איך לבקש תשלום מלקוח שלא רוצה לשלם?
ייש כמה גישות. גישה אחת אומרת להתקשר לבר ולשכנע וגישה שניה היא יותר
עניינית ולחצנית.
ההמלצה שלי היא קודם כל להכין ללקוח מכתב רשמי.
במכתב לפרט קודם כל את השתלשלות העניינים. מתי הוה הזמין. איזה שירות הוא הזמין. על איזה מחיר הוסכם. אם היו ביניכם תכתובות מייל לציין את התאריכים שלהן.
וואז לפרט את רשימת ההדרכות - תאריכים ושעות. מי נכח - אם זה לא יותר מדי אנשים ולציין מה שולם, כמה שולם ומה לא שולם.
אחרי הפירוט הזה לבקש תשלום מיידי.
את המכתב הזה אני ממליצה בחום לשלוח במייל כדי לקבל תשובה ותגובה ראשונית.
ובמקביל לשלוח עותק בדואר רשום.
מה שחשוב זה לשים לב שהכל רשום ושאם יש ויכוח הוא על עהובדות.
אגב אין שום בעיה כשהכל כתוב ורשום ונשלח להתקשר ולנסות לשכנע לשלם בעל פה וברוח טובה.
אחרי שבועיים אפשר לשלוח תיזכורת. ואחרי עוד שבועיים אפשר לשלוח עוד תיזכורת. מה שחשוב שהכל יהיה רשום וברור.
אחר כך אפשר כמובן לפנות לעורך דין ולבית משפט לתביעות קטנות - מקווה שלא תצטרך. מאחלת לך בחום שהלקוח שלך ישלם. ושהסיפור יגמר עבורך בשקט ושלווה.
אשמח לעידכון
אפרת רמתי, ליווי עסקי ממוקד תוצאות.