מסירנות ב50 קמ"ש ןעד לנסיעה נגד כיוון התנועה ועליה על איי תנועה וכו´ אבל הכי חשוב זה להגיע בשלום לבי"ח
 
למעלה