לקויות למידה ולימודי תוכנות מחשב
אני כרגע לומדת תוכנות מחשב גרפיות מאוד מורכבות. הבעייה שלי היא ככה. נוצרת סחבת של שנים. בב"ס נאלצתי להשאר בין כמה דקות ולעיתים חצי שעה כדי לסיים מבחן. כשעשיתי קורס גרפיקה ועשיתי מבחנים נשארתי בין שעה לשעתיים יותר מהאחרון התלמידיםים שיצא מהכיתה. בצבא היום כועסים עליי שלא הייתי מסיימת עבודה במועד המבוקש וזה תמיד היה מסתחב מעבר לדד ליין. כעת קשה לי למצוא עבודה. אני באה לראיון ואז מבקשים ממני לעשות מבחן על מחשב כדי לבחון את יכולותיי. מבחנים פשוטים יחסית. לפעמים מקציבים לי זמן (לדוגמא בפעם האחרונה 3 שעות) לאחר 3 שעות עשיתי רק שליש מהעבודה. יש לי קושי נוסף. כפי שציינתי אני לומדת ומתרגלת תוכנות גרפיות. אני יכולה להבין את סרגלי הכלים, מה תפקידם של כל כלי ומה הם עושים. אבל אני לא מצליחה ליישם כלום. כבר 4 שנים אני נמצאת באותה נקודה של רמת שליטה בסיסית (ואף פחות מזה) בתוכנות. אני יודעת שכמו כל דבר צריל תרגול. לפי מה שמשתמע זה פשוט תוקע לי את החיים. אני לא מוצאת עבודה, לא מסוגלת לבנות תיק עבודות, לא מתקדמת. גם כשעבדתי בעבודות שלא כרוכה בהן עבודה על מחשב לא החזקתי הרבה זמן (כולל נקיון!) נכון לעכשיו אני עובדת במשרה חלקית. עוד עליי לציין שניסיתי לתרום את חלקי בהתנדבות לטללויזיה קהילתית. (מסגרת שאינה אמורה להלחיץ אותי) ולאחר פעמיים בלבד הפסקתי. וזה לא פעם ראשונה שזה קורה. נרשמתי לקורס פיסול וקורס רישום ולא הצלחתי להתמיד לאחר 2 פגישות. בגי צעיר רשמו אותי לבלט ולחוגים שונים והפגנתי חוסר התמדה לאחר כמה שיעורים. וגם היו מצבים ששיעור אחד -שניים הולכת ואח"כ חודש שלם לא. כפי ששמת לב זה דפוס חוזר. עליי לציין שכעת אני הולכת לשיחות אצל פסיכולוגית (במטרה ולנסות לפתור ולהבין עוד בעיות ולא רק בעניין חוסר התמדה למרות המוטיבציה הגבוהה) בשלב זה להרשם ללימודים גבוההים לא בא בחשבון. מחשש של הישנות מקרים שלא אצליח להתמיד וארגיש כמו בתיכון שזה יהיה בזבוז זמן וכסף שאני לא אצליח ליישם מה שלמדתי ולהבין בכלל משהו. אז יש לי כמה שאלות: 1) מה יש לעשות בכדי למנוע הישנות מקרים של חוסר התמדה? 2) מה לעשות בעניין של הבנה איטית כלומר קצב למידה איטי (מלבד תרגול) 3) איך אפשר לטפל בעניין של קושי ליישם את הידע ושתהיה לי הבנה יותר טובה? ואני מתכוונת בתחום הגרפיקה והמחשבים. יש הרבה אבחונים והכוונה, אסטרטגיות למידה וכו. בררתי בהרבה מקומות אך זה לא נותן מענה לבעייה שלי בהבנת תוכנות. מאוד חשובה לי השליטה בתוכנות. ואני משתדלת לתרגל כמה שאפשר. אני מודעת שזה לוקח הרבה עד שמגיעים לרמה סבירה- טובה. לי לא מספיקה מוטיבציה כי ברגע שקשה לי ואין לי את ההבנה או היכולת אז המוטיבציה לא שווה כלום. אז בבקשה לא לערב את המוטיבציה בעניין. דברו איתנו הרבה בתיכון וביסודי על מוטיבציה וע"פ נסיון אני אומרת את זה שזה לא מקדם אותי בכלל. אשמח לשמוע תשובות בעניין. (ובבקשה -בלי המלצות ללכת לפסיכיאטר חינוכי ו/או מבחן tova בכדי ליטול ריטלין!) אודה לכם מאוד על העזרה
אני כרגע לומדת תוכנות מחשב גרפיות מאוד מורכבות. הבעייה שלי היא ככה. נוצרת סחבת של שנים. בב"ס נאלצתי להשאר בין כמה דקות ולעיתים חצי שעה כדי לסיים מבחן. כשעשיתי קורס גרפיקה ועשיתי מבחנים נשארתי בין שעה לשעתיים יותר מהאחרון התלמידיםים שיצא מהכיתה. בצבא היום כועסים עליי שלא הייתי מסיימת עבודה במועד המבוקש וזה תמיד היה מסתחב מעבר לדד ליין. כעת קשה לי למצוא עבודה. אני באה לראיון ואז מבקשים ממני לעשות מבחן על מחשב כדי לבחון את יכולותיי. מבחנים פשוטים יחסית. לפעמים מקציבים לי זמן (לדוגמא בפעם האחרונה 3 שעות) לאחר 3 שעות עשיתי רק שליש מהעבודה. יש לי קושי נוסף. כפי שציינתי אני לומדת ומתרגלת תוכנות גרפיות. אני יכולה להבין את סרגלי הכלים, מה תפקידם של כל כלי ומה הם עושים. אבל אני לא מצליחה ליישם כלום. כבר 4 שנים אני נמצאת באותה נקודה של רמת שליטה בסיסית (ואף פחות מזה) בתוכנות. אני יודעת שכמו כל דבר צריל תרגול. לפי מה שמשתמע זה פשוט תוקע לי את החיים. אני לא מוצאת עבודה, לא מסוגלת לבנות תיק עבודות, לא מתקדמת. גם כשעבדתי בעבודות שלא כרוכה בהן עבודה על מחשב לא החזקתי הרבה זמן (כולל נקיון!) נכון לעכשיו אני עובדת במשרה חלקית. עוד עליי לציין שניסיתי לתרום את חלקי בהתנדבות לטללויזיה קהילתית. (מסגרת שאינה אמורה להלחיץ אותי) ולאחר פעמיים בלבד הפסקתי. וזה לא פעם ראשונה שזה קורה. נרשמתי לקורס פיסול וקורס רישום ולא הצלחתי להתמיד לאחר 2 פגישות. בגי צעיר רשמו אותי לבלט ולחוגים שונים והפגנתי חוסר התמדה לאחר כמה שיעורים. וגם היו מצבים ששיעור אחד -שניים הולכת ואח"כ חודש שלם לא. כפי ששמת לב זה דפוס חוזר. עליי לציין שכעת אני הולכת לשיחות אצל פסיכולוגית (במטרה ולנסות לפתור ולהבין עוד בעיות ולא רק בעניין חוסר התמדה למרות המוטיבציה הגבוהה) בשלב זה להרשם ללימודים גבוההים לא בא בחשבון. מחשש של הישנות מקרים שלא אצליח להתמיד וארגיש כמו בתיכון שזה יהיה בזבוז זמן וכסף שאני לא אצליח ליישם מה שלמדתי ולהבין בכלל משהו. אז יש לי כמה שאלות: 1) מה יש לעשות בכדי למנוע הישנות מקרים של חוסר התמדה? 2) מה לעשות בעניין של הבנה איטית כלומר קצב למידה איטי (מלבד תרגול) 3) איך אפשר לטפל בעניין של קושי ליישם את הידע ושתהיה לי הבנה יותר טובה? ואני מתכוונת בתחום הגרפיקה והמחשבים. יש הרבה אבחונים והכוונה, אסטרטגיות למידה וכו. בררתי בהרבה מקומות אך זה לא נותן מענה לבעייה שלי בהבנת תוכנות. מאוד חשובה לי השליטה בתוכנות. ואני משתדלת לתרגל כמה שאפשר. אני מודעת שזה לוקח הרבה עד שמגיעים לרמה סבירה- טובה. לי לא מספיקה מוטיבציה כי ברגע שקשה לי ואין לי את ההבנה או היכולת אז המוטיבציה לא שווה כלום. אז בבקשה לא לערב את המוטיבציה בעניין. דברו איתנו הרבה בתיכון וביסודי על מוטיבציה וע"פ נסיון אני אומרת את זה שזה לא מקדם אותי בכלל. אשמח לשמוע תשובות בעניין. (ובבקשה -בלי המלצות ללכת לפסיכיאטר חינוכי ו/או מבחן tova בכדי ליטול ריטלין!) אודה לכם מאוד על העזרה