לעינת חוזרת אליך עם תשובה...

מיקמיק38

New member
לעינת חוזרת אליך עם תשובה...

תזכורת: היי, בני בן 4. אני ובן זוגי גרושים וביחסים מצויינים מזה 3 שנים(שנינו ללא זוגיות חדשה) מגדלים את הילד בשיתוף מלא כאשר אני נחשבת למטפלת העיקרית. בני מקבל את כל החום, האהבה, תשומת לב, יחס, פשוט הכל. משום מה עוד מגיל צעיר אני זוכה ליחס צונן מבני קשה לי לזכור מתי הוא חזר מאביו ורץ לחבר ולנשק אותי, בעבר הוא אף חזר עם פרצופים ובכי אבל היום זה מאחורינ כמעטו, כל דבר הוא מקשה ומורד ואצל אביו הכל "הולך חלק" יש לציין שאני ואביו מחנכים באותה דרך לא מוותרים היכן שצריך ויש תאום מלא אולם רק אני חווה קשיים ממנו,גם במגע הוא מחבק ונוגע באביו בלי סוף וממני מתרחק מנגב את הנשיקות וובכלל הוא ממעט להראות לי חום אהבה ומגע,בניגוד למה שאני ואביו מראים לו בלי סוף, כששלושתנו ביחד בכלל הילד לא מכיר בי כאילו אני לא שייכת למשפחה . כשהוא איתי הוא לא מפסיק לשאול מתי אני הולך לאבא מתי אבא לוקח אותי וכשהוא אצל אביו הוא אף פעם לא שואל ולא מזכיר אותי יתרה מזאת אם אני מתקשרת לשוחח איתו הוא מסרב בתוקף. יש לציין שהילד גדל איתי עד גיל שנה וחצי הייתי איתו בבית ואני המטפלת העיקרית שלו,העוגן, השיגרה שלו מאד קבועה גם עם אביו הכל כמו שאומרים לפי הספר תגובתי להתנהגותו היא להסביר לו שאבא הולך ואבא תמיד חוזר וכשהוא איתי הוא צריך לשמוח שהוא חזר לאמא שלו,מנסה על דרך ההגיון, על דרך ההזדהות, הרגש, אני גם מראה לו שזה פוגע בי יש גבול לכמה אני יכולה לשחק שלא הרי ההתנהגות הזו היא משהו שבשיגרה לא משהו שקורה לעיתים רחוקות, מנסה בכל דרך זה לא עוזר אני לא מצליחה להבין מהיכן זה נובע וכיצד להתמודד עם זה אשמח לדעתך
 
תרגום שפת ההתנהגות של בנך

שלום רב שובך, כפי ששיערתי התנהגות בנך קשורה קשר הדוק לתגובות שלך. בנך עלה על" מכרה זהב" או אם תרצי הוא מחזיק "מטה קסם" שמוכיח את עצמו. הוא ילד נבון וגילה בגיל צעיר מאוד שהתלהבות מאבא, מתן יחס צונן לאימא וכו וכו' מזכה אותו בהמון התגייסות אימהית, אימא מתרשמת ונרתמת . היחס שהוא מקבל בעקבות התנהגות זו לא תסולא בפז. אז למה לוותר? חשוב לציין הילד לא מודע להתנהגותו (לכן אין טעם לשקף לו אותה). הילד גם לא עושה זאת נגדך אלא בעדו. הוא ערך לפני שנים ניסוי ותהיה . ההתנסויות והחוויות שלו איתך הולידו מסקנות. כאשר אני עצוב, לא נותן נשיקה לאימא וכו' אימא נרעשת/חוששת/ מודאגת/ נעלבת(תבחרי את ההגדרה המתאימה לך) על כל פנים היא כל כולה איתי ושלי ומשקיעה בניסיונות להסביר/ לדובב/לשכנע/להפציר/להתחנן /לבקש...(שוב בחרי את ההגדרה המתאימה לך) אז... אני חוזרת על השאלה למה שיחדל? אם כל כך טוב(מבחינת פרשנותו הסובייקטיבית והלא מודעת) אז מה רע? בקיצור, קשה ככל שיהיה צו השעה הוא להפסיק להתרשם מ"ההצגות" שלו. בלי קהל לא יהיה מופע. צמצום המופעים המפעילים אותך תלויים בך. המשיכי להיות אמפאטית, ידידותית וחמה לילד במקביל צמצמי לאפס התייחסות להתנהגות שמרגיזה אותך. בכך תעזרי לבנך לשנות התנהגות. יכול להיות שבהתחלה הוא יסלים התנהגות, הוא יבדוק אותך. נחישות, רגישות ועקביות הם המפתח להצלחה. מה דעתך? עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר
 

מיקמיק38

New member
לעינת

תודה רבה על תגובתך המפורטת, בהחלט אקח זאת לתשומת ליבי ואנסה להתעלם ממה שפוגע ומכעיס לפי מה שהבנתי אני כן צריכה להפגין אמפתיה וחום ולא להתעלם ממנו נכון? אחזור לעדכן בעוד מספר שבועות. שוב תודה וחג שמח!
 
מחכה לעדכונים....

הי, נכון מאוד. חג שמח!! מחכה לעדכונים בברכת בשורות טובות עינת גבע, יועצת משפחתית , מכון אדלר.
 
למעלה