לצור, חיכיתי שתחזור כדי...

צחי נבו

New member
לצור, חיכיתי שתחזור כדי...

לענות לך בנושא הטיסה בגובה (מהירות ויעילות, זוכר ששאלת את עצמך?). ובכן על פי האדמ"ור וולפגנג בספרו (מורה הנבוכים) S&R יש הסבר פשוט ולדעתי מאוד הגיוני. נתחיל בזה שנבין שהמהירות האופטימלית (ביצועי מטוס מול צריכת דלק, דהיינו הכי הרבה מייל לגלון) היא איטית יחסית לזו שאנו "מרביצים" בשיוט. כמה איטית? כבוד הרב טוען שהיא נמצאת 5 קשרים מעל מהירות הגלישה (המיטבית), זה הכל. לכשהסכמנו על כך, בואו ניקח את המטוס ונשים אותו בגובה של, נומר, 12,500 רגל. מה קורה בגובה? המהירות המכשירית יורדת. מה "מרגיש" המטוס (כנפיים, פלופלר, מנוע, טייס ושאר ירקות)? מהירות מכשירית (לא מעניין אותו TAS כי הוא לא מבין מתימטיקה, הוא יודע רק לטוס בגוש אוויר!). ובכן יוצא שבגובה אנו טסים קרוב לאותה מהירות מיטבית - כלומר בישרה ואופקית זווית ההתקפה וגם הסל"ד "מתיישרים" למצב הטיסה "כאילו" היינו בטיסה איטית בגובה נמוך. אממה?! על כל 1000 רגל מוסיפים 2% למהירות! כלומר יש כאן קסם או ככתוב "something for nothing" - אנחנו בעצם טסים מהר (יחסית לקרקע)! הוקוס פוקוס, זה כל הפטנט. צור, קרא בפרק האחרון בספור התנ"ך הכחול במידה ובלבלתי אותך.
 
למעלה