לקויות למידה ולימודי תוכנות מחשב

zoe787

New member
לקויות למידה ולימודי תוכנות מחשב

אני כרגע לומדת תוכנות מחשב גרפיות מאוד מורכבות. הבעייה שלי היא ככה. נוצרת סחבת של שנים. בב"ס נאלצתי להשאר בין כמה דקות ולעיתים חצי שעה כדי לסיים מבחן. כשעשיתי קורס גרפיקה ועשיתי מבחנים נשארתי בין שעה לשעתיים יותר מהאחרון התלמידיםים שיצא מהכיתה. בצבא היום כועסים עליי שלא הייתי מסיימת עבודה במועד המבוקש וזה תמיד היה מסתחב מעבר לדד ליין. כעת קשה לי למצוא עבודה. אני באה לראיון ואז מבקשים ממני לעשות מבחן על מחשב כדי לבחון את יכולותיי. מבחנים פשוטים יחסית. לפעמים מקציבים לי זמן (לדוגמא בפעם האחרונה 3 שעות) לאחר 3 שעות עשיתי רק שליש מהעבודה. יש לי קושי נוסף. כפי שציינתי אני לומדת ומתרגלת תוכנות גרפיות. אני יכולה להבין את סרגלי הכלים, מה תפקידם של כל כלי ומה הם עושים. אבל אני לא מצליחה ליישם כלום. כבר 4 שנים אני נמצאת באותה נקודה של רמת שליטה בסיסית (ואף פחות מזה) בתוכנות. אני יודעת שכמו כל דבר צריל תרגול. לפי מה שמשתמע זה פשוט תוקע לי את החיים. אני לא מוצאת עבודה, לא מסוגלת לבנות תיק עבודות, לא מתקדמת. גם כשעבדתי בעבודות שלא כרוכה בהן עבודה על מחשב לא החזקתי הרבה זמן (כולל נקיון!) נכון לעכשיו אני עובדת במשרה חלקית. עוד עליי לציין שניסיתי לתרום את חלקי בהתנדבות לטללויזיה קהילתית. (מסגרת שאינה אמורה להלחיץ אותי) ולאחר פעמיים בלבד הפסקתי. וזה לא פעם ראשונה שזה קורה. נרשמתי לקורס פיסול וקורס רישום ולא הצלחתי להתמיד לאחר 2 פגישות. בגי צעיר רשמו אותי לבלט ולחוגים שונים והפגנתי חוסר התמדה לאחר כמה שיעורים. וגם היו מצבים ששיעור אחד -שניים הולכת ואח"כ חודש שלם לא. כפי ששמת לב זה דפוס חוזר. עליי לציין שכעת אני הולכת לשיחות אצל פסיכולוגית (במטרה ולנסות לפתור ולהבין עוד בעיות ולא רק בעניין חוסר התמדה למרות המוטיבציה הגבוהה) בשלב זה להרשם ללימודים גבוההים לא בא בחשבון. מחשש של הישנות מקרים שלא אצליח להתמיד וארגיש כמו בתיכון שזה יהיה בזבוז זמן וכסף שאני לא אצליח ליישם מה שלמדתי ולהבין בכלל משהו. אז יש לי כמה שאלות: 1) מה יש לעשות בכדי למנוע הישנות מקרים של חוסר התמדה? 2) מה לעשות בעניין של הבנה איטית כלומר קצב למידה איטי (מלבד תרגול) 3) איך אפשר לטפל בעניין של קושי ליישם את הידע ושתהיה לי הבנה יותר טובה? ואני מתכוונת בתחום הגרפיקה והמחשבים. יש הרבה אבחונים והכוונה, אסטרטגיות למידה וכו. בררתי בהרבה מקומות אך זה לא נותן מענה לבעייה שלי בהבנת תוכנות. מאוד חשובה לי השליטה בתוכנות. ואני משתדלת לתרגל כמה שאפשר. אני מודעת שזה לוקח הרבה עד שמגיעים לרמה סבירה- טובה. לי לא מספיקה מוטיבציה כי ברגע שקשה לי ואין לי את ההבנה או היכולת אז המוטיבציה לא שווה כלום. אז בבקשה לא לערב את המוטיבציה בעניין. דברו איתנו הרבה בתיכון וביסודי על מוטיבציה וע"פ נסיון אני אומרת את זה שזה לא מקדם אותי בכלל. אשמח לשמוע תשובות בעניין. (ובבקשה -בלי המלצות ללכת לפסיכיאטר חינוכי ו/או מבחן tova בכדי ליטול ריטלין!) אודה לכם מאוד על העזרה
 
חוסר התמדה - למה ?

נשמע שאת מאד מתוסכלת מכל ההתנהלות שלך בלמידה וביישום.. בעבודה ובכלל, קצב איטי, כשאת חווה את חוסר ההצלחה שאינו מתאים ליכולות שלך. אשתדל לא להיות מטיפה, ולא רק לתת עצה, אלא לנתח כפי שנראה לי את התשובות לשאלותיך : 1. כדי למנוע הישנות מקרי חוסר התמדה, צריך לטפל במקור לחוסר ההתמדה. אחרת התסכול לא מפסיק מעצמו... וההתמדה לא מגיעה מעצמה. 2. קצב למידה איטי - או שמתרגלים אליו, או ש.... מתרגלים מהר יותר, בדרך כלל התרגול לא לגמרי מספיק, אם אין עבודה רגשית נוספת, מודעות וכו'. אחרת התרגול נשמע כעבודה סיזיפית. 3. השאלה החשובה - למה דווקא חשוב לך תוכנות גרפיות מסובכות, האם זה התחום שאת הכי אוהבת ? או זה התחום שאת הכי טובה בו ? אני לא פסיכולוגית, ובוודאי שגם לו הייתי, לא אפשרי להמליץ כאן על דרך מתאימה ספציפית לך. נראה לי שצריך למצוא - מה המקור לכל ההתנהלות הזו שלך. ברור לגמרי שזה לא בעיה של מוטיבציה, אלא משהו שקשה לך להתגבר עליו. הסיבות לקושי - את זה כדאי לבדוק.
 

papylove

New member
רצון וחוסר התמדה

כל שאוכל לאמר לך הוא מנסיון אישי שאני עברתי. כילדה תמיד הייתי שקטה, מנומסת הורי מספרים שיכלתי לשבת בחדר שעות ולא היו מרגישים אותי. כמו שאומרים הייתי ילדה נוחה. לקחו אותי לכל מקום אפשרי אף פעם לא הייתי מפריעה ומתפרעת. בבית הספר הייתי מאבדת מהר מאוד את הריכוז אבל אף אחד אף פעם לא שם לב לכך כי לא הייתי מפריעה פשוט הייתי חולמת לעצמי חושבת כל מיני מחשבות. את בית הספר סיימתי די טוב אפילו לא רע אפשר להגיד למרות שאני זוכרת פעמים רבות כמו שאת מספרת שהתחלתי חוגים ומהר מאוד עזבתי גם דברים שמאוד אהבתי כמו מלאכת יד, יצירה. צבא לא עשיתי אבל כן במשך חיי עד היום הרבה דברים התחלתי ולא סיימתי גם דברים שאני מאוד מאוד אוהבת ורציתי לעבוד בהם כמו תחום החינוך לקח לי זמן רב לסיים את מה שרציתי לסיים. היום שאני אמא לילדה אם הפרעת קשב אני יכולה להגיד על עצמי בפה מלא שאם אני עוברת אבחון אז כן יש לי בעית קשב וריכוז אבל ההיפר אלא השקט add בלי ה-h והיום הרבה דברים מובנים לי למה קשה לי לסיים דברים למה דבר פשוט כמו לסדר את המיטות שצריך לקחת כמה דקות לי יכול לקחת כמה שעות. הרי אני מאבדת עניין די מהר אני אומרת אני מסדרת רק את המיטות וזהוא ואז מתחילה לסדר ופתאום רואה משהוא אחר ועושה או פתאום צריכה להדליק את הטלויזיה ועוד אלף ואחד דברים. אז ככה אחרי כל הנאום הארוך אם הגרפיקה זה מה שאת באמת רוצה לעסוק בו בחייך יתכן ויקח לך מעט יותר זמן מאשר לאחרים אבל אם זה מה שאת רוצה בסופו של דבר תשיגי זאת. חוץ מזה את יכולה לעשות אבחון ומשם להמשיך הלאה אני מכירה אנשים מבוגרים אשר לוקחים ריטלין לסוגיו כמעט כל יום כדאי לתפקד לפי הדרישות שהם הציבו לעצמם או לפי דרישות התפקיד. הרופא של הבת שלי תמיד אומר אם יש לי יום עיון חשוב או בחינה שאני צריך לעבור אני לוקח בעצמי ריטלין.
 
למעלה