קצת מוזר כי יש מערכים שהם בסך הכל בני 20, לעומת מערכי דאבל דק בני 20 שממשיכם לפעול וימשיכו עוד שנים. לפי הבנתי זה נובע מהרצון של הרכבת לתפעל 2 סוגי מערכים, הדאבל דק והסימנס החשמלי.
ממה שאני מבין - שילוב של עלויות טיפול יקרות (כולל קושי להשיג חלפים), צורך בטיפולים ארוכים ומורכבים תכופים בגלל פגמי ייצור (חלק מהסיבה שלא הצליחו, ולא נמכרו מחוץ לדנמרק וישראל, כולל סבב רכש שני של רכבת ישראל שבוטל), ושימוש לא יעיל בדלק הם מהסיבות להוצאת הרכבות משירות.
חלק מהבעיות הללו היו המקור לבעיות נלוות בטיפול השוטף ברכבת שבגלל המורכבות והמערכת השונה הועבר לקבלן חיצוני שגם כשל בטיפול.
היה גם את עניין מספר הנוסעים ברכבת בודדת שלדעתי נמוך במידה ניכרת מקרונות מקבילים (אם כי הנסיעה והמעבר בין קרונות היה נוחה יותר). וכמו שצוין גם עניין חוסר הדלתות בקרונות הראשונים והאחרונים (שנוצל בזמנו על ידי תושבי בית שמש דתיים להקמת בית כנסת מאולתר באחרי הרכבת, וכאשר עברו למערכים אחרים נוצרו בעיות והתנגשויות עם ציבור הנוסעים).
את עניין הרכבת לירושלים בקו הישן ניתן לפתור באמצעות קווי רק"ל בינעירוניים שקיימים ופועלים למשל בגרמניה ובשוויץ (ובמקומות אחרים). במקרה הרע רק"ל שכזה יהיה המשך טבעי של קו הרכבת לבית שמש עד לחיבור לקו הרק"ל העירוני בירושלים במלחה. במקרה הטוב הרק"ל יכול להתחבר לתוך המערך הקיים בירושלים+ ניתן להרחיב כקו חוצה בית שמש ולאפשר חיבור מסילתי בין בית שמש לירושלים.