לפיולה ולכולם
מה שלומכם יקירי? זקוקה לקצת עזרה לגבי פעילות להורים וילדים שאני עושה בגן כסיכום לנושא "ציפור הנפש" שעבדנו עליו עד עכשיו. לכל ילד יש בובת מקל פשוטה של ציפור, אבל עבדנו לא מעט גם דרך תנועה, משחק, ואמפרוביזציה גם בלי הציפור. המפגש יארך בערך חצי שעה. חשבתי להתחיל מחימום תנועתי- קולי, כזה שמכניס את הילדים וההורים לאוירה של משחק והופעה. אח"כ הפעלה תנועתית של הילדים לפי הסיפור ועם מוסיקה- למשל כשמעליבים אותנו הציפור מתרוצצת הלוך ושוב וכו'.(הילדים עושים בתנועה את מה שהציפור עושה). בחלק השני מדברים על המגירות של ציפור הנפש, ואז חשבתי והגננת הציעה שניתן לכל ילד והורה תור לאלתר ביחד מול הקבוצה עם הבובה. אולי אני אתן להורה את הבובה שלי והוא ישאל את הציפור של הילד" איזו מגירה פתחת היום?" הילדים כבר יודעים שיש מגירות של שמחה, עצב, עצבנות, סבלנות ועוד... אבל אני צריכה לתת הנחיה ברורה שגם תתן גירוי להורים ולילדים לאלתר עליו. אשמח לשמוע איך לדעתכם כדאי לתת הנחיה בחלק הזה. בחלק האחרון אני רוצה לעשות סיכום שבו מודגש המסר של הסיפור- שהכי חשוב להקשיב לציפור כי היא רוצה לספר לנו מה אנחנו מרגישים. אולי שוב משהו תנועתי יחד עם הבובה של הציפור. אולי ההורים יקחו את הציפור של הילד וינסו עם המקור שלה לנקוש בעדינות על כל מיני חלקים בגוף שלו וזה יהפוך למן ריקוד של הציפור הילד וההורה. בהתחלה אסור לילד לזוז בכלל או להגיב כדוגמה לאי הקשבה לציפור ואח"כ הוא נותן לה לשבת לו על הכתף ולדבר איתו וכל מיני... מה דעתכם? אשמח לכל רעיון או עצה מועילה וחוות דעת. יש לציין שהילדים בני 4-5 אבל כבר מכירים היטב את הסיפור כי עבדנו עליו לא מעט, כמו שחלקכם יודעים. תודה שקראתם עד כאן. יום נפלא שיר
מה שלומכם יקירי? זקוקה לקצת עזרה לגבי פעילות להורים וילדים שאני עושה בגן כסיכום לנושא "ציפור הנפש" שעבדנו עליו עד עכשיו. לכל ילד יש בובת מקל פשוטה של ציפור, אבל עבדנו לא מעט גם דרך תנועה, משחק, ואמפרוביזציה גם בלי הציפור. המפגש יארך בערך חצי שעה. חשבתי להתחיל מחימום תנועתי- קולי, כזה שמכניס את הילדים וההורים לאוירה של משחק והופעה. אח"כ הפעלה תנועתית של הילדים לפי הסיפור ועם מוסיקה- למשל כשמעליבים אותנו הציפור מתרוצצת הלוך ושוב וכו'.(הילדים עושים בתנועה את מה שהציפור עושה). בחלק השני מדברים על המגירות של ציפור הנפש, ואז חשבתי והגננת הציעה שניתן לכל ילד והורה תור לאלתר ביחד מול הקבוצה עם הבובה. אולי אני אתן להורה את הבובה שלי והוא ישאל את הציפור של הילד" איזו מגירה פתחת היום?" הילדים כבר יודעים שיש מגירות של שמחה, עצב, עצבנות, סבלנות ועוד... אבל אני צריכה לתת הנחיה ברורה שגם תתן גירוי להורים ולילדים לאלתר עליו. אשמח לשמוע איך לדעתכם כדאי לתת הנחיה בחלק הזה. בחלק האחרון אני רוצה לעשות סיכום שבו מודגש המסר של הסיפור- שהכי חשוב להקשיב לציפור כי היא רוצה לספר לנו מה אנחנו מרגישים. אולי שוב משהו תנועתי יחד עם הבובה של הציפור. אולי ההורים יקחו את הציפור של הילד וינסו עם המקור שלה לנקוש בעדינות על כל מיני חלקים בגוף שלו וזה יהפוך למן ריקוד של הציפור הילד וההורה. בהתחלה אסור לילד לזוז בכלל או להגיב כדוגמה לאי הקשבה לציפור ואח"כ הוא נותן לה לשבת לו על הכתף ולדבר איתו וכל מיני... מה דעתכם? אשמח לכל רעיון או עצה מועילה וחוות דעת. יש לציין שהילדים בני 4-5 אבל כבר מכירים היטב את הסיפור כי עבדנו עליו לא מעט, כמו שחלקכם יודעים. תודה שקראתם עד כאן. יום נפלא שיר