לקבל את עצמי (לאו דווקא לאהוב את עצמי)

לקבל את עצמי (לאו דווקא לאהוב את עצמי)

חברים יקרים, ההודעות שלכם עוזרות לי יותר מהכל. תודה על מה שהיה עד כה. ועל מה שיבוא :)

בטיפול האחרון עם המטפל שלי- הוא אמר לי: אם יש משהו אחד שאני רוצה שתקח מהטיפול זה זה: עזוב אותך משינויים. מנסיון לרצות אחרים. אני אשמח אם קודם כל תקבל את עצמך. פשוט תבין שזה אתה. וכמה שלא תשתנה הגרעין ישאר זהה: אתה לא אוהב סיכונים. אתה אוהב להיות בשליטה. אתה אוהב להיות מודע.

כמה שלא תשתנה. זה יהיה עד גבול מסוים.
אז תלמד לבקר את עצמך פחות. לחיות עם מי שאתה. לקבל את עצמך על שלל התכונות שלך.

רציתי לשאול כמה דברים, בתקווה להשכיל מנקודות מהבט שלכם:
1. איך אתם מתרגלים קבלה עצמית? מה אתם אומרים לעצמכם שצצה ביקורת עצמית, הלקאה, התייסרות על טעות שקרתה (מקטנה ועד גדולה).

2. איך אתה יודע/מרגיש- שאתה כבר שלם או מקבל את עצמך? אני מדבר בגלוי על הדברים הכי כמוסים עם חברים רבים. אבל בכל זאת מתייסר לפעמים על תכונות שיש לי וטעיות שנובעות בגלל חרדה. אני עושה הרבה דברים לבד ומבסוט על מה שאני עושה או מה שאני בוחר. לא מתייסר.

3. חששתי בהתחלה שקבלה עצמית תהפוך לאהבה עצמית. וזו לנרקסיזם. שאולי ימנע ממני למצוא בנזוג כי אף אחד לא יספק בחור טוב כמוני. איך שוברים לוגיקה כזו? זה דיכוטומי מדי. אני מבין ובכל זאת הייתי רוצה להבין איך זה חי אחד עם השני.

4. האם קבלה עצמית היא קבועה? או בזמנים מסוימים הגיוני שארגיש נחות או הססן או מחביא תכונות שלי שאני יודע שהן חלק ממני?

5. ומה עם אני מקבל את עצמי, אבל מרגיש טוב יותר או שלם עם עצמי יותר כשאני מרצה מישהו אחר וגורם לו אושר. זה מסב לי אושר. אפילו אם אני צריך להשתנות קצת בשבילו. זה מבטל קבלה עצמית?

יש ספרים או טכניקות מומלצות לקבלה עצמית. לשלום בית עם עצמך? לחיזוק האמונה בדרך שלך?



שאלות שכבר ענו לי:
ענו לי: האם קבלה עצמית לא עוצרת העצמה ושינוי? כלומר אני מקבל מי שאני. טוב לי עם מי שאני. אז למה לשנות - לזה כבר ענו לי בפורום שזה לא סותר. אני מקבל את עצמי כמו דירה שאני אוהב. אבל לפעמים שווה להוסיף תמונות וכו׳.)
 

ravitm0007

New member
להיות שלם עם עצמך

תן למטפל שלך לקרא את זה , תעבדו על זה .
אני כבר עניתי לך בהודעות קודמות לגבי שלמות אישית . תעיין שוב .
יש מצב שאתה מתעקש לחיות בעבר ולחוות את הפספוס עם האקס ועדין ממשיך לצפות ? זה הבחירה שלך להמשיך קדימה - לטפל , לחזק ,לקבל ,להשלים ,לאהוב ולהתמודד ולהתחיל מחדש או להישאר אחורה בעבר עם התסכול, ולוותר על עצמך תוך כדי .
 
תודה, אקרא.

שני דברים מונעים ממני לשחרר:
1. פחד ל*נעול* דלת שכרגע *סגורה* אבל מי יודע מה יהיה בעתיד. ברור שפחד מאחריות. אבל לפעמים קל יותר לחשוב ״אני עשיתי את המקסימום - הצד שני לא רצה״.

2. זה יוצר לי דיסונאס מאוד גדול בראש בין כמה שאהבנו אחד את השני - למהירות היחסית שהכל נמחק. שנתיים וחצי יחד. עם 4 חודשי הפסקה ופרידה שאחרי 4 חודשים מצא זוגיות חדשה. זה אומנם לא ככ מהר. סתם גורם לי לא להאמין לכל משפטי האהבה הככ חזקים שאמרנו אחד לשני והתוכניות הגדולות שהיו לנו זה לזה.

3. התבוננות בהיצע בחוץ - אני ויצא ונפגש. אף אחד לא מגריש לי כמו החיבור הראשוני שהיה לי איתו. ואני מרגיש שאתפשר בכל מקרה בבנזוג הבא.
אם אמצא.

שלוש אלה גורמים לי לתקע.
 

ravitm0007

New member
בחירות בחיים .

אתחיל מהסוף ,
3, היצע- אתה עסוק במה שהיה בהתחלה אתו הכל היה מלבלב ... פרפרים וכו'... ושם אתה תקוע !!!!!! צא מזה כי זה כבר לא קיים רק החלומות בהקיץ שלך אתה מחייה את כל הטוב הזה ומבלבל את עצמך וחופש לעצמך בור . מעבר לזה שאתה משווה כל בחור לאקס "המושלם" אף אחד לא ישתווה אליו . קח תזמן ותיתן הזדמנויות , ובלי לחץ .
&nbsp
2, אז אולי הוא לא היה כנה אתך , או שהיה כנה באותה תקופה אבל זה עבר לו כי הוא לא חי בעבר אלה מתקדם הלאה , קח ממנו דוגמא .
&nbsp
1, אתה עדיין חי בציפייה ...
&nbsp
בגדול אפשר להבין את החשש שלך אבל בידייך הבחירה האם לאפשר לפחד מפני מה שעלול לקראת בעתיד לנהל אותך בהווה או להביט לפחדים בעיניים ולא לתת להם מקום כה גדול והרסני .
&nbsp
 

ravitm0007

New member
רק אתה יכול להוציא את עצמך מהתקיעות

אין נוסחת קסם לצאת מתקיעות , וזה גם תהליך , וזה בידיים שלך !!!!!!!!
זה הכל תלויי אך אתה תופס את זה, עניין של גישה ולאן אתה לוקח את זה,
מה שיגרום לך להרגיש אחרת ,זה מה שתעשה עם זה !!!!
אבל אתה בטיפול ...אתה אמור להיות במקום אחר ויותר מגובש .
ביטחון עצמי ... שלמות אישית לא נבנה מתובנות בפורום...אלא מעשייה שלך !
אם המטפל/ת שלך לא נותנת לך משימות שבונות את הדימויי שלך (משם הכל מתחיל ) וממשיך לשחרור מכל מה שאתה לא רוצה להשתחרר כי אין לא יכול ,אז אתה יכול לבקש ממנה שהגיע הזמן לעבוד על זה .
&nbsp
 
למעלה