לצאת כבר מחוג המעגל של החוג ל.....

יוגי בר

New member
לצאת כבר מחוג המעגל של החוג ל.....

ההודעה הזאת היא חייבת להקלט כי היא חייבת לשחרר אתכם מהתנייה מחשבתית חשובה ולא נכונה שחרוטה אצלכם בתודעה. התנייה מחשבתית זו גורמת לכם בסופו של דבר באסה ולנושא היוגה זה לא עושה טוב. ממש לא טוב. וזה העניין: וזה מתחיל, כמובן, בהודעה: איפוא יש חוג טוב ליוגה? חברה, תשכחו מחוג טוב ליוגה. עוד חוג טוב ליוגה זה לא מציאה. ממש לא מציאה. תאמינו לי. מלה שלי. לכו למקומות שבהם מלמדים יוגה כל הזמן. כל השבוע. באופן רצוף ובאופן מסודר ענייני ומקצועי. ועם מורה או מורים ליוגה שזה עיסוקו/ם בחיים. ולא מישהו אחד "שמלמד" אותך יוגה בשביל חלטורה ואחר כך הולך לעבודה העיקרית ושוכח מהסיפור. ולמה? פשוט מאוד. יוגה זה מדע- מדע החיים. ליוגה לא באים כדי לעשות יענו עוד חוג. דחילקום, מה זה פה? אפשר ללכת למכון כושר או לכל מכון אחר יום יום, וסליחה על הביטוי: "ולקרוע לעצמך את הצורה"- רק כדי להיראות יענו טוב אלק? וליוגה אפשר לבוא מתי שהוא מתי שמתחשק. זה נקרא אצלי: להתחיל עם יוגה באוואנטה. אז תקשיבו טוב טוב: ליוגה באים כדי ללמוד על עצמך ועל החיים ואיך לשלב אותם בהרמונייה. כי זה טוב לך וזה טוב לכולם. וברגע שתשתחררו מההתנייה המחשבית הזאת ותבינו כי יוגה עתידה לשנות את החיים שלכם לטובה בכל התחומים, וכך במקביל גם תשפיעו לטובה על כל האנשים שאתם נמצאים איתם במגע. כך תחפשו הרבה יותר מהר ובנרות מקומות רציניים עם מורים רציניים. מורים אלו יכניסו אתכם ליוגה בדרך הנכונה. מורים כאלה הם כל הזמן גם תלמידים. והם דורשים ומקיימים בעצמם את מה שהם מלמדים את תלמידיהם. כך לא תתאכזבו ותתחרפנו לחינם מעוד חוג ליוגה. כך יוגה תהפך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלכם. כי ככה זה נולד וככה זה צריך להיות. להת´ יוגי בר
 

*אביבה*

New member
יוגי יקרה

האפשרויות שאת מציעה הן מאוד מצומצמות. לפעמים אין מקום כזה כמו שאת מציעה באזור המגורים. ואז לא כדאי לעשות יוגה בכלל? האם לפי דעתך זה או כך או בכלל לא?
 

יוגי בר

New member
יוגי יקר- מה לעשות

אין דבר כזה אפשרויות מצומצמות. וכל אחד מחליט- בסופו של דבר- מה באמת חשוב לו בחיים ומה הוא מוכן לעשות בשביל זה. ואם הוא באמת רוצה אז הוא הולך על זה. אם אתה חושב שמישהו יעשה את ההחלטות שלך במקומך? שכח מזה. אף אחד לא יעשה בשבילך את ההחלטות. וכל החלטה חשובה. זה אתה עם עצמך. אתה מקבל את ההחלטה ואתה מקבל את האחריות עליה. כך זה בכל דבר בחיים- לא רק ביוגה. זה כל הסיפור. פשוט אה? בברכה יוגי בר
 

אחד32

New member
מורה מיקצועי

1. מי ששואל איפה יש חוג טוב ליוגה בעצם מבקש המלצה למורה טוב, בעל כל התכונות אותן ציינת. 2. אין שום רע בלהתחיל ללמוד במקום אחד, להתפתח בו עד כמה שניתן ואז להתקדם הלאה. בסופו של דבר כל אחד יכול לבחון האם המורה שלו מקדם אותו או לא. ואם התשובה היא לא, אז יחפש לו התלמיד מורה אחר מתאים יותר. 3. לא כל מי שמתחיל ללמוד יוגה עושה זאת בשביל לשנות את חייו מהקצה אל הקצה. הרוב מנסה, בודק ואם מתאים לו, נכנס לעניינים לאט. האחרים שמחליטים להפוך יוגיסטים מתאמנים בהלתהבות תקופה קצרה ואז פורשים לאופנה הבאה. 4. מורה מקצועי או לא... יש מורים שמקצועם ללמד יוגה והם במילותיך: חלטוריסטים, מלמדים אך זו אינה דרך חייהם. יש כאלה שזהו אינו מקצועם אך זוהי דרך חייהם. הם מוצאים את הדרך לשלב את היוגה בחיי היום יום שלהם ולדעתי הם עדיפים על הראשונים. מורה מקצועי מתפרנס מללמד יוגה, לרוב הוא יעשה פשרות עם תלמידיו בכדי שמספרם יהיה גדול וכך יוכל להתפרנס. - עוד אחד
 

יוגי בר

New member
תנוח דעתך .....

אני מכיר כמה אנשים שלא עושים יוגה כלל והם יוגים.הם אולי לא נראים יוגים בעיני האנשים אבל הם כן.תהיה בטוח בזה. וכמו שקראתי לא מזמן את מילותיו חכם לעניין: "קשה מאוד להיות בעיר בעל משפחה למופת ועם זה להתמודד מאשר להיות בהרים נזיר מתבודד". זה לפתיחה ועכשיו להוראה. ואני חוזר ומבהיר: 1. לדעתי,אין דבר כזה מורה מקצועי. יש מורה שיודע ללמד ויש כזה שלא. זה יכול להיות יוגה או כל דבר אחר. נקודה. 2. סעיף 1 שלך מקובל עלי. אבל שאל את עצמך? כשהיית רוצה ללמוד משהו ברצינות היית הולך לעוד חוג? אני בספק. 3. אין רע בלהתחיל ללמוד במקום אחד ולהתפתח ממנו הלאה. האם זה קורה במציאות? מעט מאוד. 4. בעיני, מורה שמתפשר- מתפשר ואז הוא לא מורה אמיתי. ולא משנה היכן הוא מלמד. במקום שלימודו אומנותו זה בדרך כלל לא קורה.בקרה ופיקוח עובדים כאן במשולב. ושוב, זה מנסיון. 5. תודה על ההערות וההארות יוגי בר
 

אחד32

New member
בקרה ופיקוח

תוכל בבקשה להסביר למה כוונתך בבקרה ופיקוח? תודה מראש
 

יוגי בר

New member
זה פשוט מאוד

כשאתה מלמד לבד בוא נאמר: בחוג יוגה כלשהו אין מי שיפקח עליך. אז מה? אתה מפקח על עצמך. לעומת זאת במקום שבו מלמדים באורח קבוע (וכאן אני מקצין במיוחד- ובוא נגדיר מקום כמרכז ליוגה) זה שונה. במקום כזה צריכים להיות ומתקיימים ( בדרך כלל) כללי ועקרונות לימוד. מתודת הוראה. פיקוח על המורים וכו´ וכו´. לזה אני קורא בקרה ופיקוח. תוכל להווכח בזה די בקלות באם תבקר ביקור נימוסין בכל מרכז מסודר ליוגה בחו"ל. ( זה בערך ההבדל כמו ללמוד אמנות לחימה- נאמר: קאראטה בארץ. מול ללמוד קאראטה ביפן למשל.) בברכה יוגי בר
 

dharmax

New member
חס וחלילה ../images/Emo18.gif (ארוך)

בואו נחשוב: אדם א´, הוא איש שעובד קשה לפרנסתו במשך היום ובערבים הוא מקריב מזמנו הפנוי והמועט לצורך לימוד של יוגה ללא תשלום, עבור קבוצה או קבוצות קטנות של אנשים נבחרים. אדם ב´, שגרת יומו היא תרגול של תנוחות, קריאה של יוגה, לימוד של יוגה וכו´. מזה הוא חי, וללמד - הרי זה חלק מחובותיו (וזכויותיו) כאיש שנמצא במרכז ליוגה. והמרכז עצמו - קיומו מתאפשר בזכות הכנסתו הכספית. קבוצת שאלות ראשונה: מה המוטיבציה של כל אחד? כמה היא עמוקה? כמה היא כנה? כמה הוא מקריב? מה הוא יודע שגורם לו להקריב? וכעת, נדבר על אדם ג´. אולי זה אותו "אדם א´" ואולי לא. הוא, לא למד במרכז אחד. הוא חקר בעצמו במשך שנים שיטות שונות. לא רק יוגה, אלא גם טאואיזם, בודהיזם, אמנויות לחימה, יהדות, נצרות, סופיזם, דברים שהוא המציא וניסה, דברים שבהם הוא גילה אמיתות ודברים שבהם הוא חשף טעויות. הוא גם למד וגם ניכווה ממורים גם טובים יותר, גם טובים פחות. אדם ב´, איש "המרכז", מקבל כל פעם את אותם דברים, אותה שיטה, מסורת מוכתבת... לעיתים אין לו אפילו זמן להטיל ספק ולפתח את החקירה שלו (שהיא בסיס הדרך הרוחנית - viveka & vichirya) וכעת נקודה מאוד מאוד מאוד חשובה: התרגול ה"רוחני" בחממה של "מרכז ליוגה" כזה או אחר לעומת תרגול רוחני בפיצוץ האטומי של חיי יום יום עמוסים. איפה המבחן האמיתי??? איפה המבחן האמיתי??? אלה רק נקודות למחשבה. המגמתיות שניתן להרגיש במה שכתבתי היא מתודית בלבד, ולא באמת טיעון בפני עצמו. אפשר להביא סיפורים ודוגמאות לאין-ספור מהכתובים, אודות הנאיביות של הטיעונים שהועלו פה, אולם לא במיסתורין חפצי, אלא בבהירות, ולכן אוסיף את סיכומי: 1. את המורה יש לבחור על פי התוצאות של התרגול לפי הדרכתו. 2. את התוצאות יש לבחון על ידי שימוש בתודעת החוכמה, מיד ובכל רגע. 3. את המורה *אין*לבחור לפי כמה שהוא נחמד או חייכן, או דמגוג או קפדן או חי באשרם או שלא חי באשרם. 4. לפעמים, האדם שממנו תלמד ובזכותו תתפתח הכי הרבה הוא השכן הרשע והטיפש שלך. 5. ....או, לחילופין, אותה ילדה, שכשהיית ילד קטן קטן ונפלת על המדרכה, עזרה לך לקום, ובעיניה היתה הצורה האותנתית ביותר שראית מאודך לחמלה חסרת כל אנוכיות. 6. או שניהם, אם אתה תלמיד מספיק חכם וראוי. 7. דע, כי הגורו, בסופו של דבר, הוא אתה. אבל אתה אינך מה שאתה חושב שאתה. 8. גורו חיצוני, הוא זה שמראה לך איפה אתה טועה, בעיקר, בכל מיני צורות, ביחוד בעניין של "מי אני". 9. הפוך כל אחד לגורו, בקיצור. יש כאלה שבוחרים להעמיד את עצמם לרשותך - מתוכם בחר אחד מתאים, אבל למד תמיד מכל אחד ומכל דבר. 10. ...לגביו - ישנה אינדיקציה די חזקה: כאשר אתה יושב ומדבר איתו, והוא מביט לך בעיניים - האם אתה רואה שהוא מכיר אותך יותר שאתה מכיר את עצמך? האם אתה לומד מהמבט הזה, מהי אהבה? בברכה
 

יוגי בר

New member
המהות חסרת האנוכיות

היא אכן תעודת הזהות של המורה הרוחני האמיתי. וזה ממש לא משנה באם הוא נודד בעולם- נפגש עם כולם, או מודט במערה או מצוי ב"מרכז כלשהו ליוגה" (הסוגריים בכוונה). וכן, שתפגוש בו תרגיש, וכמובן- תדע. ושוב, וכבר הדגשתי זאת בעבר: קל מאוד להיות מורה- קשה מאוד להיות תלמיד. ועכשיו לאמת: האמת כמו שכולם אומרים היא אחת, אבל דרכים לה ואליה הרבה. אלא מה? (וכאן אני מתייחס לתלמיד המחפש) מוזרות הן תעתועי ההכרה ומשחקיה ואין ספור צורותיה- שבעתיים. כולם רוצים ולא יודעים מה. ולכן התגובה שלך על שלל סיכומיה ראוייה, לדעתי, בהחלט לקריאה חוזרת ונשניית של כל כל אחד שנכנס לפורום. בברכה יוגי בר
 
למעלה