לסוגיית מכשירי המירסים במד"א חברה מה דעתכם??

0545675650

New member
לסוגיית מכשירי המירסים במד"א חברה מה דעתכם??

נמצא פתרון עבור מתנדבי ועובדי מד"א החרדיים: פסק הלכה מיוחד מתיר להם להפעיל את מכשיר המירס בשבת, אבל בתנאי שיעשו זאת בעזרת השיניים. בתקופה האחרונה החלו במד"א להחליף בהדרגה את מכשירי הביפר הישנים במכשירי מירס חדישים מצוידים בטכנולוגיית GPS, המאפשרת איתור המתנדבים הקרובים ביותר לאירוע ומקצרת את זמן התגובה של הצוותים בדרך להצלת חיים. אולם לא כולם בירכו על השינוי וברחוב החרדי עלה החשש כי שימוש במכשיר המירס, בעל טכנולוגית ה-GPS, עלולה לחלל את השבת וקריאה נשמעה למתנדבי מד"א החרדיים להישאר עם מכשיר הזימונית הישן. בניסיון למצוא לעניין פתרון הלכתי מקובל, פנה מגן דוד אדום לראש המכון המדעי הטכנולוגי להלכה, הרב לוי יצחק הלפרין. ראש המכון אישר את נשיאת המכשיר על ידי הכוננים החרדיים, והתנה את השימוש בו גם בשבתות וחגים בסדרת תנאים יצירתית: המכשירים יהיו פתוחים בכל העת ויונחו בנרתיק מיוחד אשר לא יאפשר את סגירתם. בנוסף, בשבתות וחגים יענו הכוננים לקריאות המוקד בעזרת תכשיט מאורך, אשר יניחו בין שיניהם וילחצו, כדי להגיב לקריאה ולהודיע כי הם יוצאים לזירה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין כי "מכשירי המירס יכולים לקצר משמעותית את זמני ההגעה של הצוותים לקריאה ולהציל חיים רבים. מד"א, כארגון רפואי מהמתקדמים בעולם, מחויב לאמץ את הטכנולוגיה, תוך הקפדה שלא לפגוע באורח חייהם ומנהגיהם של מתנדביו".
 

Hellsinger

New member
מכשיר טוב מאוד

בתור כונן שמשתמש במירס יומיום אני יכול לומר שהמירס מכשיר מאוד טוב, הרעיון מאחוריו חכם מאוד והשימוש בו פשוט, ישנם כמה בעיות עם התוכנה שבעתיד הקרוב יפתרו ואני אף מכיר באופן אישי כמה חרדים שהחלו להשתמש במירס בימיו הראשונים והרבה לפני ההלכות החדשות שלדעתי מיותרות כיוון שאפילו אין צורך לפתוח את פומית המכשיר כדי לקרוא את ההודעה. כל העניין הזה נובע ממלחמה של ארגוניי הצלה למניהם שאישית אני ממש לא נגדם אבל חושב שאין צורך במלחמות המיותרות האלה.
 

d a p h i

New member
נראה לי די מגוחך....

בארה"ב, מתנדבי הצלה הולכים עם המכשירים האלו לבית כנסת. מאוד מאוד מאוד נפוץ לראות אותם עם הקשר ביום שישי בערב בבית כנסת, גם אם הם לא כוננים. (ידע אישי- חבר שלי מתנדב שלהם כבר שנים)
 
למעלה