לעצור ולחשוב.

BlackTitanium

New member
לעצור ולחשוב.

סרטון שהתחברתי אליו נורא, מדבר על החיים, על ישוע, עשרת הדיברות ועוד... http://www.juststopandthink.com/movieextras.php אם לא עובד לכם יש אפשרות לצפות ביוטוב: http://www.youtube.com/watch?v=pRi4VwcrYmA "טוֹב-לִי תוֹרַת-פִּיךָ-- מֵאַלְפֵי, זָהָב וָכָסֶף. כָּלְתָה לִתְשׁוּעָתְךָ נַפְשִׁי; לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי" -------. בְּטַח בַּיהוָה, וַעֲשֵׂה-טוֹב; שְׁכָן-אֶרֶץ, וּרְעֵה אֱמוּנָה. וְהִתְעַנַּג עַל-יְהוָה; וְיִתֶּן-לְךָ, מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ." ------- "יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים: יוֹדוּךָ, עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ, נָתְנָה יְבוּלָהּ; יְבָרְכֵנוּ, אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים; וְיִירְאוּ אוֹתוֹ, כָּל-אַפְסֵי-אָרֶץ."
 
רק אדם שלא מבין דבר

אוטם את עצמו וסוגר את ליבו לדברי אלוהים חיים, יכול להגיד דבר כל-כך לא נכון בלשון המעטה.
 
ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה, מְשִׁיבַת נָפֶשׁ

בס"ד תהילים,מזמור י"ט. אתה רוצה עוד? קבלטַעֲמוּ וּרְאוּ, כִּי-טוֹב יְהוָה(תהילים,מזמור ל"ד). יום טוב ואני רק יכול להמליץ לך על הכוון של הפסוק הבא-גם הוא מתהילים מזמור ל"ד:טו סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב; בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ. אז תשתדל לראות את חצי הכוס המלאה אח יקר
יג מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב.(תהילים ל"ד)
 

שומאן

New member
בצד מסויים

אנ ימסכים איתך אך אני חושב שהיום בתור מאמינים שיש לנו גם את ישוע ואת הברית החדשה אז התורה הרבה פחות עיקרית עבורנו ועיקר הדברים הם אצל ישוע. אני חושב שאפשר להבין ע"פ דברי ישוע שיש הרבה מצוות שניתנו בגלל קושי הלב של אנשים בתקופת התורה ואיכשהוא נראה לי שבמשך השנים היה סוג של שינוי באופי האנושי מבחינה מסויימת. גם לי קשה להבין את כל המקומות שכתוב שאנשים נצתוו לרצוח עמים שלמים כאילו שהם איזה קדושים שלא עשו שום דבר רע, אבל אצל ישוע זה ברור שאין דברים כאלה וכל הסגנון הוא הפוך לחלוטין מהבחינה הזאת. (בהרבה דברים אחרים דבריו דוקא כן דומים לדברי התנ"ך). לכן לפי דעתי הפוקוס שלנו צריך להיות אצל ישוע והתורה היא רק אולי הצל של הדברים או רקע היסטורי מסויים.
 
אוכיח לך שהתורה הקדושה מלאה אהבה ושוויון

ב"ה ספר ויקרא,פרק י"ט,פרשת:קדושים:לג וְכִי-יָגוּר אִתְּךָ גֵּר, בְּאַרְצְכֶם--לֹא תוֹנוּ, אֹתוֹ. לד כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ--כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. ספר במדבר,פרשת:שלח,פרק ט"ו: טז תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד, יִהְיֶה לָכֶם, וְלַגֵּר, הַגָּר אִתְּכֶם. ספר דברים,פרק כ"גלֹא-תְתַעֵב אֲדֹמִי, כִּי אָחִיךָ הוּא; לֹא-תְתַעֵב מִצְרִי, כִּי-גֵר הָיִיתָ בְאַרְצוֹ.. ישוע היה מלא באהבה,בחמלה ובחסדים לעמו ישראל ולאנושות שבעדה כיפר בדמו. שבת שלום שתהיה לכולנו ושנתבשר בשורות טובות-אמן!
 
בלי אמונה אי אפשר להיות רצוי לאלוהים

תעשה את המעשה הנעלה ביותר, הוא לא יצדיק אותך לפניו. רק האמונה בישוע המשיח, יכולה להצדיק את החוטא. כי הוא שילם את המחיר.
 
אלוהים צדיק

אתה חוטא. אלוהים רואה את התמונה הרחבה של כל האנושות בכל הזמנים. לך יש תמונה מוגבלת של החיים הקטנים שלך. לאלוהים ישנה תוכנית אדירה, אתה יכול להיות חלק ממנה לשתף איתו פעולה, ואתה יכול לבחור שלא להיות חלק ממנה, ולהיות כלי בידי השטן. הבחירה היא שלך.
 
אמת ויציב יעקב../images/Emo45.gif

בס"ד שכן נאמר בספר תהילים,מזמור קמ"ה:יז צַדִּיק יְהוָה, בְּכָל-דְּרָכָיו; וְחָסִיד, בְּכָל-מַעֲשָׂיו. שבת שלום אבל הגולש דהאמא נתן לנו אתגר טוב לאחר הסרטון שהעלה כאן. מעניין איך היו מגיבים על זה בפורום:דתיים וחרדים,האם הם היו יכולים לקבל זאת כמוך יעקב? שתהיה לנו שבת שלום-אמן!
 
קראתי את הספר

הוידאו הזה זה בעקבות הספר ''אהבה מטורפת'' שמדבר על האהבה המטורפת של המשיח לעומת האדישות של האדם. ספר מדהים
 

שומאן

New member
לגבי הסרטון...

אהבתי את מה שהוא אומר בפתיחה שבאמת כל כך הרבה פעמים אתה תופס את עצמך רץ במרוצת החיים ושוכח לעצור לרגע ולחשוב - בשביל מה אני עושה את זה - ושצריך להכניס כל הזמן פרופורציה לחיים פה. אהבתי שהוא אומר שאנחנו לא צריכים להשוות את עצמנו לאחרים ושבעצם זה כל אחד שעומד באופן אישי לפני אלוהים - זה ממש מדהים כמה שזה קל לעשות את זה. אהבתי את מה שהוא אומר לגבי זה שאנחנו יודעים לתת לעצמנו ציונים טובים ע"פ הקריטריונים של עצמנו או של החברה אבל לא ע"פ הקריטריונים של אלוהים... הפריעה לי הגישה שלו (שכבר שמעתי אותה כמה בעבר) לגבי זה שכאילו כל המצוות הן נורא הגיוניות ושהן בעצם רק לטובת החיים שלנו בעולם - זה לא תמיד נכון. זה נכון לגבי המצוות שהוא הזכיר כמו לא תרצח או לא תגנוב אבל למשל מה הגיוני או צודק בלהגיש את הלחי השנייה כשמישהו מכה אותך? או בזה שאסור להתחתן עם גרוש / גרושה? - נראה לי שיש מצוות שהן גם קשורות לקדושה או להשפלה מסויימת שבהן אנחנו פשוט לא אמורים לחשוב בצורה הגיונית. גם קשה לי עם זה שמצג אחד הוא אומר שצריך לחיות בסגנון מסויים ולמלא את המצוות ושמצד שני הוא אומר שכל מה שצריך הוא להאמין בישוע ללא קשר למעשים טובים. זה נשמע לי קצת מתחנף...
 
אתה לא יכול לחיות בסגנון חיים שהתורה או

הדרשה על ההר מדברים עליו, בלי האמונה בישוע המשיח. מתוך אמונה בישוע המשיח, ע"י התחדשות שכלך אתה יכול - אך שום מעשה לא יצדיק אותך לפני הבורא. רק אמונתך.
 

שומאן

New member
אני מסכים

שמעשים טובים אינם שווים ללא אמונה אך זה לא סותר את העובדה שבאותה מידה - אמונה בלי מעשים אינה שווה דבר . ואני זוכר שהבחור גם אומר את זה בשלב מסויים בסרטון - שישוע דורש מאיתנו שנשתדל לשמור את מצוותיו, לכן אני לא מבין למה הוא היה צריך לומר גם את המשפט הזה כי לטעמי הוא מטעה וחסר תוכן אלא רק סוג של סיסמה שהרבה אנשים נוהגים לומר אותה...
 
אם נאהב אותו נשמור את מצוותיו

ומצוותיו אינן קשורת - אם נאהב אותו - כיוון שהאהבה תניע אותנו לקיים את מצוותיו, ומתוך האהבה קל לקיים את המצוות של המשיח. אך אם אין בנו את האהבה לאדון, לא נוכל לשמור את מצוותיו. כי כל מצוותיו הן אהבה.
 

שומאן

New member
זה עדיין

לא אומר שאין מעשים. זה יותר קל לנו אם אנו אוהבים אותו אבל עדיין אנו צריכים לתת קצת מאמץ מעצמינו בשביל לשאת את הצלב האישי שלנו. והאמת שמשפט כמו "כל מצוותיו הן אהבה" הוא מאד לא ברור לי. מצטער אבל קשה לי עם הסיסמאות האלה. אשמח אם תסביר את עצמך בעניין הזה.
 
הצלב האישי

הוא להתכחש לעצמנו וללכת אחריו, מי אמר שאין צורך לעשות מאמץ? אך המאמץ שתעשה הוא בגלל שהוא אוהב אותך, וכשאתה מגלה את אהבתו, אתה תעשה כל מאמץ עבורו. ועם זאת אין שום מאמץ שתעשה שיצדיק אותך לפני אלוהים. ישוע המשיח עשה את הכל, הוא שילם את המחיר היקר מכל בכדי להצדיק אותך. ולך לא נותר אלא להאמין, לקבל ולאהוב אותו יותר מכל דבר אחר. המשפט כל מצוותיו הן אהבה מסביר את דבר ה' - אֲהוּבַי, נֹאהַב נָא אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ, כִּי הָאַהֲבָה מֵאֱלֹהִים הִיא; וְכָל מִי שֶׁאוֹהֵב נוֹלַד מֵאֱלֹהִים וְיוֹדֵעַ אֶת אֱלֹהִים. מִי שֶׁאֵינוֹ אוֹהֵב אֵינוֹ יוֹדֵעַ אֶת אֱלֹהִים, שֶׁכֵּן הָאֱלֹהִים הוּא אַהֲבָה. בָּזֹאת נִגְלְתָה אַהֲבַת הָאֱלֹהִים בָּנוּ, בָּעֻבְדָּה שֶׁאֱלֹהִים שָׁלַח אֶת בְּנוֹ יְחִידוֹ לָעוֹלָם לְמַעַן נִחְיֶה בִּזְכוּתוֹ. בָּזֹאת הִיא הָאַהֲבָה, לֹא שֶׁאֲנַחְנוּ אָהַבְנוּ אֶת אֱלֹהִים, אֶלָּא שֶׁהוּא אָהַב אוֹתָנוּ וְשָׁלַח אֶת בְּנוֹ לִהְיוֹת כַּפָּרָה עַל חֲטָאֵינוּ. אֲהוּבַי, אִם כָּכָה אָהַב אוֹתָנוּ הָאֱלֹהִים, גַּם אֲנַחְנוּ חַיָּבִים לֶאֱהֹב אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ. אֶת הָאֱלֹהִים לֹא רָאָה אִישׁ מֵעוֹלָם.אִם אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים זֶה אֶת זֶה, הָאֱלֹהִים שׁוֹכֵן בְּקִרְבֵּנוּ וְאַהֲבָתוֹ נִשְׁלְמָה בָּנוּ. בָּזֹאת יוֹדְעִים אָנוּ שֶׁעוֹמְדִים אָנוּ בּוֹ וְהוּא בָּנוּ, כִּי נָתַן לָנוּ מֵרוּחוֹ. וַאֲנַחְנוּ הִתְבּוֹנַנּוּ וַהֲרֵינוּ מְעִידִים כִּי הָאָב שָׁלַח אֶת הַבֵּן מוֹשִׁיעַ הָעוֹלָם. כָּל הַמּוֹדֶה כִּי יֵשׁוּעַ הוּא בֶּן-הָאֱלֹהִים, אֱלֹהִים שׁוֹכֵן בּוֹ וְהוּא בֵּאלֹהִים. וַאֲנַחְנוּ הִכַּרְנוּ אֶת הָאַהֲבָה שֶׁאֱלֹהִים מְקַיֵּם בָּנוּ וְהֶאֱמַנּוּ בָּהּ. הָאֱלֹהִים הוּא אַהֲבָה; הָעוֹמֵד בָּאַהֲבָה עוֹמֵד בֵּאלֹהִים וֵאלֹהִים עוֹמֵד בּוֹ. בָּזֶה נִשְׁלְמָה הָאַהֲבָה אֶצְלֵנוּ בְּאֹפֶן שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ בִּטָּחוֹן בְּיוֹם הַדִּין, שֶׁכֵּן כְּדֶרֶךְ שֶׁהָאֶחָד הַהוּא כֵּן גַּם אֲנַחְנוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה. אֵין פַּחַד בָּאַהֲבָה. אַדְּרַבָּא, הָאַהֲבָה הַשְּׁלֵמָה מְגָרֶשֶׁת אֶת הַפַּחַד. הֵן הַפַּחַד כָּרוּךְ בְּעֹנֶשׁ, וְהַמְפַחֵד אֵינֶנּוּ שָׁלֵם בָּאַהֲבָה. אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים מִפְּנֵי שֶׁהוּא אָהַב אוֹתָנוּ תְּחִלָּה. אִישׁ אִם יֹאמַר "אוֹהֵב אֲנִי אֶת אֱלֹהִים" וְהוּא שׂוֹנֵא אֶת אָחִיו, שַׁקְרָן הוּא; כִּי מִי שֶׁאֵינֶנּוּ אוֹהֵב אֶת אָחִיו אֲשֶׁר הוּא רוֹאֶה אוֹתוֹ לֹא יוּכַל לֶאֱהֹב אֶת הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר הוּא אֵינֶנּוּ רוֹאֶה אוֹתוֹ. מִצְוָה זֹאת קִבַּלְנוּ מִמֶּנּוּ, שֶׁהָאוֹהֵב אֶת אֱלֹהִים יֹאהַב גַּם אֶת אָחִיו. (א' יוחנן ד': 7-21) אֶת זֹאת אֲנִי מְצַוֶּה עֲלֵיכֶם: אֶהֱבוּ זֶה אֶת זֶה.(בשורת יוחנן ט"ו: 17) אִם בִּלְשׁוֹנוֹת בְּנֵי אָדָם וּמַלְאָכִים אֲדַבֵּר וְאֵין בִּי אַהֲבָה, הֲרֵינִי כִּנְחֹשֶׁת הוֹמָה אוֹ כִּמְצִלְתַּיִם רוֹעֲשִׁים. אִם תִּהְיֶה לִי מַתַּת הַנְּבוּאָה וְאֵדַע כָּל הַסּוֹדוֹת וְאַשִּׂיג כָּל הַדַּעַת; וְאִם תִּהְיֶה בִּי כָּל הָאֱמוּנָה עַד לְהַעְתִּיק הָרִים מִמְּקוֹמָם, וְאֵין בִּי אַהֲבָה, הֲרֵינִי כְּאַיִן וּכְאֶפֶס. אִם אֲחַלֵּק אֶת כָּל רְכוּשִׁי לִצְדָקָה וְגַם אֶתֵּן א&
 
למעלה