לקות גרפומוטורית
שלום רב! אני שואלת עבור קרובת משפחה שיש לה ילד בן 5 שנמצא בגן שפתי עקב עיכוב התפתחותי,בעיקר שפתי. הילד מטופל גם במרכז ניצן על ידי קלינאית תקשורת,מרפאה בעיסוק ומקבל טיפול רגשי. במסגרת ריפוי בעיסוק בלטה בעייה המתבטאת בקושי בתיכנון שרטוטים ,אפילו שרטוט פשוט של קווים אנכיים ואופקיים. הוא יודע להראות בעזרת חפץ את הכיוון הנכון אך אינו מצליח לשרטט.החשש הכי גדול הוא שבעת הכניסה לכיתה א ,לא יוכל ללמוד לכתוב,משום שכתיבה בנויה מתכנון של קווים משורטטים. המרפאה בעיסוק אומרת כי בעידן של היום זו אינה בעייה משום שהכתיבה מתאפשרת גם באמצעות מחשב.אך קרובתי מודאגת כי היא רוצה שהילד ישתלב בתוכנית הלימודים כראוי. מדובר בקרובים מאוד יקרים לליבי והילד הזה עבר כל כך הרבה פרודצורות רפואיות בשל בעייה שנולד עימה,ועבר כברת דרך כה ארוכה בהתפתחותו,עד כי איני רוצה שהבעיה הגרפומוטורית תכשיל אותו .מדובר בילד נבון בעל יכולות.בבקשה עיזרו לי מנסיונכם או מהידע שלכם.תודה מראש.המודאגת.
שלום רב! אני שואלת עבור קרובת משפחה שיש לה ילד בן 5 שנמצא בגן שפתי עקב עיכוב התפתחותי,בעיקר שפתי. הילד מטופל גם במרכז ניצן על ידי קלינאית תקשורת,מרפאה בעיסוק ומקבל טיפול רגשי. במסגרת ריפוי בעיסוק בלטה בעייה המתבטאת בקושי בתיכנון שרטוטים ,אפילו שרטוט פשוט של קווים אנכיים ואופקיים. הוא יודע להראות בעזרת חפץ את הכיוון הנכון אך אינו מצליח לשרטט.החשש הכי גדול הוא שבעת הכניסה לכיתה א ,לא יוכל ללמוד לכתוב,משום שכתיבה בנויה מתכנון של קווים משורטטים. המרפאה בעיסוק אומרת כי בעידן של היום זו אינה בעייה משום שהכתיבה מתאפשרת גם באמצעות מחשב.אך קרובתי מודאגת כי היא רוצה שהילד ישתלב בתוכנית הלימודים כראוי. מדובר בקרובים מאוד יקרים לליבי והילד הזה עבר כל כך הרבה פרודצורות רפואיות בשל בעייה שנולד עימה,ועבר כברת דרך כה ארוכה בהתפתחותו,עד כי איני רוצה שהבעיה הגרפומוטורית תכשיל אותו .מדובר בילד נבון בעל יכולות.בבקשה עיזרו לי מנסיונכם או מהידע שלכם.תודה מראש.המודאגת.