לקוי למידה
שלום לכולם אני אמנם חדשה בפורם זה אך הוא מוכר לי היטב. יש לי כמה הטלבטויות ומקווה כי תוכלו לעזור לי. בני מסיים השנה כיתה ו'. כאשר היה בכיתה ד' בחופשת הפסח אובחן כלקוי למידה (אחרי שיחות רבות עם המורה שלא הבינה מה אני רוצה ממנה ומהילד החלטתי לגשת בצורה פרטית אחרי שכמובן ביררתי למי לגשת והילד אובחן באבחון דידקטי על ידי מאבחנת של משרד החינוך). מאז האבחון הילד מקבל עזרה של הוראה מתקנת הן בעברית והן בחשבון כאשר באנגלית אני נותנת לו את העזרה (כיוון שזוהיא שפת האם שלי וכן זה עוזר לילד). מה שרציתי לשאול ובעצם פשוט משגע אותי זה אם ניקח למשל את מקצוע חשבון וההנדסה הילד יודע מצויין ולעיתים מתקדם עם המורה בבית מעט למה העליות והירידות בציונים? הוא יכול לקבל במבחן קשה שהיה בכיתה (קשה זה קשה שמתפרש על חמש עמודים ואולי 30 או יותר שאלות) בין 80 ל88 ואילו כאשר יש בוחן של חמש שש שאלות והילד מודע לכך שביום כזה וכזה יהיה בוחן הוא יכול לקבל אולי 50 כמו גם ההנדסה אני יכולה לשאול אותו כשהוא עייף נורע כל שאלה על שטח או גובה במשולש או מרובע מסויים או כל דבר ששיך למעגב הוא פשוט מדקלם ומבין את מה שאני רוצה ממנו וגם פותר נכון למה כשהוא מגיע למבחן יש את העליות והירידות בציון? ברור לי שלפעמים הציון יכול להיות יותר טוב ולפעמים פחות טוב אך במקרה שלו מדובר על ציונים מעל 85 או מתחת ל55 והקפיצות האלו הם אלו שהדליקו לי את האור האדום. כשאני משוחחת אם בני הוא אומר שהכל בסדר אני מנסה להבין מה קורה למה העליה והירדה הזאת ולא מבינה אולי מישהוא יכול לייעץ לי איך להמשיך הלאה למה לשים לב מה לעשות יכול להיות שהילד סובל מהפרעות קשב וריכוז מהצד השקט? למרות שיש לציין שכאשר מגיעה המורה הפרטית הוא יוש שעתיים איתה והיא לא רואה שום בעיה ולדעתה זו לא הבעיה גם בבית הוא יכול לשבת וללמוד זמן רב ולהכין שיעורים אך בכל זאת אולי דעתו מושחת מפעם לפעם ואנו לא מודעים לכך אודה לכם על כל עזרה שאקבל
שלום לכולם אני אמנם חדשה בפורם זה אך הוא מוכר לי היטב. יש לי כמה הטלבטויות ומקווה כי תוכלו לעזור לי. בני מסיים השנה כיתה ו'. כאשר היה בכיתה ד' בחופשת הפסח אובחן כלקוי למידה (אחרי שיחות רבות עם המורה שלא הבינה מה אני רוצה ממנה ומהילד החלטתי לגשת בצורה פרטית אחרי שכמובן ביררתי למי לגשת והילד אובחן באבחון דידקטי על ידי מאבחנת של משרד החינוך). מאז האבחון הילד מקבל עזרה של הוראה מתקנת הן בעברית והן בחשבון כאשר באנגלית אני נותנת לו את העזרה (כיוון שזוהיא שפת האם שלי וכן זה עוזר לילד). מה שרציתי לשאול ובעצם פשוט משגע אותי זה אם ניקח למשל את מקצוע חשבון וההנדסה הילד יודע מצויין ולעיתים מתקדם עם המורה בבית מעט למה העליות והירידות בציונים? הוא יכול לקבל במבחן קשה שהיה בכיתה (קשה זה קשה שמתפרש על חמש עמודים ואולי 30 או יותר שאלות) בין 80 ל88 ואילו כאשר יש בוחן של חמש שש שאלות והילד מודע לכך שביום כזה וכזה יהיה בוחן הוא יכול לקבל אולי 50 כמו גם ההנדסה אני יכולה לשאול אותו כשהוא עייף נורע כל שאלה על שטח או גובה במשולש או מרובע מסויים או כל דבר ששיך למעגב הוא פשוט מדקלם ומבין את מה שאני רוצה ממנו וגם פותר נכון למה כשהוא מגיע למבחן יש את העליות והירידות בציון? ברור לי שלפעמים הציון יכול להיות יותר טוב ולפעמים פחות טוב אך במקרה שלו מדובר על ציונים מעל 85 או מתחת ל55 והקפיצות האלו הם אלו שהדליקו לי את האור האדום. כשאני משוחחת אם בני הוא אומר שהכל בסדר אני מנסה להבין מה קורה למה העליה והירדה הזאת ולא מבינה אולי מישהוא יכול לייעץ לי איך להמשיך הלאה למה לשים לב מה לעשות יכול להיות שהילד סובל מהפרעות קשב וריכוז מהצד השקט? למרות שיש לציין שכאשר מגיעה המורה הפרטית הוא יוש שעתיים איתה והיא לא רואה שום בעיה ולדעתה זו לא הבעיה גם בבית הוא יכול לשבת וללמוד זמן רב ולהכין שיעורים אך בכל זאת אולי דעתו מושחת מפעם לפעם ואנו לא מודעים לכך אודה לכם על כל עזרה שאקבל