לפי הזהר דוד המלך הוא גילגלו של שמו אל

לב אברם

New member
לפי הזהר דוד המלך הוא גילגלו של שמו אל

האם ידוע למישהוא המיקום המדויק
 
‫‫אתה מניח הנחת יסוד מוטעת ושגויה בעניין הזה

ולכן לא תמצא מיקום או מקור לכך בשום מקום! (כולל הזוהר) הרי שמואל הנביא חיי בתקופה של דוד והוא זה שהכתיר אותו למלך, לכן דוד לא יכול להיות גלגול של שמואל בשום צורה שהיא. בנוסף לכך כתוב בזוהר שדוד המלך היה נשמה חדשה מאוד גדולה ובפני עצמה, ומרוב שהיא הייתה גדולה וחשובה השטן קטרג עליה שלא תוכל לבא לעולם אפילו ליום אחד, ואדם הראשון שהיה אמור לחיות אלף שנה והיה רואה מסוף העולם עד סוף העולם ראה זאת ברוח הקודש, ונתן לדוד במתנה 70 שנה מחייו, ונפטר בשל כך בגיל 930 במקום בגיל אלף שנה שניתנו לו במקור.
 

מושי 58

New member
דוד המלך גלגול

של אדם הראשון. וגם נשמת משיח בבחינת עיבור. לכן התנסה באשה, לחם מלחמות להושיע את ישראל וגם רצה להקים בית המקדש. הוא לא יכול להיות גלגול של שמואל שהוא בחינת נה"י ואילו דוד בחינת מלכות.
 
יחכימנו כבודו, איפה כתוב שדוד גלגול של אדה"ר?

אשמח למקור לכך (חוץ מהעובדה שכולנו חלק משישים ריבוא ניצוצות של אדם הראשון). ראה שער הגלגולים הקדמה כז' ששם הוא כותב במפורש שדוד המלך היה נשמה חדשה בגלגול ראשון. וכן לגבי נשמת משיח כתוב במפורש בזוהר שזו נשמה חדשה שלא ירדה עדיין לעולם, ושגנוזה בהיכל קן הציפור עד לזמן הגאולה שאז היא תתעבר באדם הראוי באותו הדור להיות המשיח. .
 

מושי 58

New member
א.ד.ם

מובא בכתבי רבי משה די ליאון שבראשי תיבות שמו של האדם הראשון נרמזו גלגוליו: אדם, דוד, משיח. לאחר חטאו, התגלגל האדם הראשון בדוד, שיוצרך להתגלגל שוב במשיח ולהשלים בכך את תיקונו הסופי. כשם שראשי תיבות מש"ה מרמזים על גלגוליו: משה, שת, הבל. ומה שכתבו בזוהר על נשמת משיח בקן ציפור לא סותר מכיוון שמדובר בכמה דרגות שונות באותה נשמה. דוד היה בחינת מלכות- נפש של נשמת משיח. ומשיח יקבל בחינת יחידה שאותה לא קיבל אף צדיק עד היום. מדובר בדרגות שונות באותה נשמה.
 
יישר כוח, תודה!

השאלה האם כתוב שם שאדה"ר התגלגל בדוד או התעבר בו? שזה הבדל גדול כידוע, והאם יש לכבודו את המקור המדויק (ספר, עמוד) או ציטוט של דברי המקור? מה גם שרבי משה די ליאון היה לפני כתבי האר"י והזוהר (שהתגלה לו רק לפני פטירתו), וידועים דברי מהרח"ו שקיבל מהאר"י הקדוש שלא כדאי להסתמך על ספרי קבלה של לפני האר"י, מפני שהם שנכתבו בחלקם מסברות ונפלו בהם בשל כך טעויות.
 

אורלנה

New member
דוד המלך קיבל שנותיו מאדם הראשון

דוד המלך היה אמור להיוולד נֶפֶל ולחיות רק שלוש שעות, אך אדם הראשון אשר הכיר את מהות הנפל הזה וראה בו עוצמה ותפקיד לנצח נצחים, ביקש מאת ה' להחיות את דוד המלך ונתן לו במתנה 70 שנה מחייו. "חַיִּים שָׁאַל מִמְּךָ, נָתַתָּה לּוֹ אֹרֶךְ יָמִים עוֹלָם וָעֶד". מובא בזוהר ח''ב רל''ה: מכאן למדנו שדוד המלך לא היו לו חיים כלל, חוץ ממה שאדם הראשון נתן לו משלו. וכך העמידו שדוד המלך חי 70 שנה, ואלה 70 השנה נתן לו הקב''ה מאלה השנים של אדם הראשון, שהיה לו לחיות 1000 שנים וחי 930 שנה, כלומר: פחות 70 שנה שנתן לדוד המלך. ובהם נתקיים דוד, וניתנה לו אריכות ימים בעולם הזה ובעולם הבא. מובא ב"אור החמה": כאשר חטא אדם הראשון, הוצרך להתגלגל אל אדם תחתון שהיא המלכות לכפרת עוונו, שיֵצֶא מרחם אימו וימות ותקבל הנפש ההיא עונשה. וכשראה אדם סוד גילגולו שם ועונשו, רצה שיתקיים הגוף הזה (דוד המלך) ונטל משנותיו 70 שנה, כדי שיהיה הגוף הזה עוסק בתורה ומצוות והוא (אדם הראשון) ישתלם בו, ונמצא אדם הראשון משתלם (מלשון שלמות) והגוף הזה - גוף דוד, זוכה שלא יהיה נפל ויזכה לתחיה. בילקוט בראשית מובא על הפסוק "זֶה סֵפֶר תּוֹלְדֹת אָדָם": העביר לפניו כל הדורות, הראהו את דוד, חיים חקוקים לו ג' שעות. אמר לפניו: ריבונו של עולם, לא יהא תקנה לזה? אמר: כך עלתה במחשבה לפני. אמר לו: כמה ימי שני חיי? אמר לו: אלף שנים. אמר לו: יש מתנה ברקיע? אמר לו: הן. אמר לו: 70 שנה משנותי יהיו למזל זה (יהיו לדוד, במקום 3 שעות החקוקות לו). מה עשה אדם הראשון? הביא את השטר וכתב עליו שטר מתנה, וחתמו עליו: הקב''ה ומלאך מט''ט ואדם הראשון. וזה שאמר הכתוב בתהלים מ': "הִנֵּה בָאתִי בִּמְגִלַּת סֵפֶר כָּתוּב עָלָי". בילקוט שמעוני מובא: כאשר הגיע אדם הראשון לגיל 929 שנה, פנה לקב''ה ואמר לו שהוא מתחרט על השנים שנתן מחייו לדוד המלך, וכי חפץ הוא לחיות עוד 70 שנה. מובא בזוהר: שאפילו אם ילך האדם בעולם הזה אלף שנים, ביום פטירתו נראה לו כאילו כל חייו עברו כהרף עין, כאילו הכל חלף ברגע אחד. תיקון חטא אדם הראשון ע''י דוד המלך אדם - ראשי תיבות: אדם, דוד, משיח. אדם הראשון היה שיא השיאים, אך חָטַא, ומאז חטאו העולם נמצא כל הזמן במצב של ירידה, ירידת הדורות. והירידה היא לצורך התיקון והבאת העולם לשלמות. מצד אחד ישנה ירידה, אך מצד שני ישנו כל הזמן תיקון ועליה, עד לתיקון העולם במלכות ה'. אם האדם הראשון לא היה חוטא הוא היה בעצמו משיח, והיה מביא את הגאולה לעולם. אך למרות שחטא אינו פטור מלמלא את תפקידו ולסיים את התיקון, אלא שיעשה זאת ע''י דוד - משיח. הראשון שהתחיל לתקן את חטא אדם הראשון היה דוד המלך. בכך שנתן אדם הראשון לדוד 70 שנה: גם אדם הראשון זוכה שיתוקן ע''י דוד, וגם דוד זוכה שיהיו לו חיים, ולא ימות כנפל לאחר 3 שעות של חיים. התיקון הגדול ביותר שעשה אדם הראשון, כבר מתחילת האנושות היה: המתנה שאין גדולה ממנה, מתנת החיים שנתן לדוד המלך, מתנה המוגבלת בזמן: 70 שנה. "אָשִׁירָה לַיְיָ בְּחַיָּי, אֲזַמְּרָה לֵאלֹקַי בְּעוֹדִי", בעודי - בעוד אני חי. מי כדוד המלך יכול היה להבין את הדברים? הוא ידע שמעט שנותיו ניתנו לו במתנה והוא חייב לנצלם. דוד המלך הרגיש את החסד הגדול שנתן לו הקב''ה כאשר נתן לו חיים, והודה לה' כל חייו: "חַסְדֵי יְיָ עוֹלָם אָשִׁירָה, לְדֹר וָדֹר אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי, כִּי אָמַרְתִּי עוֹלָם חֶסֶד יִבָּנֶה", העולם בנוי על יסוד החסד, וגם בניין חייו של האדם מקורו בחסד, במתנה הגדולה שנתן לו הקב''ה. חיי דוד המלך ניתנו לו במתנה ע''י האבות אדם הראשון התגלגל באבות, ומאחר שכך: מה שנתנו לו האבות זו בעצם המתנה של אדם הראשון בעצמו. בזוהר ח''א קס''ח מובא: דוד המלך קיבל את חייו גם מן האבות הקדושים. חוץ ממה שאדם הראשון נתן לדוד, האבות הניחו לו מחייהם כל אחד ואחד, ודוד חי בכל אלו השנים שהניחו לו האבות. ב"אור החמה" מובא: הנה מה שהאבות הניחו לדוד המלך 70 שנה אחרי שכבר השאיר לו אדם הראשון, כי אחר שאדם הראשון חטא, נפגמו אותן השנים ע''י שנגזרה עליו מיתה ואז בטלה מתנתו. וכשחזר אדם הראשון להתגלגל באבות ונתקן בהם, חזר ונָתַן לו באופן שיועיל לו. הרי בעל המתנה הראשונה הוא בעצמו בעל המתנה האחרונה. אברהם - הניח לדוד המלך 5 שנים. כיון שהיה לו לחיות 180 שנה כמו יצחק, והוא חי רק 175 שנים. יצחק - יצחק לא הניח לדוד המלך כלום, כיון שיצחק בא מצד הדין וגם דוד המלך בא מצד הדין. וכתבו גורי האר''י שיצחק נתעבר ביוסף ולכן יוסף נָתַן במקום יצחק. וכן, יצחק משעת העקידה ואילך נחשב כמת, כיון שקיבל דין המיתה על עצמו. ומה גם שפרחה ממנו נשמתו בפועל, ונכנסה באיל שנשחט במקומו והוא קיבל נשמה חדשה, ומאז לא היה לו לשייר לדוד כלום, לכן נכנס יוסף במקומו ושייר לדוד המלך 37 שנים בשביל יצחק, כנגד אותן 37 שנים שחי יצחק לפני העקידה, שהרי יצחק בעת העקידה היה בן 37 שנים. יעקב - העניק לדוד המלך 28 שנים. היה לו לחיות בעולם כימי אברהם 175 שנים, ולא חי אלא 147 שנים. יוסף - העניק לדוד המלך 37 שנים. יוסף חי 110 שנים, והיה לו לחיות 147 שנה כימי יעקב. מובא ב"ניצוצי אורות": שלמרות שיוסף לא היה גלגלול אדם הראשון, יוסף נתן לדוד המלך את רוב השנים מתוך 70 השנים, כיון שמשיח בן דוד יחייה את משיח בן יוסף. אברהם 5 שנים + יוסף 37 שנים + יעקב 28 שנים = בסה''כ 70 שנה. המקור: http://www.kingdavidstory.com/he_KingDavidLifeStory.aspx?part=2
 
דוד המלך תיקן את אדם הראשון, חזק וברוך!

כמו שגם את ואני מתקנים את חטא אדם הראשון, והאבות תקנו את חטא אדם הראשון, וכל שישים ריבוא הניצוצות של אדם הראשון מתקנים את אדם הראשון וחטאו, אבל מפה עדיין אין שום רעיה ומקור לכך שדוד המלך היה גלגול של אדם הראשון כמו שחכם מושי58 כתב, וכמו שכתוב בפרוש בכתבי האר"י שדוד המלך היה נשמה חדשה שתקנה את עצמה, לדוגמא פה: שער הגלגולים הקדמה כז: "...גם דע, כי האיש הזה מחדש שבא עתה בגלגול בפעם א', יש לו טורח גדול להכניע יצרו, אע"פ שנשמתו תהיה גבוהה מאד, לפי שזה הוא התחלת הזדככו מן הקליפות, כי אפילו בהיותו בבחי' צלם, היה מעורב בקליפתו כנז'. גם לטעם הנזכר, מוכרח הוא שהאיש הזה יהיה עצב מאד כל ימיו, ודואג בקרבו תמיד ללא סבה, אבל הסבה האמיתית הוא, כי הקליפות מהם המשכת העצבון כנודע. וז"ס טעם מספיק אל דוד המלך ע"ה, ידידו יתברך, ומצינו בו שהיה יצרו מתגבר עליו בבת שבע ובאביגיל, והוא פלא גדול, אלא הטעם מובן עם הנזכר, כי אז היתה התחלת יציאתו מעמקי הקליפות. ובזה תבין כמה פסוקים שהיה אומר דוד המלך ע"ה על עצמו, טבעתי ביון מצולה וכו', וכיוצא, ודע כי לטעם הנזכר, אין עונות האיש הזה החדש נחשבים לפניו יתברך כשאר בני אדם, לפי שעדיין הוא נתון בין הקליפות, וטרחו גדול לצאת מתוכם. וז"ס ארז"ל אלמלא אתה דוד והוא שאול, הייתי מאבד כמה דוד מפני שאול, והבן זה מאד:"
 
תשובה נפלאה, יישר כוח גדול!

 
למעלה