לעורר מודעות והבנה על ליצנות רפואית

לעורר מודעות והבנה על ליצנות רפואית

למרות שכרגע אני לא פעילה לחלוטין אלא מעט, החלטתי לעורר את המודעות וכתבתי 2 פוסטים בבלוג מצליח שלי. הפוסטים זכו לתגובה אוהדת ובהחלט עשו את שלהם. מזמינה אתכם לקרוא אני משתפת אתכם כי אני שמחה מאד ומחבקת אתכם בחיבוק ליצני גדול
 

jerome2

New member
מרגש

אני מבין לליבך באמת מרגש זה מסוג הסיפורים שפתאום אנו מבינים למה אנו קיימים . רק שאלה כללית מי תומך בך במצב כזה האם רק הפורום או יש אם מי לדבר? ובכלל לכל הליצנים האם יש לכם פורום נוסף אישי בינכם או הכל חשוף כאן איך אתם מתמודדים אם בעיות אם אתם לא בקשר אם הצוות ?
 

ו ל י

New member
יש מענה

ראשית, אני רוצה להודות לך קרינושנוש על השיתוף , אין ספק שהמקרים מהשטח הם הפלס שלנו, שמזכיר לנו מה חשוב באמת. בנוגע לשאלה האם יש תמיכה כל שהיא ומקום המאפשר שיתוף ווונטילציה. אני מאמינה שבלי קבוצת שייכות אליה אני יכול לבוא עם החוויות שלי מהשטח, השאלות והקשיים קשה מאוד לשרוד. בזמנו התגבשה קבוצה מקסימה של ליצנים רפואיים וג'לולוגים שנהגו להפגש אחת לתקופה בדיוק בשביל זה, עד כמה שידוע לי המפגשים פסקו ואני נוטה להאמין שזה קרה מאחר וכל אחד מצא לעצמו את קבוצת השייכות האינטימית ממקום העבודה, מהארגון דרכו הוא עובד, מהמסגרת בה למד. לדוגמא קיימים מפגשים מסודרים לג'לולוגים שעובדים בשניידר. ב"צחוק בריא" לכל פרויקט יש את מסגרת הוונטילציה שלו וזה על מנת לאפשר לג'לולוגים ולליצנים הרפואיים לקחת חלק בקבוצה אשר פוגשת את אותה האוכלוסיה ומתמודדת עם קשיים דומים, ומדברים בשפה מוכרת ונגישה. אין ספק שחשוב ביותר לכל ליצן רפואי וג'לולוג למצוא ולהשתייך לקבוצה בה הוא יכול לשתף ויחד אתה לצמוח.
 

jerome2

New member
תודה ולי

יש לזה חשיבות גדולה מאוד מהנישיון שלי גם אם הצוות שאני עובד בו , אני לא יודע קמה קשר יש לכם אם הצוות אך לי זה חשוב מאוד גם בקשר אם צוות סיעודי לדבר ולשטף למה שקורא שלנו . לצערי אני קרוב לילדים פליאטיבים ואצלנו זה קורא לעתים קרובות מאוד עז באמת צריך תמיכה.
 
ולי,

אולי תוכלי להוסיף פרטים לגבי אופן העבודה והשיתוף עם הצוות בשניידר בדיון ? שמעתי שמתבצעת שם עבודה נהדרת
 

ו ל י

New member
בשמחה

כדי להסביר על עבודת הצוות שנעשית בשניידר, יש להבין את ההקשר כולו. שניידר, הוא בית החולים היחיד בארץ שלקח על עצמו את האחריות בכל הנוגע לג'לולוגים - מהעסקתם ועד לסיפוק צורכיהם הרגשיים והמקצועיים. אחד הקשיים בהם תחום הליצניות הרפואית והג'לולוגיה נתקלים בארץ, היא העובדה שלאפשר לנו להיות שם זה לא מספיק. יש צורך בהטמעת אנשי המקצוע במערך כוח אדם של המקום על סמך היכרות המאפיינים והצרכים של בעלי המקצוע הנ"ל. מאחר ובשניידר מכירים את עבודת הליצנים הרפואיים והג'לולוגים ואף יותר מזה, אנשי המקום צפו ולמדו איך ה"תינוק" הזה גדל ולאן הוא מתפתח, יש להם הכלים היום לאפשר לו להמשיך ולצמוח. היכרות זו מתבטאת הלכה למעשה בדיאלוג מפרה ומצמיח - הג'לולוגים שייכים מבחינת מערך כוח אדם למרכז החינוכי של בית החולים, לקבוצת הג'לולוגים יש ראש צוות שעובד בכפוף למנהלת המרכז החינוכי, מתקיימות ישיבות קבועות למטרות שיתוף, וונטילציה, תמיכה והמשך לימוד. יש כתובת לפנות אליה בכל קושי - מחיפוש אחר מילוי מקום, כי אם ג'לולוג אחד לא יכול להגיע מייד מחפשים לו מחליף, ועד התייעצות במצבים קשים מבחינה מקצועית ומבחינה רגשית. יש גב, יש בית , ולא מפחיד לגדול שם, כי גם כשנופלים יש מי שעוזר לקום. הג'לולוגים שייכים לצוות רב מקצועי אותו פוגשים הילד ומשפחתו.
 
למעלה