לפי מה נקבע סולם היצירה במ. קלאסית?

falseta

New member
לפי מה נקבע סולם היצירה במ. קלאסית?

מהו הקריטריון ? האם המלחין הוא שמגדיר את הסולם ? מדוע הסולם לא נקבע לכל פרק בנפרד ? הרי כל פרק הוא במפתח שונה (שלא לדבר על שינויי מפתחות תוך כדי הפרק ...) כמי שמנגן קצת גיטרה ופסנתר,אני יכול לענות על זה באופן אינטואיטיבי, אך הייתי שמח לדעת את התשובה ה"מדעית". אודה, דרור.
 

דוייק

New member
הדרך הכי פשוטה

שגם נכונה ברוב המקרים, היא להסתכל על מספר סימני ההתק ליד המפתח(#,b), ולהסתכל על התו האחרון ביצירה שאמור ברוב המקרים להיות הטוניקה. אחרי שבדקת את מספר סימני ההתק, ישנן שתי אפשרויות: או שזה המז'ורי או המינורי המקביל(במוסיקה טונאלית, כלומר סולמית). למשל: אם יש ליד המפתח סימן התק אחד, אז ישנן שתי אפשרויות - או שזה G או שזה המינורי המקביל Emin. כמובן שכל זה משתנה אם ישנה מודולציה. לגבי המפתח, הוא לא משנה סולם הוא רק משנה את המיקום של כל תו על גבי החמשה. משנים מפתח רק מענייני נוחות לקריאה.
 
למעלה