לעינת ולכל מי שמעוניין

dalia110

New member
לעינת ולכל מי שמעוניין

היי עינת, קוראים לי דליה ואני אמא של שי בן שנתיים ועשרה חודשים. הייתי רוצה לעשות לשי איבחון, הסביבה שואלת וגם אני, שי הוא ילד מבריק להפליא, הוא עושה דברים שלא מתאימים לגילו למשל: מרכיב פאזלים של 50 חלקים בלי בעיה, מצייר פרצופים בצורה בלתי רגילה, מצייר עפיפון, בלון עם חוט, צורות חיות, כותב את שמו, סופר ומזהה מספרים, אוצר מילים ענק להפליא, אוכל כמו ילד בן 10, בכלל מתנהג ומבין כמו ילד בן 10. שי בגן פרטי רגיל ובשנה הבאה בגן עיריה טרום טרום חובה. הייתי רוצה לעשות לו איבחון מקצועי על מנת לדעת איך להמשיך ללמד ולתת לו ערכים מתאימים. הוא בהחלט לא מתנהג לגילו, מגיל צעיר מזהה צורות, צבעים מדבר מגיל 4 חודשים" אבא", "אמא" , "כן" ,"לא" רוקד ושר , יש לו אוזן מוסיקלית להפליא, מנומס ושומר על סדר וניקיון להפליא דוגמא: הוא נכנס לבית של סבתו פושט את מעילו ותולה על המתלה או מעקה (מה שפנוי) בלי שאף אחד אמר לו, המפה בסלון מקופלת הוא מסדר אותה, המגירה של המזנון פתוחה הוא עובר וסוגר תוך כדי מעשים אחרים, או פח פתוח באופן טבעי כאילו כלום, יש עוד הרבה דברים לתאר שלא עולים לי כרגע אבל בהחלט זה לא טבעי. הוא חובב ספרים וקלטות בצורה בלתי רגילה. לשי נולד אח לפני כחצי שנה, הוא מתייחס אליו ברכות ולפעמים הוא מציג את עצמו כ"אבא" בשבילו, הוא ממש ילד להפליא כל אדם שבא בקירבתו נשאר פעור פה ממעשיו. חשוב לי מאוד להשקיע ולטפח את ילדי, השאלה היא: האם לעזוב ולא להתייחס לזה במיוחד ופשוט להנות ממנו או לאבחן אותו ולטפח אותו? תודה דליה
 
ילד פלא

אנני מורגלת בשאלות מעין אלו, כידוע לך, כקלינאית תקשורת אני נשאלת תכופות על קשיים, איחורים והתנהגויות לא נורמטיביות. כתשובה לשאלתך- אני אתייעץ עם הפסיכולוגית שלנו במרכז "צעד-צעד", אבל כאמא ארצה לענות לך: זוהי החלטה אישית שלכם כמשפחה אם לטפח כשרונות ויכולות יוצאות דופן ובכך להוציא אותו מהכלל, או לתת לכשרונות "להתבזבז" בחברה ובהתנהלות רגילה. זוהי שאלה קשה . נראה לי שיעזור לך לשוחח עם הורים שעשו בחירות בתחום זה. יש את המכון של אריקה לנדאו לטיפוח מצויינות שאולי יעזרו לך בהחלטותייך, ויפנו אותך לבעלי מקצוע המתמחים בתחום, בכל מקרה אעביר את שאלתך לעמיתיי ,שיתייחסו ביתר מקצועיות ונסיון לשאלתך. בהצלחה
 
אבחון פסיכולוגי

הוא המתמקד בהערכת יכולותיו השכליות של הילד (IQ), בהשוואה לנורמה. אבחון מסוג זה יכול להעריך את מנת המשכל של בנך ביחס למצופה לגילו, ואת הפער הקיים בינו לממוצע. עם זאת הנטייה לעשות אבחון זה לצורך הערכת מנת המשכל לא לפני גיל 5 שכן עד אז האינטליקנציה של הילד ממשיכה להתפתח באופן משמעותי. אני מצטרפת להמלצתה של עינת שבידכם הבחירה האם לפתח את יכולותיו בתחומים מסויימים, גם ללא אישור פורמלי של אבחון ספציפי. בהצלחה
 
למעלה