לסיכום בתקווה שהפעם העובדות נכונות|

לסיכום בתקווה שהפעם העובדות נכונות|

1. לצורך קבלת רישיון טיס פרטי, אין חובה בביצוע 3 שעות טיסת לילה אולם אי ביצוען יגרום למגבלה ברישיון שביטולה כרוך בהוצאה נוספת ובבירוקרטיה כנהוג. 2. ביצוע 3 שעות טיסות לילה, מקנה לטיס פרטי זכות לביצוע טיסות לילה באזור ה- CTR בלבד. 3. הגדר מכשירים מאפשר ביצוע טיסות לילה בתנאי IFR בלבד ובנתיבים המיועדים לכך. הוא אינו מאפשר טיסות לילה בנתיבי CVFR ועל-כן הטיסה לחיפה למשל, אינה אפשרית מאחר ויש בה קטע המוגדר כ- CVFR. 4. לטייסים פרטיים ולבעלי הגדר מכשירים מוצע קורס הגדר לילה בן 10 שעות ובסופו בחינה עיונית ומעשית המקנה את הזכות לטוס טיסות לילה בתנאי CVFR. האם מישהו מכם התנסה בקורס לילה, קיבל את ההגדר ויוכל להעביר רשמים?
 
הכל נכון למעט...

ע"מ לטוס IFR לא חייבים תנאי IFR. אתה יכול לטוס בלילה בנתיבי IFR גם בתנאי VFR. הגדר IFR מקנה לך את היכולת לטוס בנתיבי IFR ובתנאי IMC. אמת להגיד שאי אפשר לטוס לחיפה בלילה כי מעתלית אין נתיב מכשירים וחייבים לטוס VFR.
 
הסיכום של הסיכום

ציטוט מדויק מתוך החוקה: 1.(תקנות הטיס - רשיונות לעובדי טיס התשמ"א 1981) דרישות מזעריות לקבלת הגדר אוירון תקנה 89 (1) ג. שלוש שעות בלילה שבהן בוצעו לפחות עשר המראות ונחיתות מלאות בלילה. טיס פרטי זכאי... תקנה 103 (א) (2) בלילה,אלא אם כן ביצע,תוך ששת החודשים שקדמו לאותה טיסה לפחות חמש המראות וחמש נחיתות באוירון בלילה. (ב) (5) לטוס בטיסות מרחב בלילה בתנאי כטר"מ, אלא אם כן הוא בעל הגדר לטיסות מרחב בלילה בתנאי כטר"מ. תקנה 218 א. טייס יהיה כשיר לקבל הגדר לטיסות מרחב בלילה בתנאי כטר"מ.. (2) בששת החודשים שקדמו .. הוא עבר קורס אימונים להגדר לילה במסגרת בי"ס לטייס, ג. המבקש יוכיח... נסיון של 150 שע"ט (2) 15 שעות בטיסת לילה לפחות... לא מצאתי בחוקה עוד תזכורות לגבי טיסת לילה
 
טיסות CVFR לילה

אייל סעיף 4 שלך מוטעה לחלוטין כאחד שיש לו CVFR לילה+מכשירים,להלן הדרישה הפשוטה: למי שיש הגדר IFR בתוקף X בתוקף,צריך לטוס ניווט ארוך מחוץ לשדה הבית שלו,כולל ביצוע תרגילים לפי סילבוס: נחיתות בשדות מישנה,חרומים,התמתאות בראייה. אין הגדרת מינימום שעות. אפשר לגמור בשעתיים!!!!!!!!! על המדריך,לא חייב להיות מדריך ראשי,למלא טפסים מתאימים ולשלוח למינהל. אין יותר מזה כלום!!!!!!!!!!!!
 
אייל,עוד משהוא חשוב!!!

אל תטוס בטיסות לילה ראשונות לבד!!!!!!!!!!!!!-ראה הוזהרת מעטפת הטיסה שונה משמעותית תנסה לטוס ולחיות
 
פשוט מדהים

מדהים אותי לגלות כי בנושא כל כך חשוב בטיחותית, יש כל כך הרבה גרסאות, הנחות, סברות וכו´. הדבר צריך להדליק נורה לגבי נושאים נוספים אשר נופלים בשטח האפור.
 
לא מדהים בכלל

בד"כ - ובכל תחום - לא רק טיסה - אתה נוטה לשכוח את "התורה הכתובה" ואתה זוכר רק דברים שאתה חוזר ועושה אותם. אני משוכנע שאנשים לא פועלים בניגוד להוראות והנחיות למרות שלא תמיד זוכרים את לשון החוקה. בטוח שצריך מדי פעם לרענן ובמיוחד בנושאים רגישים
 
כמעט מושלם

לגבי סעיף 4 , נכון לגבי טייסים נטולי הגדר מכשירים מכיוון שבעלי הגדר רק צריכים טיסת ניווט אחת בנתיב עם מדריך ראשי של ביה"ס בו הם טסים
 
אתה צודק

אחרי שכתבתי ראיתי שאתה הקדמת אותי. לדאבוני אין כ"כ סדר הגיוני לדיון הזה ולכן לא עקבתי אחרי מה שקורה לפי הסדר. בשמחות, צביקה
 

גד יצחק

New member
קורס CVFR NIGHT

עשיתי קורס מסודר לפני כ-8 שנים לפני שהיה לי הגדר מכשירים. אני ממליץ לעשות את הקורס מאחר טיסה ראיה בלילה היא כפית במיוחד בתנאי שההדרכה מקצועית גם בתאוריה וגם בהכנת הטיסה ולא רק הכנה למבחן מנהל. ההדכה המעשית התרכזה בהכנה מסודרת של קדם טיסה NOTAM לודא שאין סגירות כי בלילה אין חיתוכים מזג אויר לודא שלא יוצרו תנאי IMC במהלך הטיסה שרטוט מפה לטיסת לילה ששונה מטיסת יום בד"ח לטיסת לילה דומה לבד"ח מכשירים. בטיסה התרכזנו נחיתות לילה (מדרגות)מס שעות להמראות מול ים (תורגל בשדה דב) או אזור חשוך נוהל שונה מהמראת יום כדי להמנע מורטיגו. מצבים מוזרים ומס שעות מכשירים.הנווט המעשי בלילה קל יותר מאשר ביום. אני משתמש די הרבה בהגדר א. כי יש בעית חיפה ב. בלילות בהם הגבוהים נסגרים עקב פעילות האח הגדול ח"א ג. כי הטיסה מענינת יותר. בהצלחה למי שהשתכנע.
 
CVFR לילה

1. אין כמו טיסת לילה. 2. לא בהכרח חייבים בוחן מהמנהל. טייס ראשי של בית הספר בוחן וממליץ. המנהל יכול לקבל את ההמלצה או לקבוע בוחן של המנהל. 3. מי שלא חתום לו אישור טיסות לילה ע"י בוחן או טייס ראשי כל 9 חודשים - לא רשאי לטוס מחוץ ל - CTR. 4. להזכירכם - ורטיגו מופיע בעיקר בלילה, (אפילו לטייסים מאוד מנוסים). אז דחילקום, אל תזלזלו בהוראות בטיחות לילה. נחיתות (לילה) בטוחות. טומי
 
למעלה