lavifighter
New member
לפני לימודים באקדמיה-זמן לחדש אבחונים?
לאחר סיבוכים רבים בעבודה שלי(נאלצתי להתפטר) וגם במציאת עבודה, אני חושב ברצינות על לימודים.
אבל הבנתי שאבחון שעשיתי בכיתה ז' בשנת 2006 לא יהיה מוכר בימינו...
אני יודע שיש את מת"ל שבעיקרון אמורים לעשות ככה(לפחות ברוב המוסדות), אבל אם הבנתי נכון זה מאבחנים של מרכז הפסיכומטרי שידועים בהיותם מאוד שמרנים ומחמירים לגבי הקלות...
אבל מה שלא הבנתי זה האם ה"פסיקה" שלהם מחייבת או שלכל מוסד יש זכות להחליט מה לתת ומה לא לתת. אם כן זה עשוי להיות פקטור קובע באיזה מוסד ללמוד.
ונגיד את זה ככה, למרות שדי ברור שאצא "חיובי" לגבי דיסגרפיה, אם מסיבה כלשהי לא אוכל לעשות מבחנים במחשב(למשל המוסד לא יכיר בזה משום מה) אז אין לי כל סיכוי להצליח בתואר ריאלי!
אז אסביר בקצרה מה השאלות שיש לי:
1. האם מקומות כמו אלה של מת"ל(שלמיטב הבנתי בן גוריון והעברית מתחשבים בהם וזה שני המקומות שאני מתלבט לגביהם כרגע) רק מאבחנים או גם ממליצים על אילו הקלות לתת(בהתאם לאבחון) או שזה גם מחייב את המוסדות?
2. האם מוסדות הלימוד יכולים לתת הקלה גם אם משום מה אין אבחון רשמי בנושא(הבהרה-זה לא המצב אצלי)?
3. הבנתי שבחלק מהמקומות למשל טכניון(וגם תל אביב ואריאל) הם עושים את האבחון די עצמאית או לפחות בלי תלות במכון כזה או אחר. האם "עדיף" למקרים מסויימים להשתמש בהם או באבחון היותר גנרי של מת"ל?
הבהרה-הדיון הוא לא על איך אני משפר את המצב, לצורך הדיון תניחו פשוט שאני חייב את ההקלה ואני רוצה לדעת כיצד אני מוודא שתהיה לי אותה גם באקדמיה.
לאחר סיבוכים רבים בעבודה שלי(נאלצתי להתפטר) וגם במציאת עבודה, אני חושב ברצינות על לימודים.
אבל הבנתי שאבחון שעשיתי בכיתה ז' בשנת 2006 לא יהיה מוכר בימינו...
אני יודע שיש את מת"ל שבעיקרון אמורים לעשות ככה(לפחות ברוב המוסדות), אבל אם הבנתי נכון זה מאבחנים של מרכז הפסיכומטרי שידועים בהיותם מאוד שמרנים ומחמירים לגבי הקלות...
אבל מה שלא הבנתי זה האם ה"פסיקה" שלהם מחייבת או שלכל מוסד יש זכות להחליט מה לתת ומה לא לתת. אם כן זה עשוי להיות פקטור קובע באיזה מוסד ללמוד.
ונגיד את זה ככה, למרות שדי ברור שאצא "חיובי" לגבי דיסגרפיה, אם מסיבה כלשהי לא אוכל לעשות מבחנים במחשב(למשל המוסד לא יכיר בזה משום מה) אז אין לי כל סיכוי להצליח בתואר ריאלי!
אז אסביר בקצרה מה השאלות שיש לי:
1. האם מקומות כמו אלה של מת"ל(שלמיטב הבנתי בן גוריון והעברית מתחשבים בהם וזה שני המקומות שאני מתלבט לגביהם כרגע) רק מאבחנים או גם ממליצים על אילו הקלות לתת(בהתאם לאבחון) או שזה גם מחייב את המוסדות?
2. האם מוסדות הלימוד יכולים לתת הקלה גם אם משום מה אין אבחון רשמי בנושא(הבהרה-זה לא המצב אצלי)?
3. הבנתי שבחלק מהמקומות למשל טכניון(וגם תל אביב ואריאל) הם עושים את האבחון די עצמאית או לפחות בלי תלות במכון כזה או אחר. האם "עדיף" למקרים מסויימים להשתמש בהם או באבחון היותר גנרי של מת"ל?
הבהרה-הדיון הוא לא על איך אני משפר את המצב, לצורך הדיון תניחו פשוט שאני חייב את ההקלה ואני רוצה לדעת כיצד אני מוודא שתהיה לי אותה גם באקדמיה.